تمرین سوم گرندپری کانادا ، لاندو نوریس جایگاه اول را بدست آورد و اسکار پیاستری پرچمهای قرمز را به احتزاز درآورد

راننده مک لارن، لاندو نوریس، در جلسه تمرینی پایانی گرندپری کانادا در روز شنبه، سریعترین زمان را ثبت کرد. او پیشتاز رقابت بود و چارلز لکلرک از فراری و جورج راسل از مرسدس پشت سر او قرار گرفتند. در همین حال، همتیمی نوریس، اسکار پیاستری، با دیوار برخورد کرد.
در یک بعدازظهر دلانگیز دیگر در مونترال، در حالی که آفتاب میتابید و دما رو به افزایش بود، رانندگان یک ساعت تمرین دیگر برای **تنظیم دقیق خودروهایشان** و آمادهسازی برای **دوران تعیین خط راه (کوالیفایینگ)** در پیست ژیل-ویلنو و گرندپری کانادا داشتند.”
چارلز لکلرک یکی از رانندگانی بود که کارِ زیادی پیشِ رو داشت. او پس از **خروج در اثر تصادف** (crash out) در **تمرین اول (FP1)** حدود ۴۵ دقیقه را از دست داده بود و در **تمرین دوم (FP2)** نیز کاملاً غایب بود، چرا که مکانیکهای فراری مجبور شدند **شاسی خودروی SF-25 او را تعویض کنند**. لنس استرول، **محبوب خانه** (home favourite) نیز پس از **برخورد شدید** (shunt) در دقایق ابتدایی تمرین دوم، **کیلومترهای تمرینی از دسترفتهای** (lost mileage) برای جبران داشت. این حادثه وقفهای در بازگشت مثبت او به مسابقات ایجاد کرد؛ بازگشتی که پس از **عمل جراحی روی مچ دستش** انجام میشد.
در میانهی پرسشها دربارهی اینکه آیا لاستیکهای **نرم (Soft)** یا **متوسط (Medium)** بهترین گزینه برای **دوران تعیین خطراه (Qualifying)** خواهند بود (تفاوت میان ترکیبات **C5 و C6 پیرلی** بار دیگر بسیار ناچیز به نظر میرسید)، دقایق ابتدایی **تمرین نهایی (FP3)** شاهد اجرای طیفی از **برنامههای تمرینی (run plans)** بود. در پایان **ربع اول** این جلسهی یکساعته، این **چارلز لکلرک** بود که با ثبت زمان **۱ دقیقه و ۱۲.۸۴۳ ثانیه** روی لاستیکهای زردنشان (متوسط) پیشتاز شد. در حالی که دو رانندهی استون مارتین – **فرناندو آلونسو** و **لنس استرول** – با لاستیکهای قرمزنشان (نرم) تنها **چند دهم ثانیه** پشت سر او قرار گرفتند.
رده | راننده | زمان | اختلاف | |
---|---|---|---|---|
1 | NOR | 1:11.799 | 23 | |
2 | LEC | 1:11.877 | +0.078s | 28 |
3 | RUS | 1:11.950 | +0.151s | 19 |
4 | HAM | 1:12.050 | +0.251s | 25 |
5 | VER | 1:12.072 | +0.273s | 19 |
6 | ALO | 1:12.247 | +0.448s | 21 |
7 | ANT | 1:12.348 | +0.549s | 20 |
8 | PIA | 1:12.519 | +0.720s | 17 |
9 | SAI | 1:12.519 | +0.720s | 21 |
10 | ALB | 1:12.573 | +0.774s | 21 |
11 | HAD | 1:12.651 | +0.852s | 21 |
12 | GAS | 1:12.684 | +0.885s | 26 |
13 | LAW | 1:12.791 | +0.992s | 26 |
14 | STR | 1:12.794 | +0.995s | 27 |
15 | BEA | 1:12.825 | +1.026s | 26 |
16 | OCO | 1:12.827 | +1.028s | 21 |
17 | COL | 1:13.060 | +1.261s | 26 |
18 | HUL | 1:13.072 | +1.273s | 18 |
19 | BOR | 1:13.172 | +1.373s | 21 |
20 | TSU | 1:13.573 | +1.774s | 13 |