۱۶. مونزا ، ایتالیا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

همیلتون در جلسه تمرینی افتتاحیه گرندپری ایتالیا ، سریعترین زمان را ثبت کرد

فراری جلسه تمرینی افتتاحیه گرندپری ایتالیا را در مونزا رهبری کرد.

لوئیس همیلتون در جلسه تمرینی اول گرندپری ایتالیا ، صدرنشین شد و با پشت سر گذاشتن چارلز لکلرک از تیم خود، نتیجه ۱-۲ را برای فراری به ثبت رساند. این جلسه به طور موقت با پرچم قرمز متوقف شد. این راننده بریتانیایی، که این آخر هفته به دلیل خطای دور نصب در هفته گذشته در زاندفورت، با پنج رتبه جریمه در خط شروع روبرو خواهد شد، در پنج دقیقه پایانی با تایرهای نرم پیرلی، زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۱۱۷ ثانیه را ثبت کرد که باعث خوشحالی “تیفوسی‌ها” (هواداران فراری) شد و او را ۰.۱۶۹ ثانیه از لکلرک جلوتر قرار داد. جلسه یک ساعته افتتاحیه زیر آسمان آبی روشن برگزار شد و نام‌های متفاوتی در صفحه‌های زمان‌گیری به چشم می‌خورد؛ زیرا الکس دان و پل آرون به ترتیب پشت فرمان مک‌لارن اسکار پیاستری و آلپین فرانکو کولاپینتو قرار داشتند. هر دو راننده در این فصل قبلاً ظاهر شده بودند؛ دان با مک‌لارن در “رد بول رینگ” و آرون برای تیم “کیک سائوبر” در “سیلورستون” و “هونگارورینگ”.

بر اساس قوانین، تمام رانندگان تمام‌وقت باید در دو جلسه تمرینی در طول فصل ۲۰۲۵، جای خود را به یک راننده تازه‌کار (کسی که در بیش از دو گرندپری شرکت نکرده باشد) بدهند.

لاندو نوریس اولین راننده‌ای بود که در پیچ اول از مسیر خارج شد، اما راننده مک‌لارن بدون آسیب به مسیر بازگشت و پس از از دست دادن امتیازات زیاد در گرندپری هلند هفته گذشته، مشتاق شروعی قدرتمند بود. هم لکلرک و هم نیکو هولکنبرگ نیز در “شیکین” (پیچ متوالی) ابتدایی از مسیر خارج شدند، زیرا رانندگان با باد پشتی در منطقه ترمزگیری سنگین و در پیست “سبز” (دارای چسبندگی کم) مونزا، به مشکل برخورده بودند.

رتبهرانندهزمان دور
1HAM1:20.11720
2LEC+0.169s24
3SAI+0.533s25
4VER+0.575s22
5ANT+0.823s25
6NOR+0.904s28
7ALB+0.956s25
8RUS+0.993s20
9ALO+0.997s20
10HAD+1.041s25
11BOR+1.055s24
12HUL+1.062s26
13LAW+1.084s27
14TSU+1.175s24
15STR+1.178s26
16DUN+1.489s26
17OCO+1.525s22
18GAS+1.536s26
19BEA+1.941s23
20ARO+2.036s23

لاندو نوریس اولین راننده‌ای بود که زمان زیر ۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه را ثبت کرد – یعنی ۱ دقیقه و ۲۱.۵۱۳ ثانیه – پیش از اینکه الکس آلبون در ۱۰ دقیقه ابتدایی، این معیار را به ۱ دقیقه و ۲۱.۴۷۹ ثانیه کاهش دهد.مکس ورستاپن با تایرهای متوسط پیرلی به صدر جدول آمد و زمان ۱ دقیقه و ۲۱.۱۶۶ ثانیه را ثبت کرد. در همین حال، راننده ردبول از طریق رادیو گزارش داد که “تایرهایم کمی بیشتر سر می‌خورند”، در حالی که آلبون با تایرهای سخت خود به عملکرد چشمگیرش ادامه داد و زمان ۱ دقیقه و ۲۱.۰۷۳ ثانیه را ثبت کرد.همانطور که شرایط پیست بهتر می‌شد، زمان‌های دور نیز بهبود یافت. ورستاپن با همان مجموعه تایرهای متوسط، زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۷۵۱ ثانیه را ثبت کرد. در این حین، آرون در دقیقه ۲۰ با برخورد به چمن در ورودی، در “شیکین” دوم دچار چرخش شد، اما دوباره به مسیر برگشت.دان اولین راننده‌ای بود که مجموعه‌ای از تایرهای نرم را نصب کرد و در میانه جلسه زمانی را ثبت کرد که تنها برای رتبه پانزدهم کافی بود. در همین حال، اولین دور ورستاپن با تایرهای دیواره-قرمز (تایرهای نرم) معیار را کمتر از یک دهم ثانیه کاهش داد، اما او گزارش داد که “چسبندگی ندارم، خیلی زیاد سر می‌خورم”.ایزاک حجّار قبل از برگشت به مسیر، در منطقه پرسرعت “آسکاری” از پیست خارج شد و مقداری شن و ماسه را روی پیست پخش کرد که نیاز به پرچم قرمز کوتاهی پس از ۲۵ دقیقه برای پاک‌سازی داشت. این پرچم قرمز برای لکلرک مشکلاتی ایجاد کرد.راننده فراری در یک دور سریع بود و درست زمانی که پرچم‌های قرمز نشان داده شد، از یک راننده “کیک سائوبر” در نزدیکی “شیکین” دوم سبقت گرفت. این حادثه ابتدا توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت، اما در نهایت تصمیم به عدم اقدام بیشتر گرفته شد.

برنده گرندپری ایتالیا در سال ۲۰۲۴، پس از شروع مجدد جلسه، به صدر جدول آمد و زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۲۸۶ ثانیه را ثبت کرد. در همین حال، هم‌تیمی او، همیلتون، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۱۱۷ ثانیه در پنج دقیقه پایانی، یک نتیجه ۱-۲ برای فراری به ارمغان آورد که بهترین زمان جلسه باقی ماند.در بین بقیه رانندگان، کارلوس ساینز از تیم “ویلیامز” بهترین عملکرد را داشت و پس از او ورستاپن و کیمی آنتونلی از “مرسدس” قرار گرفتند. لاندو نوریس، رقیب اصلی عنوان قهرمانی، تنها توانست ششم شود و تقریباً یک ثانیه با صدر فاصله داشت و پس از او آلبون قرار گرفت.جورج راسل هشتم شد، اما جلسه این راننده بریتانیایی به دلیل توقف “مرسدس” او در پیست در دقیقه پایانی، زودتر از موعد به پایان رسید و باعث فعال شدن “ماشین ایمنی مجازی” (Virtual Safety Car) شد. ۱۰ نفر اول با فرناندو آلونسو (استون مارتین) و حجّار (ریسنیگ بولز) تکمیل شدند.گابریل بورتولتو از تیم “کیک سائوبر” از هم‌تیمی خود، هولکنبرگ، و همچنین لیام لاوسون و یوکی سونودا (ردبول) پیشی گرفت.لنس استرول (استون مارتین) از دان، استبان اوکون از “هاس”، پیر گسلی از “آلپین”، بیرمن (هاس) و آرون که رده‌های آخر را به خود اختصاص دادند و دو ثانیه با همیلتون فاصله داشت، جلوتر بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x