اخبارمسابقات 2023

توضیح داده شده: هر آنچه که باید در مورد فرمت اسپرینت فرمول یک ۲۰۲۳ بدانید

حدس بزنید چه چیزی برگشت، دوباره؟ اسپرینت فرمول یک است – فقط این بار شش رویداد در سال 2023 برگزار خواهد شد ، که با گرندپری آذربایجان آخر هفته در پیست خیابانی باکو شروع می شود، و فرمت تغییرات کوچکی برای بهبود نمایش داشته است. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید

فرمت جدید اسپرینت: تعیین خط روز جمعه انجام خواهد شد و ترتیب قرار گرفتن رانندگان در مسابقه اصلی روز یکشنبه ،همین نتایج تعیین خط جمعه می‌باشد و به ترتیب اول تا بیستم تعیین خط ،مسابقه اصلی انجام خواهد شد… روز شنبه صبح تعیین خط با زمان کمتر برای اسپرینت انجام میشود و مسابقه سرعت در شنبه عصر انجام میشود و ترتیب قرار گرفتن رانندگان همان تعیین خط شنبه صبح میباشد.

اسپرینت فرمول یک چیست؟

اسپرینت فرمول یک اکنون در سومین فصل خود یک فاصله 100 کیلومتری تا پرچم شطرنجی دارد. هیچ توقفگاهی وجود ندارد (مگر اینکه به اندازه کافی بدشانس نباشید که برای تعمیر نیاز به پیت رفتن داشته باشید). این مانند یک مسابقه کریکت Twenty20 است که در آن تاکید بر حمله است.

خوب به نظر می رسد، چه زمانی برگزار می شود؟

بعد از ظهر شنبه. در باکو، 17 دور و حدود 30 دقیقه طول می کشد

برای برنده شدن در آن چه چیزی دریافت می کنید؟

این هشت امتیاز برای برنده است، و برای نفر هشتم به یک امتیاز کاهش می یابد. هم رانندگان و هم تیم ها برای مسابقات قهرمانی خود امتیاز کسب می کنند


خوب. چگونه گرید اسپریت را تعیین می کنید؟

خوب، اینجا جایی است که همه چیز برای سال 2023 کمی تغییر کرده است.

سال گذشته، مسابقات تعیین خط، گرید اسپریت فرمول یک را مشخص کرد – و نتیجه آن جایگاه های رانندگان را برای نمایش گرندپری یکشنبه ایجاد میکرد.

برای سال 2023، دو جلسه تعیین خط برگزار خواهد شد. اولین جلسه همچنان در روز جمعه برگزار می شود، اما آن جلسه جدول روز یکشنبه را مشخص می کند.

دومین جلسه تعیین خط کوتاه‌تر در صبح شنبه برگزار می‌شود – جایگزین جلسه تمرین دوم یک ساعته و تعیین جدول برای اسپرینت.

این به عنوان ضربات سرعتی شناخته می شود.

اوووه اسم قشنگیه آیا این همان فرمت صلاحیت سنتی است؟

بله، مطمئناً اینطور است – با این حال، هر بخش کوتاهتر است. بخش اول تعیین خط (Q1) ۱۲ دقیقه، بخش دوم تعیین خط (Q2) ۱۰ دقیقه و بخش سوم تعیین خط (Q3) ۸ دقیقه خواهد بود. هر کدام با وقفه های 7 دقیقه ای از هم جدا می شوند. لاستیک های جدید برای هر فاز اجباری است، با مدیوم برای Q1 و Q2 و نرم برای Q3.

چرا این کار را کرده اند؟

رانندگان برای دو بار در Q1 زمان خواهند داشت، که هر یک می تواند توسط یک پیت استاپ از هم جدا شود. زمان اختصاص داده شده کوتاه تر در Q2 و Q3 به این معنی است که دو دور زمان بندی شده هنوز امکان پذیر است – اما آنها زمانی برای توقف برای تایرهای تازه نخواهند داشت.

این به معنای فشار بیشتر برای انجام کار در اولین اجرا است.

با توجه به اینکه شنبه در حال حاضر اساساً یک رویداد مستقل است – جایی که Sprint Shootout و F1 Sprint روی گرندپری تاثیر نمی‌گذارند – یک مشکل یا حادثه در اسپرینت کل آخر هفته را به خطر نمی‌اندازد، که در تئوری باید رانندگان را تشویق کند تا بیشتر در اسپرینت فشار بیاورند.

خوشم می آید. چه چیز دیگری متفاوت است؟

تمرین دوم در آخر هفته اسپرینت به طور گسترده ای بی معنی تلقی می شد زیرا به دلیل قوانین ، تمام تصمیمات بزرگ در مورد راه اندازی ماشین باید روز قبل، قبل از تعیین خط انجام می شد.

فرمت بهینه‌سازی‌شده جدید به تیم‌ها تنها یک ساعت تمرین برای جمع‌آوری داده‌ها، تغییر تنظیمات، درک لاستیک‌ها و نهایی کردن ماشین‌ها برای آخر هفته‌ی مسابقه‌ای که پیش رو داریم، می‌گذارد.

این امر باعث می شود (تمرین اول)FP1 – که در روز جمعه، قبل از مسابقات مقدماتی گرندپری برگزار می شود – بسیار شلوغ تر و حتی مهم تر شود

و یکشنبه همینطور می ماند؟

درست. مقدماتی روز جمعه، جدول مسابقات گرندپری یکشنبه را مشخص خواهد کرد. یکشنبه بدون تغییر اجرا خواهد شد


بنابراین، باکو میزبان اولین اسپرینت سال است. کجا دیگر آنها را خواهیم دید؟

مانند باکو، اسپا فرانکورشان بلژیک، پیست لوسیل قطر و پیست آمریکای آستین اولین طعم اسپرینت را امسال خواهند چشید.

اتریش دومین نسخه خود را دریافت می کند، ردبول رینگ سال گذشته میزبان این فرمت بود، در حالی که اینترلاگوس با ارائه دو نمایش خیره کننده در سال های 2021 و 2022 هت تریک کرد.

چیز دیگری که برای این آخر هفته باید بدانم؟

اگر تعجب می کنید که جریمه گرید چگونه در آخر هفته های F1 Sprint اعمال می شود، این روند پس از جلسه کمیسیون فرمول یک در روز سه شنبه تنظیم شده است.

هر گونه جریمه گرید که در تمرین اول یا مقدماتی متحمل شده باشد در مسابقه اعمال خواهد شد. هر جریمه گرید متحمل شده در اسپرینت برای اسپرینت اعمال خواهد شد. در حالی که جریمه هایی که در اسپرینت ایجاد شده باشد، برای مسابقه اعمال می شود

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x