پول پوزیشن گرندپری موناکو ۲۰۲۵ برای لاندو نوریس

لاندو نوریس جایگاه اول تعیین خط گرندپری موناکو را بدست آورد و همتیمی او اسکار پیاستری در جایگاه سوم قرار گرفت
لاندو نوریس (راننده مکلارن) در جلسه تعیین خط بعدازظهر شنبه برای گرندپری موناکو، با غلبه بر چارلز لکلرک، راننده محبوب خانگی، و همتیمیاش در مکلارن، اسکار پیاستری، در یک پایان دراماتیک، به پول پوزیشن دست یافت.
با توجه به برنامههای متفاوت تیمها در پایان مرحله Q3 (مرحله نهایی تعیین خط)، رانندگان مکلارن موفق شدند دو دور را با آخرین مجموعه لاستیکهای سافت خود به ثبت برسانند – نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۰۹.۹۵۴ ثانیه، لکلرک را که برای مدت کوتاهی در صدر قرار گرفته بود، از صدر خارج کرد.
پیاستری در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از او لوئیس همیلتون، همتیمی لکلرک در فراری، قرار گرفت که به خوبی از تصادفش در تمرین نهایی ریکاوری کرده بود، در حالی که مکس فرستاپن تنها توانست برای ردبول پنجم شود، پس از یک پایان چالشبرانگیز در تعیین خط.
ایزاک هادجار یکی از ستارههای این جلسه بود که خودروی ریسینگ بولز خود را در جایگاه ششم قرار داد، جلوتر از فرناندو آلونسو از استون مارتین که او نیز عملکردی چشمگیر داشت، استبان اوکون از هاس و لیام لاوسون، همتیمی هادجار. الکس آلبون از ویلیامز نیز ۱۰ نفر برتر را تکمیل کرد.
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | NOR | 1:11.285 | 1:10.570 | 1:09.954 |
2 | LEC | 1:11.229 | 1:10.581 | 1:10.063 |
3 | PIA | 1:11.308 | 1:10.858 | 1:10.129 |
4 | HAM | 1:11.575 | 1:10.883 | 1:10.382 |
5 | VER | 1:11.431 | 1:10.875 | 1:10.669 |
6 | HAD | 1:11.811 | 1:11.040 | 1:10.923 |
7 | ALO | 1:11.674 | 1:11.182 | 1:10.924 |
8 | OCO | 1:11.839 | 1:11.262 | 1:10.942 |
9 | LAW | 1:11.818 | 1:11.250 | 1:11.129 |
10 | ALB | 1:11.629 | 1:10.732 | 1:11.213 |
11 | SAI | 1:11.707 | 1:11.362 | |
12 | TSU | 1:11.800 | 1:11.415 | |
13 | HUL | 1:11.871 | 1:11.596 | |
14 | RUS | 1:11.507 | DNF | |
15 | ANT | 1:11.880 | ||
16 | BOR | 1:11.902 | ||
17 | BEA | 1:11.979 | ||
18 | GAS | 1:11.994 | ||
19 | STR | 1:12.563 | ||
20 | COL | 1:12.597 |
کارلوس ساینز تنها کمی از پیوستن به همتیمیاش آلبون در جمع ۱۰ نفر برتر بازماند، پس از اینکه از کمبود چسبندگی لاستیکهای سافت در آخرین دور Q2 خود گله کرد و او را در رده یازدهم خط شروع قرار داد؛ بالاتر از یوکی سونودا که او نیز به همین اندازه ناامید بود و همچنان در حال تطبیق با پکیج ردبول است.”کیک سائوبر” به لطف تلاشی محکم دیگر از نیکو هالکنبرگ، توانست به Q2 راه یابد. هالکنبرگ از یک جلسه دراماتیک برای رانندگان مرسدس، جورج راسل و کیمی آنتونلی، بهره برد و در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.راسل در تونل در مرحله دوم تعیین خط متوقف شد و بنابراین در رده چهاردهم قرار گرفت، با همتیمی تازهکارش آنتونلی که پس از تصادف در پیچ “نوول شیکین” در مرحله Q1، در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.گابریل بورتولتو در خودروی دیگر “کیک سائوبر” به سختی از راهیابی به Q2 بازماند. اولی بیرمن از “هاس”، لنس استرول از “استون مارتین” و زوج آلپین، پیر گاسلی و فرانکو کولاپینتو نیز در همان مرحله اول حذف شدند.