۲۱. سائوپائولو ، برزیل ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

نوریس در سائوپائولو جلوتر از آنتونلی و لکلِرک پول پوزیشن را به دست آورد؛ در حالی که وِرشتپن با یک خروج شوکه‌کننده در Q1 حذف شد

لاندو نوریس با تداوم روند عالی خود، جایگاه نخست (پول پوزیشن) تعیین خط گرندپری سائوپائولو را از آن خود کرد؛ در حالی که رقیب او در کسب عنوان قهرمانی، مکس وِرشتپن، روز وحشتناکی را پشت سر گذاشت و در جایگاه شانزدهم قرار گرفت

لاندو نوریس، راننده بریتانیایی، در حالی که مکس وِرشتپن به شکلی شوکه‌کننده از Q1 حذف شد، با ثبت سریع‌ترین زمان در یک تعیین خط جذاب، در جایگاه نخست (پول پوزیشن) گرندپری سائوپائولو قرار خواهد گرفت.»

«اگرچه اسکار پیاستری پس از تصادف قبلی خود در مسابقه اسپرینت، با قدرت بازگشته و در دورهای اول Q3 به طور موقت سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، اما این نوریس، هم‌تیمی او در مکلارن، بود که در دورهای نهایی از همه پیشی گرفت و زمان ۱ دقیقه و ۰۹.۵۱۱ ثانیه را به ثبت رساند

همانند تعیین خط مسابقه اسپرینت روز جمعه، کیمی آنتونلی راننده تیم مرسدس، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بود و با اختلافی ۰.۱۷۴ ثانیه‌ای نسبت به زمان نوریس، در جایگاه دوم ایستاد. در همین حال، چارلز لکلِرک از فراری نیز با یک عملکرد خوب، جایگاه سوم را از آن خود کرد.»

«پیاستری مجبور شد به جایگاه چهارم بسنده کند، در حالی که روز مثبتی برای تیم ریسینگ بولز بود؛ زیرا ایساک حاجار و لیام لاوسون به ترتیب جایگاه‌های پنجم و هفتم را کسب کردند. جورج راسل از مرسدس بین این دو راننده قرار گرفت و دهم نفر برتر با حضور اولی بِرمن (هاس)، پیر گاسلی (آلپین) و نیکو هالکنبرگ (کیک سائوبر) تکمیل شد.

رتبه (Pos.)شماره (No.)راننده (Driver)تیم (Team)زمان Q1زمان Q2بهترین زمان (Q3)تعداد دور (Laps)
14لاندو نوریس (NOR)مک‌لارن (McLaren)1:09.6561:09.6161:09.51121
212کیمی آنتونلی (ANT)مرسدس (Mercedes)1:10.1921:09.7741:09.68516
316چارلز لکلرک (LEC)فراری (Ferrari)1:09.9341:09.8011:09.80522
481اسکار پیاستری (PIA)مک‌لارن (McLaren)1:09.9281:09.8351:09.88619
56ایساک حاجار (HAD)ریسینگ بولز (Racing Bulls)1:10.0831:09.9701:09.93121
663جورج راسل (RUS)مرسدس (Mercedes)1:09.9351:09.8801:09.94216
730لیام لاوسون (LAW)ریسینگ بولز (Racing Bulls)1:10.1081:09.9501:09.96221
887اولی بِرمن (BEA)هاس (Haas F1 Team)1:09.8911:09.7551:09.97719
910پیر گاسلی (GAS)آلپین (Alpine)1:09.8851:09.8571:10.00221
1027نیکو هالکنبرگ (HUL)کیک سائوبر (Kick Sauber)1:10.3371:09.9851:10.03923
حذف‌شدگان Q2:—::—::—::—:
1114فرناندو آلونسو (ALO)استون مارتین (Aston Martin)1:10.1811:10.00115
1223الکس آلبون (ALB)ویلیامز (Williams)1:10.1151:10.05318
1344لوییس همیلتون (HAM)فراری (Ferrari)1:10.0161:10.10016
1418لنس استرول (STR)استون مارتین (Aston Martin)1:10.0411:10.16115
1555کارلوس ساینز (SAI)ویلیامز (Williams)1:10.1841:10.47217
حذف‌شدگان Q1:—::—::—::—:
161مکس وِرشتپن (VER)ردبول ریسینگ (Red Bull Racing)1:10.4039
1731استبان اوکون (OCO)هاس (Haas F1 Team)1:10.4389
1843فرانکو کولاپینتو (COL)آلپین (Alpine)1:10.6329
1922یوکی تسونودا (TSU)ردبول ریسینگ (Red Bull Racing)1:10.7119

یک روز پس از حذف شدن از مرحله SQ2 در تعیین خط مسابقه اسپرینت، لوییس همیلتون راننده فراری، باز هم نتوانست به مرحله نهایی تعیین خط (Q3) راه یابد و در جایگاه سیزدهم (P13) باقی ماند.»

«فرناندو آلونسو از استون مارتین و الکس آلبون از ویلیامز، کمی جلوتر از قهرمان هفت دوره جهان، به ترتیب در جایگاه‌های یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند. هم‌تیمی‌های آن‌ها، لنس استرول و کارلوس ساینز نیز به ترتیب در جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم ایستادند.»

«خبر بزرگ از Q1، حذف وِرشتپن بود؛ راننده ردبول پس از دست و پنجه نرم کردن با کمبود چسبندگی (Grip)، تعیین خط را در جایگاه شانزدهم به پایان رساند. هم‌تیمی او، یوکی تسونودا نیز با قرار گرفتن در رده نوزدهم، خیلی زود حذف شد.»

«استبان اوکون از هاس و فرانکو کولاپینتو از آلپین به ترتیب در جایگاه‌های هفدهم و هجدهم، بین دو راننده ردبول قرار گرفتند. تیم کیک سائوبر نیز نتوانست خودروی گابریل بورتولتو را پس از تصادف قبلی او در اسپرینت، به مسیر مسابقه بیاورد و او در جایگاه بیستم قرار گرفت.»

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x