۱۹. آستین ، آمریکا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

ورشتپن (فرستاپن) در تعیین خط اسپرینت هیجان‌انگیز آستین، نوریس و پیاستری را شکست داد و پول پوزیشن را کسب کرد.”

“در یک جلسهٔ تعیین خط اسپرینت هیجان‌انگیز در گرندپری ایالات متحده، مکس ورشتپن در لحظات پایانی بر هر دو خودروی مک‌لارن غلبه کرد و جایگاه قطب (پول پوزیشن) را از آن خود ساخت.”

مکس ورشتپن در لحظات پایانی تعیین خط اسپرینت گرندپری ایالات متحده با ثبت یک دور خیره‌کننده، هر دو خودروی مک‌لارن را شکست داد و پول پوزیشن (جایگاه قطب) مسابقه اسپرینت را از آن خود کرد.لاندو نوریس در طول این جلسه سرعت بالایی از خود نشان داده بود. این راننده بریتانیایی در مراحل SQ1 و SQ2 نفر اول شده بود و در ابتدا به نظر می‌رسید که این موفقیت را در SQ3 نیز تکرار خواهد کرد. اما این ورشتپن بود که از همه سریع‌تر ظاهر شد؛ تلاش راننده ردبول با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۲.۱۴۳ ثانیه، او را تنها ۰.۰۷۱ ثانیه جلوتر از نوریس قرار داد.اسکار پیاستری، دیگر راننده مک‌لارن، با اختلاف کمی بیش از سه دهم ثانیه نسبت به زمان ورشتپن، در جایگاه سوم قرار گرفت. در همین حال، نیکو هالکنبرگ با قرار دادن خودروی کیک سائوبر خود در رده چهارم توجه‌ها را به خود جلب کرد. جورج راسل از مرسدس در رده پنجم قرار گرفت و جلوتر از فرناندو آلونسو از استون مارتین ایستاد.کارلوس ساینز از تیم ویلیامز، پس از زمان محدودی که در تمرین آزاد اول (FP1) داشت، به خوبی عمل کرد و هفتمین جایگاه در خط شروع را به دست آورد، در حالی که هم‌تیمی او، الکس آلبون، نهم شد. لوییس همیلتون بین این دو نفر قرار گرفت و این جلسه برای فراری دشوار به نظر می‌رسید، به‌طوری که هم‌تیمی او، شارل لکلرک، در انتهای جدول و رده دهم قرار گرفت.

رتبه (Pos.)شماره (No.)راننده (Driver)Q1 (زمان)Q2 (زمان)Q3 (زمان)دورها (Laps)
11VER (ورشتپن)1:33.3631:33.1631:32.14312
224NOR (نوریس)1:33.2241:33.0331:32.21412
381PIA (پیاستری)1:33.8891:33.3711:32.52313
427HUL (هالکنبرگ)1:34.2361:33.5771:32.64512
563RUS (راسل)1:34.6531:33.4621:32.88813
614ALO (آلونسو)1:34.7371:33.9511:32.91012
755SAI (ساینز)1:34.2391:33.6521:32.91114
844HAM (همیلتون)1:34.2261:34.0121:33.03514
923ALB (آلبون)1:34.4721:33.8311:33.09914
1016LEC (لکلرک)1:34.9131:33.9381:33.10415
1112ANT1:34.4141:34.01811
126HAD1:34.2431:34.2419
1310GAS1:35.1441:34.2589
1418STR1:34.9881:34.39410
1530LAW1:34.603DNF8
1687BEA1:35.1595
1743COL1:35.2466
1822TSU1:35.2595
1931OCO1:36.0035
NC5BORDNF5

گزارش کامل تعیین خط اسپرینت گرندپری ایالات متحده

وضعیت رانندگان حذف شده در SQ2 (مرحله دوم)چند روز پس از تأیید حضور کیمی آنتونلی به‌عنوان راننده مرسدس برای سال ۲۰۲۶، او با تنها ۰.۰۰۶ ثانیه اختلاف، از صعود به SQ3 (مرحله سوم) بازماند. در کنار این راننده ایتالیایی، آیزاک حجار از تیم ریسینگ بولز در جایگاه دوازدهم حذف شد و پیر گاسلی از تیم آلپین نیز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.در همین حال، زمان‌های ثبت شده توسط لنس استرول از استون مارتین و لیام لاوسون از ریسینگ بولز به دلیل تجاوز از محدودیت‌های مسیر حذف شد، به این معنی که هیچ‌کدام زمانی برای کسب رده‌های چهاردهم و پانزدهم ثبت نکردند.وضعیت رانندگان حذف شده در SQ1 (مرحله اول)در پایان شلوغ مرحله SQ1، تعدادی از رانندگان نتوانستند به موقع به خط پایان برسند تا دور نهایی خود را کامل کنند. اولی بیرمن از تیم هاس (رده ۱۶)، یوکی سونودا از ردبول (رده ۱۸)، خودروی دیگر هاس یعنی استبان اوکون (رده ۱۹) و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر (رده ۲۰) قربانی این اتفاق شدند. بورتولتو حتی پس از حذف شدن اولین زمانش به دلیل تجاوز از محدودیت‌های مسیر، هیچ زمانی را در جدول ثبت نکرد.فرانکو کولاپینتو، راننده آرژانتینی تیم آلپین نیز در اولین بخش تعیین خط اسپرینت حذف شد و در جایگاه هفدهم به کار خود پایان داد.اتفاقات مرحله به مرحلهSQ1 – نوریس سریع‌ترین و چند راننده که وقت کم آوردندپس از آنکه نوریس در تنها جلسه تمرین آزاد صبح جمعه سریع‌ترین بود، توجه پدوک (محوطه تیم‌ها) به تعیین خط اسپرینت معطوف شد که قرار بود خط شروع چهارمین مسابقه اسپرینت فصل در روز شنبه را مشخص کند.با شروع مرحله ۱۲ دقیقه‌ای SQ1 – که در آن استفاده از لاستیک متوسط (Medium) اجباری است – در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی، حجار اولین نفری بود که وارد مسیر شد و صف خودروها در شرایط آب و هوایی رو به گرمی، با دمای هوای حدود ۳۳ درجه سانسیوس، از پیت‌لین خارج شدند.بورتولتو گزارش داد که “بادهای زیادی می‌وزد و تغییرات زیادی در جهت باد هست”، درست در همان لحظه که اولین زمان ثبت شده این راننده کیک سائوبر به دلیل تجاوز از محدودیت‌های مسیر حذف شد. در همین حین، پس از اینکه هر ۲۰ راننده یک دور کامل را ثبت کردند، ورشتپن با ثبت معیار اولیه ۱ دقیقه و ۳۴.۱۴۰ ثانیه، سریع‌ترین راننده بود.در حالی که همیلتون با ۰.۰۸۶ ثانیه اختلاف در رده دوم قرار داشت، لکلرک، هم‌تیمی او در فراری، خود را در خطر حذف در رده ۱۶ می‌دید. او به همراه گاسلی، اوکون، کولاپینتو و بورتولتو در معرض خطر حذف قرار داشت.با فرارسیدن دقایق پایانی و بازگشت رانندگان به مسیر برای ثبت آخرین دورهای تعیین‌کننده خود، سونودا نگرانی خود را از اینکه نتواند به موقع به خط شروع دور برسد، ابراز کرد – و این پیش‌بینی درست از آب درآمد و راننده ژاپنی به رده ۱۶ سقوط کرد و از این مرحله حذف شد.اوکون نیز نتوانست پیش از پرچم شطرنجی از خط عبور کند و راننده هاس را در رده ۱۹ حذف کرد. از دیگر کسانی که به موقع نرسیدند می‌توان به بیرمن، بورتولتو و لاوسون اشاره کرد که نفرات اول و دوم به ترتیب در رده ۱۶ و ۲۰ حذف شدند، در حالی که لاوسون در رده ۱۰ به اندازه کافی خوب عمل کرده بود تا صعود کند.در همین حال، لکلرک توانست تا رده ۱۳ بهتر شود، اما همین هم برای اطمینان از حضور راننده فراری در SQ2 کافی بود.با صعود گاسلی به رده ۱۵، این راننده آلپین از حذف زودهنگام فرار کرد، اما هم‌تیمی او، کولاپینتو، که در رده ۱۷ قرار گرفت، موفق به صعود نشد. در بالای جدول، نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۳۳.۲۲۴ ثانیه سریع‌ترین شد و ۰.۱۳۹ ثانیه سریع‌تر از ورشتپن بود.

حذف‌شدگان SQ1: بیرمن، کولاپینتو، سونودا، اوکون، بورتولتو

SQ2 – جایگاه اول دوباره برای نوریس، آنتونلی حذف شد

پس از پایان شلوغ SQ1، تمرکز به سرعت به SQ2 معطوف شد؛ یک بخش ۱۰ دقیقه‌ای که در آن نیز لاستیک‌های متوسط اجباری است. در حالی که برخی رانندگان در مراحل اولیه در پیت‌لین ماندند، ورشتپن مشتاق بود وارد مسیر شده و اولین زمان سریع را ثبت کند.سپس نوریس این راننده هلندی را کنار زد و با زمان ۱ دقیقه و ۳۳.۰۳۳ ثانیه سریع‌ترین شد، او ۰.۱۳۰ ثانیه جلوتر از ورشتپن بود و پیاستری، هم‌تیمی‌اش، با سه دهم ثانیه اختلاف در جایگاه سوم قرار گرفت. در همین حال، به نظر می‌رسید فراری روز سختی را دارد؛ همیلتون و لکلرک به ترتیب در رده‌های ۹ و ۱۰ قرار گرفتند.از میان رانندگان در منطقه خطر (Drop Zone)، تنها یک نفر یعنی استرول زمانی ثبت کرده بود، در حالی که هالکنبرگ، حجار، لاوسون و گاسلی همگی تصمیم گرفتند در دقایق پایانی تنها یک دور سریع بزنند. و در حالی که نوریس و ورشتپن تصمیم گرفتند در لحظات پایانی در پیت‌لین بمانند، بقیه رانندگان تلاش کردند زمان خود را بهبود بخشند تا به SQ3 صعود کنند.حجار خود را به رده ۱۰ رساند و لکلرک را به رده ۱۱ هل داد، در حالی که زمان لاوسون به دلیل تجاوز از محدودیت‌های مسیر حذف شد. در حالی که هالکنبرگ به سرعت به رده ۵ صعود کرد، لکلرک بیشتر عقب ماند، اما راننده موناکویی به اندازه کافی خوب عمل کرد تا در رده ۸ صعود کند.سپس فشار روی همیلتون بود تا از منطقه خطر فرار کند، و این راننده فراری کمی بهتر شد و رده ۱۰ را به چنگ آورد – در نتیجه آنتونلی را با اختلاف تنها ۰.۰۰۶ ثانیه به رده ۱۱ و حذف از دور رقابت فرستاد.حذف‌شدگان SQ2: آنتونلی، حجار، گاسلی، استرول، لاوسون

SQ3 – ورشتپن با اختلاف ۰.۰۷۱ ثانیه نوریس را شکست می‌دهد
با شروع مرحله حساس نبرد ۱۰ راننده برتر (Shootout) در SQ3 که ۸ دقیقه زمان داشت و استفاده از لاستیک‌های نرم (Soft) در آن الزامی بود، راسل زودتر از بقیه وارد مسیر شد تا اولین دور خود را ثبت کند. راننده مرسدس در فضای خالی فراوان پیشتاز بود، پیش از آنکه آلبون و ساینز از تیم ویلیامز به او بپیوندند.
اولین تلاش راسل ۱ دقیقه و ۳۲.۸۸۸ ثانیه بود. ساینز تنها ۰.۰۲۳ ثانیه عقب‌تر بود، در حالی که آلبون با دو دهم ثانیه اختلاف سوم شد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی جلسه، بقیه رانندگان برای ثبت دورهای سریع خود وارد مسیر شدند.
هالکنبرگ با ادامه عملکرد چشمگیر خود، سریع‌ترین شد، اما به زودی نوریس رکورد او را شکست و با زمان ۱ دقیقه و ۳۲.۲۱۴ ثانیه پیشتاز شد. پیاستری با سه دهم ثانیه فاصله از هم‌تیمی خود در جایگاه دوم قرار گرفت، اما ورشتپن – آخرین راننده‌ای که از خط پایان عبور کرد – حتی سریع‌تر بود و با زمان ۱ دقیقه و ۳۲.۱۴۳ ثانیه و تنها با ۰.۰۷۱ ثانیه اختلاف نسبت به نوریس، پول پوزیشن را از آن خود کرد.
این نتیجه، هالکنبرگ را در رده چهارم قرار داد – بهترین جایگاه شروع او از زمان کسب سکو در گرندپری بریتانیا در ماه جولای. راسل پنجم و آلونسو ششم شدند.
دو راننده تیم ویلیامز، ساینز و آلبون، به ترتیب جایگاه هفتم و نهم را کسب کردند، در حالی که دو راننده فراری، همیلتون و لکلرک، در جایگاه‌های هشتم و دهم قرار گرفتند؛ به نظر می‌رسید این یک مسابقه تعیین خط دشوار برای تیم فراری (اسکودریا) بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x