با توجه به اینکه چندین تیم فرمول یک تا کنون در سال 2022 با جهش مواجه شده اند، توافق نامه ای با FIA برای افزایش 15 میلی متری لبه های کف ماشین ها حاصل شده است.
تیمهای فرمول یک با تغییری در مقررات فنی این ورزش موافقت کردهاند که باعث میشود لبههای کف تا 15 میلیمتر بلند شوند تا به از بین بردن پرش خودرو کمک کند .
نمایندگان تیمها چهارشنبه گذشته در جلسه کمیته مشاوره فنی با FIA ملاقات کردند، که در آن توافقی برای افزایش 15 میلی متری لبه های کف خودروها انجام شده است.
در تلاشی برای کاهش جهشی که بسیاری از تیمها با خودروهای 2022 خود تجربه کردهاند، FIA قبلاً پیشنهاد کرده بود که کفها را به میزان 25 میلیمتر افزایش دهد، اما این امر با مخالفت حداقل نیمی از تیمها مواجه شد و بسیاری از آنها به نگرانیها در مورد طراحی مجدد پرهزینه اشاره کردند.
توتو وولف، مدیر تیم مرسدس بنز، با اشاره به نگرانیها در مورد تأثیرات پرش بر سلامت رانندگان، از طرفداران سرسخت افزایش کف خودروها بود.
وولف در پاسخ به سوال به رسانه ها گفت: “FIA کار پزشکی را بر روی گراز دریایی سفارش داده است. “
“خلاصه پزشکان این است که فرکانس 1 تا 2 هرتز، که طی چند دقیقه حفظ می شود، می تواند منجر به آسیب مغزی شود.
که طی چند دقیقه حفظ می شود، می تواند منجر به آسیب مغزی شود. ما در طی چند ساعت 6 تا 7 هرتز داریم.بنابراین پاسخ بسیار آسان است: FIA باید کاری در مورد آن انجام دهد.
هورنر گفت: «[15 میلیمتر] به خوبی رها کردن آن نیست، [اما] به بدی 25 میلیمتری که در ابتدا [پیشنهاد شده] بود، نیست. .
ما فقط باید با آن کنار بیاییم و راه حلی پیدا کنیم. این چیزی است که در طول سال ها در آن خوب بوده ایم و فقط باید با این چالش این کار را انجام دهیم.”
هورنر میگوید: «ایمنی برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است»