ورشتاپن در تمرین نهایی گرندپری سنگاپور سریعتر از پیاستری و راسل شد

مکس ورشتاپن در تمرین سوم و نهایی پیش از گرندپری سنگاپور ، خودروی ردبول خود را در صدر جدول زمانها قرار داد.
مکس ورشتاپن در جلسه تمرین سوم و نهایی پیش از گرندپری سنگاپور ، سریعترین راننده بود. راننده ردبول بالاتر از اسکار پیاستری از مکلارن و جورج راسل از مرسدس، پیشتاز بود.””با اینکه نام صدرنشین جدول زمانها در طول یک ساعت مدام تغییر میکرد، در نهایت این ورشتاپن بود که با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۱۴۸ ثانیه، سریعترین عملکرد را از خود نشان داد و ۰.۰۱۷ ثانیه از پیاستری پیش افتاد.””پس از جلسه تمرین آزاد دوم (FP2) پر از وقفه در جمعه شب – که شامل دو پرچم قرمز و لحظات دشوار مختلف برای تعدادی از رانندگان بود – ساعت تمرین نهایی روز شنبه آخرین فرصت را به رانندگان و تیمها داد تا آمادگیهای نهایی را برای جلسه تعیین خط که قرار بود بعداً در همان روز برگزار شود، انجام دهند.””با آغاز جلسه در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی و در دمایی بالاتر نسبت به روز قبل، شروع نسبتاً آرامی داشت و دو راننده تیم هاس اولین کسانی بودند که وارد پیست شدند. اکثر رانندگان برای دورهای اولیه خود از لاستیکهای متوسط (Medium) استفاده کردند.””با شلوغتر شدن پیست و ثبت زمان توسط بیشتر رانندگان – در حالی که فقط ورشتاپن و راسل تا دقیقه ۱۵ هنوز وارد پیست نشده بودند – لاندو نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۰۲۱ ثانیه سریعترین شد و مهندس او پاسخ داد: ‘خوش آمدی به خانه’ (Welcome back).””لحظاتی بعد، پرچم قرمز به اهتزاز درآمد، زمانی که لیام لاوسون پس از رد شدن از روی جدولها (Kerbs)، در نزدیکی پیچ ۸ به دیوار برخورد کرد. خودروی آسیبدیده ریسینگ بولز بار دیگر در مسیر متوقف شد، همانطور که در حادثه قبلی لاوسون در FP2 روز جمعه اتفاق افتاده بود
POS. | DRIVER | TIME / GAP | LAPS |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:30.148 | 16 |
2 | ![]() | +0.017s | 26 |
3 | ![]() | +0.049s | 18 |
4 | ![]() | +0.089s | 19 |
5 | ![]() | +0.089s | 26 |
6 | ![]() | +0.244s | 23 |
7 | ![]() | +0.341s | 25 |
8 | ![]() | +0.411s | 23 |
9 | ![]() | +0.489s | 22 |
10 | ![]() | +0.503s | 23 |
11 | ![]() | +0.520s | 23 |
12 | ![]() | +0.549s | 25 |
13 | ![]() | +0.636s | 23 |
14 | ![]() | +0.651s | 24 |
15 | ![]() | +0.775s | 22 |
16 | ![]() | +0.899s | 23 |
17 | ![]() | +1.112s | 24 |
18 | ![]() | +1.292s | 25 |
19 | ![]() | +1.495s | 23 |
20 | ![]() | +3.480s | 7 |
پس از یک وقفه برای بازیابی خودروی ویکرب ۰۲ و پاکسازی هر گونه آلودگی از پیست، رقابت در حالی از سر گرفته شد که کمی بیش از ۳۵ دقیقه از زمان باقی مانده بود. جورج راسل و کیمی آنتونلی، رانندگان مرسدس، با نصب لاستیکهای نرم (Soft) به پیست بازگشتند، چرا که تمرکز خود را به شبیهسازیهای تعیین خط معطوف کرده بودند.””هنگامی که کارلوس ساینز در پیچ ۱۴ به مسیر فرار رفت و سپس دنده عقب به پیست بازگشت، پرچم زرد اعلام شد؛ در همان لحظه، الکس آلبون، همتیمیاش در ویلیامز – که از لاستیک نرم C5 استفاده میکرد – در جایگاه دوم جدول زمانها قرار گرفت. در نیمه راه جلسه، نوریس با ۰.۱۵۲ ثانیه اختلاف نسبت به این راننده تایلندی (آلبون) همچنان در صدر بود، در حالی که ساینز جایگاه سوم را کسب کرده بود.””با اینکه آنتونلی سپس با زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۷۶۰ ثانیه سریعترین شد، تأیید شد که لوییس همیلتون – رانندهای که آنتونلی جایگزین او در مرسدس شده – به دلیل نقض مقررات پرچم قرمز مورد توجه قرار گرفته است؛ حادثهای که بعداً تأیید شد پس از پایان جلسه بررسی خواهد شد. در همین حین، یک پرچم زرد دیگر ظاهر شد؛ پس از آنکه آلبون حرکت قبلی همتیمی خود را تکرار کرد و این بار در پیچ ۱۶ برای مدت کوتاهی به مسیر فرار رفت.””برای فرناندو آلونسو، که در FP1 سریعترین بود، ناامیدی به وجود آمد؛ از راننده استون مارتین خواسته شد که در حالی که حدود ۱۵ دقیقه به پایان جلسه باقی مانده بود، خودروی خود را به آرامی به گاراژ بازگرداند. در سایر نقاط، رانندگان بیشتری برای دورهای سریع خود به لاستیکهای نرم روی میآوردند.””شارل لکلرک در ابتدا پس از اولین تلاش خود با لاستیک نرم به صدر رفت، قبل از اینکه توسط نوریس پایین کشیده شود – و سپس ورشتاپن جای او را گرفت. این راننده هلندی با زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۱۴۸ ثانیه سریعترین شد. راسل در جایگاه دوم و بین این دو قرار گرفت، هرچند اعتراف کرد که در پیچی که جمعه شب در FP2 تصادف کرد، ‘دچار کمبود اعتماد به نفس’ است.””در میان لحظاتی از ترافیک در دقایق شلوغ پایانی – که در یکی از آنها ورشتاپن فضای کمی برای مانور کنار فرانکو کولاپینتو از آلپین داشت، در حالی که تلاش میکردند برای پیر گسلی فضا باز کنند – ورشتاپن توانست جایگاه اول (P1) را با اختلاف ۰.۰۱۷ ثانیه نسبت به پیاستری حفظ کند. راننده مکلارن در لحظات پایانی یک دور سریع ثبت کرد.””راسل با یک نمایش قابل قبول برای مرسدس، مجبور شد به جایگاه سوم رضایت دهد و آنتونلی پشت سر او قرار گرفت. پس از آنها به ترتیب نوریس، ساینز و ایزاک هَجَر با خودروی ریسینگ بولز قرار گرفتند. همیلتون – که به دلیل نقض مقررات پرچم قرمز با تحقیقات استوارتها مواجه است – هشتم شد، در حالی که نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر و لکلرک از فراری جمع ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند.””آلبون جایگاه یازدهم را به دست آورد و بالاتر از گابریل بورتولتو (P12)، زوج تیم هاس شامل استبان اُکون (P13) و اُلی برمن (P14)، و آلونسو (P15) قرار گرفت.””کولاپینتو شانزدهم شد، در حالی که لنس استرول جایگاه هفدهم را برای استون مارتین کسب کرد. یوکی سونودا خودروی ردبول خود را در جایگاه هجدهم قرار داد، و گسلی درست پشت سر او در نوزدهم بود و لاوسون هم در جایگاه آخر (بیستم) قرار گرفت