تمرین دوم (FP2): [مکس] فرستاپن در جریان تمرین دوم مکزیک ، بالاتر از [شارل] لکلرک و [کیمی] آنتونلی قرار گرفت

مکس فرستاپن روز جمعه گرندپری مکزیک را با صدرنشینی به پایان رساند و این راننده تیم ردبول، در تمرین آزاد دوم (FP2) سریعترین نفر بود
راننده ردبول، مکس فرستاپن، در طول تمرین دوم گرندپری مکزیکوسیتی سریعترین زمان را ثبت کرد و این راننده هلندی جلوتر از شارل لکلرک از فراری و کیمی آنتونلی از مرسدس قرار گرفت.پس از اینکه مجموعاً به نه راننده تازهکار در طول ساعت تمرین اول روز جمعه فرصت حضور در پیست داده شد—جلسهای که لکلرک در صدر آن قرار گرفت—رانندگانی که در آن جلسه شرکت نکرده بودند، برای FP2 به میدان بازگشتند. این جلسه در شرایط گرم و خشک، ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی آغاز شد.در حالی که هر ۲۰ خودرو ظرف چند دقیقه پس از روشن شدن چراغ سبز از پیتلین خارج شدند—اکثریت آنها از تایرهای مدیوم (متوسط) استفاده میکردند— آنتونلی با مشکل اولیهای مواجه شد؛ راننده مرسدس گزارشی مبنی بر ایراد در خودروی W16 خود داد و دستور اولیه این بود که “با احتیاط به گاراژ برگردد”. این راننده ایتالیایی توانست به رانندگی ادامه دهد، اما با پابرجا ماندن مشکل، دوباره مجبور شد به پیت بازگردد.جورج راسل، همتیمی آنتونلی—که جزو غایبان FP1 بود—در لحظات ابتدایی از پیست منحرف شد، در حالی که لکلرک در یک چهارم اول جلسه، سریعترین زمان را ثبت کرده بود. این راننده فراری با زمان ۱ دقیقه و ۱۸.۳۵۳ ثانیه سریعتر شد، که کمی بیش از سهدهم ثانیه جلوتر از لاندو نوریس از مکلارن و لوئیس همیلتون (دیگر خودروی اسکودریا) بود که به ترتیب در ردههای دوم و سوم قرار گرفتند.آنتونلی پس از مدتی که تیم در گاراژ روی خودروی او کار کرد، به پیست بازگشت تا برنامه خود را از سر بگیرد. در همین حال، الکس آلبون با ویلیامز خود در خروجی پیچ ۱۶ با دیوار برخورد جزئی داشت، زیرا او—و بسیاری دیگر از رانندگان—تایر سافت (نرم) را برای تمرکز بر روی دورهای سریع نصب کردند.همانطور که این دورهای سریع ثبت میشدند، به نظر میرسید لکلرک میتواند تا نیمه جلسه جایگاه اول را حفظ کند، چون بسیاری از رقبایش برای نزدیک شدن به او مشکل داشتند—اما فرستاپن کسی بود که توانست زمان راننده موناکویی را با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۳۹۲ ثانیه، به میزان ۰.۱۵۳ ثانیه شکست دهد (و پیشتاز شود).
| رتبه (Pos.) | شماره (No.) | راننده (Driver) | تیم (Team) | زمان / اختلاف (Time / Gap) | دورها (Laps) |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1 | VER (فرستاپن) | Red Bull Racing | 1:17.392 | 34 |
| 2 | 16 | LEC (لکلرک) | Ferrari | +0.153s | 32 |
| 3 | 12 | ANT (آنتونلی) | Mercedes | +0.174s | 27 |
| 4 | 4 | NOR (نوریس) | McLaren | +0.251s | 31 |
| 5 | 44 | HAM (همیلتون) | Ferrari | +0.300s | 30 |
| 6 | 63 | RUS (راسل) | Mercedes | +0.437s | 33 |
| 7 | 22 | TSU (سونودا) | Red Bull Racing | +0.491s | 31 |
| 8 | 14 | ALO (آلونسو) | Aston Martin | +0.546s | 29 |
| 9 | 55 | SAI (ساینز) | Williams | +0.547s | 34 |
| 10 | 18 | STR (استرول) | Aston Martin | +0.562s | 30 |
| 11 | 30 | LAW (لاوسون) | Racing Bulls | +0.826s | 32 |
| 12 | 81 | PIA (پیاستری) | McLaren | +0.840s | 31 |
| 13 | 31 | OCO (اوکان) | Haas F1 Team | +0.874s | 31 |
| 14 | 6 | HAD (حاجار) | Racing Bulls | +0.889s | 30 |
| 15 | 5 | BOR (بور) | Kick Sauber | +0.931s | 30 |
| 16 | 27 | HUL (هولکنبرگ) | Kick Sauber | +0.956s | 29 |
| 17 | 87 | BEA (بیرمن) | Haas F1 Team | +1.050s | 34 |
| 18 | 43 | COL (کولاپینتو) | Alpine | +1.329s | 31 |
| 19 | 23 | ALB (آلبون) | Williams | +1.463s | 31 |
| 20 | 10 | GAS (گاسلی) | Alpine | +1.802s | 30 |



