ورشتپن با غلبه بر نوریس و پیاستری، جایگاه پولِ حیاتی گرندپری ابوظبی را از آن خود کرد.

مکس ورشتپن در مرحله تعیین خط گرندپری ابوظبی جایگاه پول پوزیشن را از آن خود کرد. راننده ردبول توانست از رقبای خود برای کسب عنوان قهرمانی، لاندو نوریس و اسکار پیاستری، پیشی بگیرد
مکس ورشتپن، گرندپری ابوظبی ، مسابقه تعیینکننده قهرمانی ۲۰۲۵ ، را از جایگاه پول پوزیشن آغاز خواهد کرد. راننده ردبول در مرحله نهایی (Q3) یک دور خیرهکننده ثبت کرد تا رقابت فشرده لاندو نوریس و اسکار پیاستری از تیم مکلارن را پشت سر بگذارد.
با اینکه پیاستری و جورج راسل به ترتیب در مراحل Q1 و Q2 پیشتاز بودند، ورشتپن در دورهای اولیه مرحله تعیینکننده (Top 10 Shootout) رقبای خود را به چالش کشید؛ او ابتدا سریعترین زمان را ثبت کرد و سپس با تلاش نهایی خود آن را بهبود بخشید و دور فوقالعاده ۱ دقیقه و ۲۲.۲۰۷ ثانیهای را به ثبت رساند.
هر دو راننده مکلارن تلاش کردند تا در دورهای پایانی خود جایگاه اول را به دست آورند، اما نوریس پس از ثبت زمان ۰.۲۰۱ ثانیه کندتر، مجبور به پذیرش جایگاه دوم شد. در همین حال، پیاستری سوم شد تا سه نفر برتر آماده نبرد نهایی برای قهرمانی جهان در روز یکشنبه باشند.
راسل برای مرسدس این مرحله را در رده چهارم به پایان رساند، در حالی که چارلز لکلرک پنجم شد و فرناندو آلونسو جایگاه مستحکم ششم را برای استون مارتین به دست آورد. گابریل بورتولتو برای کیک ساوبر عملکرد خوبی داشت و هفتم شد، و استبان اوکون از هاس، ایزاک هادجار و یوکی سونودا از تیم ریسینگ بولز (که آخرین تعیین خط خود را برای ردبول انجام میداد) ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند.
📊 نتایج تعیین خط گرندپری ابوظبی (پیست یاس مارینا)
| رتبه (Pos.) | شماره (No.) | راننده (Driver) | تیم (Team) | Q1 | Q2 | Q3 | دورها (Laps) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1 | VER (ورشتپن) | Red Bull Racing | 1:22.877 | 1:22.752 | 1:22.207 | 18 |
| 2 | 4 | NOR (نوریس) | McLaren | 1:23.178 | 1:22.804 | 1:22.408 | 17 |
| 3 | 81 | PIA (پیاستری) | McLaren | 1:22.605 | 1:23.021 | 1:22.437 | 17 |
| 4 | 63 | RUS (راسل) | Mercedes | 1:23.247 | 1:22.730 | 1:22.645 | 18 |
| 5 | 16 | LEC (لکلرک) | Ferrari | 1:23.163 | 1:22.948 | 1:22.730 | 18 |
| 6 | 14 | ALO (آلونسو) | Aston Martin | 1:23.071 | 1:22.861 | 1:22.902 | 18 |
| 7 | 5 | BOR (بورتولتو) | Kick Sauber | 1:23.374 | 1:22.874 | 1:22.904 | 21 |
| 8 | 31 | OCO (اوکون) | Haas F1 Team | 1:23.334 | 1:23.023 | 1:22.913 | 18 |
| 9 | 6 | HAD (هادجار) | Racing Bulls | 1:23.373 | 1:22.997 | 1:23.072 | 18 |
| 10 | 22 | TSU (سونودا) | Red Bull Racing | 1:23.386 | 1:23.034 | DNF | 17 |
| 11 | 87 | BEA (بیرمن) | Haas F1 Team | 1:23.254 | 1:23.041 | 11 | |
| 12 | 55 | SAI (ساینز) | Williams | 1:23.187 | 1:23.042 | 12 | |
| 13 | 30 | LAW (لاوسون) | Racing Bulls | 1:23.265 | 1:23.077 | 14 | |
| 14 | 12 | ANT (انتونلی) | Mercedes | 1:22.894 | 1:23.080 | 12 | |
| 15 | 18 | STR (استرول) | Aston Martin | 1:23.316 | 1:23.097 | 15 | |
| 16 | 44 | HAM (همیلتون) | Ferrari | 1:23.394 | 9 | ||
| 17 | 23 | ALB (آلبون) | Williams | 1:23.416 | 6 | ||
| 18 | 27 | HUL (هالکنبرگ) | Kick Sauber | 1:23.450 | 9 | ||
| 19 | 10 | GAS (گسلی) | Alpine | 1:23.468 | 9 | ||
| 20 | 43 | COL (کولاپینتو) | Alpine | 1:23.890 | 9 |
با وجود داشتن سرعت خوب در طول آخر هفته تاکنون، اولی بِرمن از تیم هاس نتوانست به مرحله Q3 صعود کند. همچنین کارلوس ساینز از ویلیامز، که یک هفته قبل در قطر روی سکو رفته بود، در رده دوازدهم (P12) به کار خود پایان داد.
لیام لاوسون از ریسینگ بولز سیزدهم شد، در حالی که کیمی آنتونلی از مرسدس به دلیل مشکلاتی که در قسمت عقب خودرو گزارش کرده بود، در جایگاه چهاردهم (P14) از Q2 خارج شد. لنس استرول از استون مارتین نیز پانزدهم شد.
مهمترین خبر در مرحله Q1، خروج زودهنگام دوباره لوییس همیلتون بود. راننده فراری تنها چند ساعت پس از برخورد با گاردریل در تمرین سوم، خود را در رده شانزدهم (P16) دید. این مرحله همچنین برای الکس آلبون از ویلیامز ناامیدکننده بود و او یک پله پایینتر در جایگاه هفدهم (P17) مسابقه را آغاز خواهد کرد.
عملکرد خوب نیکو هالکنبرگ در روز جمعه در مرحله تعیین خط تکرار نشد و راننده کیک ساوبر در جایگاه هجدهم (P18) ایستاد. در نهایت، هر دو راننده آلپین یعنی پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو با رتبههای نوزدهم (P19) و بیستم (P20) در انتهای جدول قرار گرفتند.



