اخبارمرسدسمسابقات 2023

جیمز آلیسون به عنوان مدیر فنی فرمول یک مرسدس پس از تغییر تیم باز می گردد

جیمز آلیسون به عنوان بخشی از تغییرات تیمی پس از شروع دشوار آن در فصل فرمول یک ، به نقش مدیر فنی در مرسدس بازگشت.

به گزارش سایت فرمول یک ،در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:

  • آلیسون 55 ساله بین سال های 2017 تا 2021 به عنوان مدیر فنی مرسدس خدمت کرد و بر طراحی خودروهایی که هر سال قهرمان سازندگان می شدند نظارت داشت.
  • او در بهار 2021 به سمت مدیر فنی ارشد رفت و نقش مدیر فنی فرمول یک را به مایک الیوت سپرد.
  • بررسی تیم فنی به رهبری الیوت راه را برای تعویض نقش او با آلیسون قبل از مسابقه بعدی در آذربایجان هموار کرد

مرسدس چی گفت

یکی از سخنگویان مرسدس به The Athletic گفت: “مایک بررسی سازمان فنی ما را رهبری کرده است تا اطمینان حاصل شود که ساختار مناسبی برای ارائه موفقیت پایدار در آینده داریم . ” ما روی ساخت بهترین ماشین مسابقه ای تمرکز کرده ایم – و بهترین تیم را برای توسعه آن ماشین بسازیم، با این که همه در این سازمان به بزرگترین نقاط قوت خود بازی می کنند.

پس زمینه

مرسدس از آخرین پیروزی خود در قهرمانی سازندگان در سال 2021، نتوانسته است در فرمول یک چالشی را در جلوی گروه خود حفظ کند و در نظم رقابتی از ردبول عقب افتاده است. از آغاز فصل 2022، زمانی که قوانین جدید طراحی خودرو معرفی شد، تیم فقط در یک مسابقه با جورج راسل در برزیل برنده شده است و سال گذشته اولین فصل بدون برد در حرفه لوئیس همیلتون در فرمول یک بود.

پیروزی راسل مرسدس بنز را تشویق کرد که می تواند با مفهوم طراحی خودروی خود به موفقیت دست یابد، اما پس از شروع ضعیف خود در کمپین 2023 در بحرین، اعتراف کرد که در زمستان به دستاوردهایی که پیش بینی می کرد نرسیده بود. قبل از مسابقه اول، توتو وولف، مدیر تیم مرسدس، اعتراف کرد که فکر نمی کرد پکیج ماشین موجود در نهایت به اندازه کافی برای راسل یا همیلتون رقابتی باشد.

وولف مطمئن بود مرسدس افراد مناسبی برای تغییر اوضاع دارد. اما بررسی تیم فنی تحت رهبری الیوت منجر به بازگشت آلیسون به سمت مدیر فنی شد. آلیسون به عنوان مدیر ارشد فنی، تمرکزی فراتر از پروژه فرمول یک داشت، از جمله بخش فناوری های کاربردی مرسدس که قایق هایی را برای جام آمریکا طراحی می کرد. او اکنون به اجرای روزانه پروژه فنی فرمول یک بازخواهد گشت و به الیوت گزارش می دهد.

وولف به Motorsport.com ، که اولین بار این خبر را روز جمعه گزارش کرد، توضیح داد که الیوت “مالک فرآیند” بوده است و احساس می کند که “بهترین استفاده را در توسعه سازمان در آینده دارد” به عنوان مدیر ارشد فنی. ولف گفت که آلیسون “یک گلادیاتور در میدان بود و سربازان برای او و با او از میان آتش عبور می کنند.”

چالش برگرداندن مرسدس بنز

آلیسون از یک حرفه طولانی و موفق در فرمول یک برخوردار بوده است و خودروهایی را طراحی کرده است که بیش از 20 عنوان قهرمانی در رانندگان و سازندگان را با فراری، رنو و مرسدس بنز کسب کرده اند. سه عنوان آخر راننده همیلتون در خودروهای مرسدس به دست آمد که آلیسون در طراحی آنها کمک کرد.

آلیسون پس از عقب نشینی از فعالیت روزانه تیم فنی فرمول یک مرسدس در سال 2021، گفت که می خواهد “چماق را در زمان مناسب برای سازمان و خودم واگذار کند.” اما او اکنون به نقش عملی‌تر باز می‌گردد تا به مرسدس کمک کند تا ثروت خود را تغییر دهد و دوباره به چالشی برای ردبول بپردازد.

مرسدس در مورد کاستی های خودروی W14 آشکارا اعتراف کرده است که در مقایسه با رقبای خود فاقد نیروی رو به پایین است. این تیم را بر آن داشت تا مسیرهای طراحی متفاوتی را در کارخانه دنبال کند و روی قطعات و ایده های جدیدی کار کند که معتقد است دستاوردهای عملکردی قابل توجهی را ارائه می دهد.

همیلتون اولین سکوی سال خود را در آخرین مسابقه در استرالیا به ثمر رساند و دوم شد، اما گفت که هنوز در ماشین احساس «ناراحتی» می‌کند و «به بهترین شکل ممکن با این قطع ارتباط رانندگی می‌کند».

آلیسون برای گرندپری آذربایجان آخر هفته آینده با مرسدس در محل خواهد بود، در حالی که الیوت به عنوان مدیر ارشد فنی به حضور در رویدادهای منتخب ادامه خواهد داد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x