۲۴. ابوظبی ، امارات ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

ورشتپن با غلبه بر نوریس و پیاستری، جایگاه پولِ حیاتی گرندپری ابوظبی را از آن خود کرد.

مکس ورشتپن در مرحله تعیین خط گرندپری ابوظبی جایگاه پول پوزیشن را از آن خود کرد. راننده ردبول توانست از رقبای خود برای کسب عنوان قهرمانی، لاندو نوریس و اسکار پیاستری، پیشی بگیرد

مکس ورشتپن، گرندپری ابوظبی ، مسابقه تعیین‌کننده قهرمانی ۲۰۲۵ ، را از جایگاه پول پوزیشن آغاز خواهد کرد. راننده ردبول در مرحله نهایی (Q3) یک دور خیره‌کننده ثبت کرد تا رقابت فشرده لاندو نوریس و اسکار پیاستری از تیم مک‌لارن را پشت سر بگذارد.

​با اینکه پیاستری و جورج راسل به ترتیب در مراحل Q1 و Q2 پیشتاز بودند، ورشتپن در دورهای اولیه مرحله تعیین‌کننده (Top 10 Shootout) رقبای خود را به چالش کشید؛ او ابتدا سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و سپس با تلاش نهایی خود آن را بهبود بخشید و دور فوق‌العاده ۱ دقیقه و ۲۲.۲۰۷ ثانیه‌ای را به ثبت رساند.

​هر دو راننده مک‌لارن تلاش کردند تا در دورهای پایانی خود جایگاه اول را به دست آورند، اما نوریس پس از ثبت زمان ۰.۲۰۱ ثانیه کندتر، مجبور به پذیرش جایگاه دوم شد. در همین حال، پیاستری سوم شد تا سه نفر برتر آماده نبرد نهایی برای قهرمانی جهان در روز یکشنبه باشند.

​راسل برای مرسدس این مرحله را در رده چهارم به پایان رساند، در حالی که چارلز لکلرک پنجم شد و فرناندو آلونسو جایگاه مستحکم ششم را برای استون مارتین به دست آورد. گابریل بورتولتو برای کیک ساوبر عملکرد خوبی داشت و هفتم شد، و استبان اوکون از هاس، ایزاک هادجار و یوکی سونودا از تیم ریسینگ بولز (که آخرین تعیین خط خود را برای ردبول انجام می‌داد) ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند.


📊 نتایج تعیین خط گرندپری ابوظبی (پیست یاس مارینا)

رتبه (Pos.)شماره (No.)راننده (Driver)تیم (Team)Q1Q2Q3دورها (Laps)
11VER (ورشتپن)Red Bull Racing1:22.8771:22.7521:22.20718
24NOR (نوریس)McLaren1:23.1781:22.8041:22.40817
381PIA (پیاستری)McLaren1:22.6051:23.0211:22.43717
463RUS (راسل)Mercedes1:23.2471:22.7301:22.64518
516LEC (لکلرک)Ferrari1:23.1631:22.9481:22.73018
614ALO (آلونسو)Aston Martin1:23.0711:22.8611:22.90218
75BOR (بورتولتو)Kick Sauber1:23.3741:22.8741:22.90421
831OCO (اوکون)Haas F1 Team1:23.3341:23.0231:22.91318
96HAD (هادجار)Racing Bulls1:23.3731:22.9971:23.07218
1022TSU (سونودا)Red Bull Racing1:23.3861:23.034DNF17
1187BEA (بیرمن)Haas F1 Team1:23.2541:23.04111
1255SAI (ساینز)Williams1:23.1871:23.04212
1330LAW (لاوسون)Racing Bulls1:23.2651:23.07714
1412ANT (انتونلی)Mercedes1:22.8941:23.08012
1518STR (استرول)Aston Martin1:23.3161:23.09715
1644HAM (همیلتون)Ferrari1:23.3949
1723ALB (آلبون)Williams1:23.4166
1827HUL (هالکنبرگ)Kick Sauber1:23.4509
1910GAS (گسلی)Alpine1:23.4689
2043COL (کولاپینتو)Alpine1:23.8909

با وجود داشتن سرعت خوب در طول آخر هفته تاکنون، اولی بِرمن از تیم هاس نتوانست به مرحله Q3 صعود کند. همچنین کارلوس ساینز از ویلیامز، که یک هفته قبل در قطر روی سکو رفته بود، در رده دوازدهم (P12) به کار خود پایان داد.

لیام لاوسون از ریسینگ بولز سیزدهم شد، در حالی که کیمی آنتونلی از مرسدس به دلیل مشکلاتی که در قسمت عقب خودرو گزارش کرده بود، در جایگاه چهاردهم (P14) از Q2 خارج شد. لنس استرول از استون مارتین نیز پانزدهم شد.

​مهم‌ترین خبر در مرحله Q1، خروج زودهنگام دوباره لوییس همیلتون بود. راننده فراری تنها چند ساعت پس از برخورد با گاردریل در تمرین سوم، خود را در رده شانزدهم (P16) دید. این مرحله همچنین برای الکس آلبون از ویلیامز ناامیدکننده بود و او یک پله پایین‌تر در جایگاه هفدهم (P17) مسابقه را آغاز خواهد کرد.

​عملکرد خوب نیکو هالکنبرگ در روز جمعه در مرحله تعیین خط تکرار نشد و راننده کیک ساوبر در جایگاه هجدهم (P18) ایستاد. در نهایت، هر دو راننده آلپین یعنی پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو با رتبه‌های نوزدهم (P19) و بیستم (P20) در انتهای جدول قرار گرفتند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x