۷. ایمولا ، ایتالیا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

تمرین اول (FP1) گرندپری ایتالیا : پیاستری سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، جلوتر از نوریس و ساینز

اسکار پیاستری در اولین تمرین پیش از گرندپری ایتالیا ، در صدر جدول زمانی قرار گرفت و به عنوان رهبر قهرمانی، سریع‌ترین زمان را ثبت کرد؛ جلوتر از هم‌تیمی اش لندو نوریس و کارلوس ساینز راننده ویلیامز

همزمان با آغاز تمرین گرندپری ایتالیا در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی، در شرایط آفتابی و خشک، چندین خودرو وارد پیست شدند. در میان این رانندگان، نامی آشنا به نام فرانکو کولاپینتو نیز با خودروی آلپین به پیست رفت؛ این راننده آرژانتینی برای پنج مسابقه آینده جایگزین جک دوهان شده است.

در حالی که کولاپینتو برای رانندگی‌های اولیه خود تایرهای مدیوم (C5) را نصب کرده بود، اکثر رانندگان در این آخر هفته که شاهد اولین حضور لاستیک C6 در سال ۲۰۲۵ است، تایرهای سافت (نرم) را انتخاب کردند. در میان استفاده‌کنندگان از لاستیک نرم، چارلز لکلرک، راننده موناکویی، نیز حضور داشت که پس از غیبت در فعالیت‌های رسانه‌ای روز پنجشنبه به دلیل احساس ناخوشی، دوباره به پیست بازگشته بود.یک حادثه زودهنگام برای لکلرک رخ داد؛ زمانی که راننده فراری سر راه فرناندو آلونسو قرار گرفت. این اتفاق باعث شد راننده استون مارتین – که ۲۰ سال پیش در پیست اتودرومو اینترناسیونال انزو و دینو فراری پیروز شده بود – گزارش دهد که “نزدیک بود” با خودروی SF-25 (لکلرک) “تصادف کند”.


جدول نتایج تمرین اول (FP1) در ایمولا

جایگاهرانندهزماناختلافدورها
1PIA1:16.54523
2NOR1:16.577+0.032s23
3SAI1:16.597+0.052s19
4RUS1:16.599+0.054s26
5HAM1:16.641+0.096s22
6GAS1:16.696+0.151s21
7VER1:16.905+0.360s15
8ALB1:16.922+0.377s21
9BOR1:16.925+0.380s23
10HUL1:16.998+0.453s23
11STR1:17.032+0.487s23
12LEC1:17.077+0.532s23
13ANT1:17.094+0.549s23
14ALO1:17.121+0.576s22
15LAW1:17.286+0.741s22
16TSU1:17.356+0.811s18
17COL1:17.373+0.828s21
18BEA1:17.446+0.901s20
19HAD1:17.641+1.096s19
20OCO1:17.662+1.117s20

ماجرا برای لکلرک به همین جا ختم نشد؛ او کمی بعد، پس از یک لحظه ناپایدار در پیچ ۱۴، خود را در حالی دید که یک چرخ خودرویش در پیچ ۱۵ وارد گراول (منطقه شنی) شده بود. در همین حین، نوریس در یک‌چهارم ابتدایی تمرین، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۱۲۵ ثانیه پیشتاز شده بود.همزمان با بهتر شدن شرایط پیست و پایین آمدن سریع زمان‌ها، جورج راسل با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۵۹۹ ثانیه، تا نیمه تمرین سریع‌ترین راننده بود. این راننده مرسدس در صدر جدول زمانی قرار گرفت، جلوتر از ساینز و کیمی آنتونلی، راننده محبوب بومی.

در همین حین، یک مشکل غیرمعمول برای لکلرک پیش آمد؛ او که با کلاه ایمنی خود مشکل داشت، اظهار کرد: «بلند شدن کلاه ایمنی وحشتناک است». در همین حال، هم‌تیمی‌اش لوییس همیلتون به نظر می‌رسید با خودروی فراری در حال دست و پنجه نرم کردن است؛ این راننده بریتانیایی گزارش داد که خودرو تمایلی به کاهش سرعت ندارد.همزمان با پیشرفت تمرین و اتمام دورهای با لاستیک نرم توسط بیشتر رانندگان، زوج مک‌لارن یعنی پیاستری و نوریس، خود را به صدر جدول رساندند. آن‌ها در آرایش اول و دوم، جلوتر از راسل، در پیستی که به طور فزاینده‌ای شلوغ می‌شد، قرار گرفتند.در دقایق پایانی تمرین، بسیاری به نظر می‌رسیدند سخت تلاش می‌کنند؛ الکس آلبون لحظات دراماتیکی را تجربه کرد، در حالی که خودروی ویلیامزش روی کرب‌ها می‌پرید و سفری کوتاه به گراول (منطقه شنی) داشت. این اتفاق در آخر هفته‌ای رخ داد که تیم (ویلیامز) امیدوار است روند خوب اخیر خود را ادامه دهد. همچنین یک لغزش برای مکس ورشتاپن رخ داد؛ این راننده هلندی پشت فرمان ردبول ناامید به نظر می‌رسید.

اتفاقات دراماتیک بیشتری در دقایق پایانی تمرین اول رخ داد؛ زمانی که گابریل بورتولتو، راننده کیک سائوبر، تصادف کرد و از جلسه خارج شد. او پس از رفتن روی کرب‌ها (کناره‌های پیست)، در پیچ ۱۸ به موانع برخورد کرد و باعث برافراشته شدن پرچم‌های قرمز شد.این حادثه باعث پایان زودهنگام رانندگی برای همه شد. پیاستری با زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۵۴۵ ثانیه در صدر باقی ماند و تنها ۰.۰۳۲ ثانیه از نوریس در جایگاه دوم جلوتر بود. ساینز و راسل نیز به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و چهار راننده برتر با اختلاف کمتر از شش صدم ثانیه از هم جدا شدند.

همیلتون پس از یک جلسه تمرینی که به نظر برای فراری دشوار بود، در جایگاه پنجم قرار گرفت. در حالی که پیر گسلی از تیم آلپین، مکس ورشتاپن ، الکس آلبون، گابریل بورتولتو و نیکو هولکنبرگ، راننده دیگر تیم کیک سائوبر، ۱۰ نفر برتر را کامل کردند.لنس استرول جایگاه یازدهم را برای استون مارتین به دست آورد؛ او جلوتر از لکلرک، آنتونلی، آلونسو و لیام لاوسون از تیم ریسینگ بولز قرار گرفت. در همین حال، تسونودا در جایگاه شانزدهم و کولاپینتو در جایگاه هفدهم قرار گرفتند. زوج هاس یعنی اولیور بیرمن و استبان اوکون نیز به ترتیب در جایگاه‌های هجدهم و بیستم قرار گرفتند، در حالی که ایساک هاجار از تیم ریسینگ بولز این دو را از هم جدا کرد (در جایگاه نوزدهم قرار گرفت).رانندگان و تیم‌ها اکنون در پادوک دوباره گردهم می‌آیند تا داده‌های خود را بررسی کرده و برای دومین جلسه تمرینی آزاد روز جمعه که قرار است ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی آغاز شود، آماده شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x