۱۷. باکو ، آذربایجان ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

ورستاپن پس از تصادف پیاستری، با یک پیروزی مقتدرانه درجایگاه اول گرندپری آذربایجان ایستاد

مکس ورستاپن در گرندپری آذربایجان هیچ‌گاه با چالش روبرو نشد، در حالی که لندو نوریس پس از تصادف دراماتیک اسکار پیاستری در دور اول، فاصله خود را با این رقیب اصلی‌اش در جدول قهرمانی کمتر کرد.

مکس ورستاپن در گرندپری آذربایجان از ابتدا تا انتها پیشتاز بود و با پیروزی خود، فاصله لندو نوریس با اسکار پیاستری، رقیب اصلی‌اش در قهرمانی، را به ۲۵ امتیاز کاهش داد. پیاستری در دور اول مسابقه تصادف کرده و از دور رقابت خارج شد.ورستاپن در خیابان‌های باکو هرگز از صدر خارج نشد، هر ۵۱ دور را پیشتاز بود و با بیش از ۱۴ ثانیه اختلاف نسبت به جورج راسل از مرسدس و کارلوس ساینز پیروز شد. ساینز که در این مسابقه اولین سکوی خود را برای تیم ویلیامز کسب کرد، تنها با اختلاف کمی جایگاه پول پوزیشن (نخستین خط شروع) را از دست داده بود.

کیمی آنتونلی که در طول مسابقه عملکرد خوبی داشت، با اختلاف کمی سکوی آخر را از دست داد، اما با فاصله زیادی از نبرد نفس‌گیر برای جایگاه پنجم قرار گرفت. این جایگاه به لیام لاوسون از تیم “ریسینگ بولز” رسید که بهترین نتیجه دوران حرفه‌ای خود را کسب کرد

ردهرانندهزمانامتیاز
1ورستاپن (VER)1:33:26.40825
2راسل (RUS)+14.609s18
3ساینز (SAI)+19.199s15
4آنتونلی (ANT)+21.760s12
5لاوسون (LAW)+33.290s10
6سونودا (TSU)+33.808s8
7نوریس (NOR)+34.227s6
8همیلتون (HAM)+36.310s4
9لکلرک (LEC)+36.774s2
10هادجار (HAD)+38.982s1
11بورتولتو (BOR)+67.606s0
12برمن (BEA)+68.262s0
13آلبون (ALB)+72.870s0
14اوکون (OCO)+77.580s0
15آلونسو (ALO)+78.707s0
16هالکنبرگ (HUL)+80.237s0
17استرول (STR)+96.392s0
18گاسلی (GAS)+1 دور0
19کولاپینتو (COL)+1 دور0
NCپیاستری (PIA)DNF0

یوکی سونودا پس از فشار شدیدی که در اواخر مسابقه وارد کرد، ششم شد و به این ترتیب، بهترین نتیجه دوران حرفه‌ای خود در تیم ردبول را به دست آورد. نوریس نیز هفتم شد، همان جایگاهی که مسابقه را آغاز کرده بود، و نتوانست در طول توقف برای پیت‌استاپ پیشرفت چندانی داشته باشد.این راننده بریتانیایی که در مقطعی حتی تا رده نهم سقوط کرده بود، نتوانست در دور آخر از سونودا سبقت بگیرد و تنها موفق شد اختلافش با پیاستری در رقابت قهرمانی را شش امتیاز کاهش دهد.این اتفاق در حالی افتاد که پیاستری در دور اول مسابقه، شروع فاجعه‌باری داشت. او قبل از روشن شدن چراغ‌ها حرکت کرد، سپس در پیچ ۵ پس از سقوط به انتهای جدول، به دلیل فعال شدن سیستم ضد خاموش شدن موتور، تصادف کرد و از مسابقه خارج شد

لوئیس همیلتون و هم‌تیمی‌اش، چارلز لکلرک، در روز دشواری که برای فراری رقم خورد، پس از شروع از رده‌های پایین‌تر، به ترتیب هشتم و نهم شدند. در همین حال، ایساک هادجار از تیم ریسینگ بولز، جایگاه دهم را به خود اختصاص داد.گابریل بورتولتو با تیم کیک سائوبر، در جایگاه یازدهم بهترین نتیجه را در میان سایر رانندگان کسب کرد، و اولی بیرمن و الکس آلبون پشت سر او قرار گرفتند. آلبون، راننده تیم ویلیامز، به دلیل برخورد با فرانکو کولاپینتو در میانه مسابقه، با ۱۰ ثانیه جریمه مواجه شد.استبان اوکون که پس از کشف غیرقانونی بودن بال عقب خودروی هاسش در مرحله تعیین خط، از رده آخر شروع کرده بود، چهاردهم شد و جلوتر از فرناندو آلونسو قرار گرفت. راننده آستون مارتین نیز به دلیل پرش در شروع مسابقه، جریمه شده بود.در پایان جدول، رانندگان نیکو هالکنبرگ (کیک سائوبر)، لنس استرول (آستون مارتین) و دو راننده تیم آلپین، پیر گاسلی و کولاپینتو قرار گرفتند و پیاستری تنها راننده‌ای بود که از مسابقه بازنشسته شد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x