اخبارفراری

قابلیت اطمینان واحد قدرت فراری: شفت توربو پشت خرابی های موتور در قسمت اول سال 2022

مسائل مربوط به قابلیت اطمینان یکی از اصلی ترین مسائلی بود که اسکودریا فراری را در قسمت اول فصل فرمول یک 2022 و همچنین تیم های مجهز به فراری، یعنی هاس و آلفارومئو را تحت تاثیر قرار داد.

موتورهای فراری دومین بالاترین میانگین نرخ تعویض برای هر خودرو را دارند، با حدود 3.7 تغییر در هر خودرو در سال جاری، تنها پس از موتور 4 آلپاین. واحدهایی که طبق مقررات مجاز بود، اما خرابی های بعدی و مشکلات قابلیت اطمینان که از بارسلونا به بعد به وجود آمد، او را مجبور به تجدید نظر در برنامه های اولیه کرد. بخش اول قهرمانی با چهار موتور مورد استفاده به ترتیب چارلز لکلرک و کارلوس ساینز به پایان رسید و جایگزین های دیگر هنوز در خط قرار دارند.

مهمتر از همه، DNF کارلوس ساینز در اتریش و چارلز لکلرک در باکو برجسته است. تجزیه و تحلیل خرابی واحد برق در آذربایجان نشان داد که ارتباط نزدیکی با شکست قبلی در بارسلون دارد.

در اسپانیا، راننده موناکویی به دلیل یک مشکل گرمای بیش از حد ناگهانی مجبور به بازنشستگی شد، که از قبل توسط تله متری نظارت نمی شد، پویایی که نشان دهنده یک شکست ناگهانی است. طبق گزارش اخیر FormulaPassion.it، به نظر می رسد تحقیقات انجام شده در مارانلو به سمت محور توربوشارژر به عنوان منبع برخی از بازنشستگی هایی که در طول فصل توسط اتومبیل های F1-75 متحمل شده اند، همگرا شده است.

مشروط یک الزام است، زیرا هنگام باز کردن یک موتور آسیب دیده، قطعات پراکنده و قطعات فلزی شناسایی منشاء واقعی مشکل را دشوار می کند.در واحدهای قدرت توربوشارژ، گازهای خروجی بر روی توربین عمل می کنند و کاری را انجام می دهند که از طریق یک شفت چرخان به کمپرسور و موتور الکتریکی MGU-H منتقل می شود. موتورهای مارانلو دقیقاً از تغییر شکل‌های بیش از حد این شفت رنج می‌برند و عناصر مختلف را با توجه به محور چرخش از پیش تعیین‌شده منحرف می‌کنند و عواقب مهلکی برای موتور دارند. طول شفت متخلف با طول دوک برجسته می شود: واحد قدرت 2022 فراری دارای یک سیستم فشرده با کمپرسور، توربین و MGU-H نزدیک به هم نیست، بلکه از هم فاصله دارند.

هنوز سایه هایی بر روی معماری واقعی موتور فراری وجود دارد، اما طبق اطلاعاتی که توسط FormulaPassion.it جمع آوری شده است،

در هر صورت، همه خرابی‌های فصل فراری را نمی‌توان به توربوشارژر نسبت داد: مثلاً بازنشستگی کارلوس ساینز در باکو، نتیجه یک مشکل هیدرولیک است، وضعیتی که رقابت را نیز تحت تأثیر قرار داده است.طبق مقررات، دپارتمان مسابقه فراری سخت کار می‌کند تا با استفاده از فرصت‌هایی که FIA برای ارائه به‌روزرسانی‌ها به دلایل مرتبط با قابلیت اطمینان، این مشکل را فراهم کرده است، این مشکل را برطرف کند. با این حال، اعمال تغییرات و نیاز به انتظار برای عرضه آلیاژهای فلزی جدید، فکر کردن به یک اصلاح کامل را قبل از سال 2023 دشوار می کند.

در همین حال، فراری بر واحدهای برق فعلی نظارت می‌کند تا مشکل را مدیریت کند، همانطور که ماتیا بینوتو چند هفته پیش بیان کرد: «مشکلاتی در قابلیت اطمینان وجود داشته است و هرگز رفع نشده است، بنابراین گفتن اینکه آنها برگشته‌اند، بیانی نیست که من می‌خواهم. استفاده کنید. من فکر می کنم ما مشکل را درک می کنیم و بنابراین در حال رسیدگی به آن هستیم. ما هنوز به طور قطعی آن را حل نکرده ایم، اما این بدان معنا نیست که از بازنشستگی بیشتر می ترسیم. مدیریت آن به معنای روبرو شدن با مسابقه با اطمینان از اینکه می تواند آن را به پایان برساند، است.

بنابراین مدیر تیم مارانلو پس از مسابقه در بوداپست این مفهوم را تقویت کرد: “ما در حال کار روی قابلیت اطمینان و مدیریت آن هستیم، همچنین به این دلیل که باید برای فصل آینده به طور قطعی حل شود. برخی از تغییرات در چند هفته قابل اجرا نیستند. با این حال، این بدان معنا نیست که این فصل مدیریت نخواهد شد.»

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x