«همیلتون به دلیل مسدود کردن راه ورستپن در مرحله تعیین خط، با سه رده جریمه در گرندپری موناکو مواجه شد.»

لوئیس همیلتون به لیست رانندگان جریمه شده برای گرندپری موناکو اضافه شد، زیرا مسئولین مسابقه (استوارتها) تشخیص دادند که او در مرحله تعیین خط، مانع مکس ورشتاپن شده است.
در تصاویر تلویزیونی دیده شد که همیلتون در ابتدای مرحله اول تعیین خط (Q1) گرندپری موناکو و در ورودی پیچ «ماسنه» به کندی حرکت میکرد، در حالی که ورشتاپن – که تازه یک دور سریع را شروع کرده بود – با سرعت بسیار بیشتری نزدیک میشد.
ورشتاپن خط رانندگی خود را تغییر داد تا از همیلتون دوری کند و در رادیو با عصبانیت ناسزا گفت. با این حال، هر دو راننده به Q2 و در نهایت به Q3 راه یافتند، جایی که به ترتیب ردههای پنجم و چهارم را در خط شروع مسابقه روز یکشنبه کسب کردند.اما، پس از بررسی حادثه پس از جلسه، مسئولین مسابقه همیلتون را با سه رده جریمه در خط شروع مواجه کردند، به این معنی که او به رده هفتم سقوط میکند – در نتیجه ورشتاپن، ایزاک هادجار از تیم ریسینگ بولز و فرناندو آلونسو از استون مارتین یک رده صعود میکنند.
همیلتون به اولی بیرمن و لنس استرول در لیست جریمهشدگان پیوست – راننده تازهکار هاس به دلیل نقض پرچم قرمز در تمرین ۱۰ رده جریمه شد و راننده استون مارتین نیز دو بار به خاطر برخورد در FP1 با چارلز لکلرک و یک مورد مزاحمت در مرحله تعیین خط، مجازات شد.
در سند تصمیم داوران آمده است: “ماشین شماره ۴۴ (همیلتون) در یک دور آهسته و خارج از خط مسابقه در حال نزدیک شدن به پیچ ۲ بود. ماشین شماره ۱ (ورشتاپن) در یک دور تهاجمی به ماشین شماره ۴۴ نزدیک میشد.””تیم ابتدا به راننده ماشین شماره ۴۴ اطلاع داد که ماشین شماره ۱ در یک دور سریع است. سپس پیام دیگری ارسال کردند مبنی بر اینکه ماشین شماره ۱ “در حال کند شدن” است، در حالی که در واقع ماشین شماره ۱ همیشه در یک دور تهاجمی بود و “در حال کند شدن” نبود، آنطور که تیم پیشنهاد کرده بود. این امر منجر به سرعت گرفتن ماشین شماره ۴۴ و حرکت به خط مسابقه ماشین شماره ۱ در ورودی پیچ ۳ شد.”
«ماشین شماره ۱ مجبور شد به حرکت ماشین شماره ۴۴ به سمت خط مسابقه واکنش نشان دهد. این بدان معنا بود که ماشین شماره ۱ باید از خط مسابقه معمول خود خارج میشد و دور سریع ماشین شماره ۱ باید لغو میشد.ما با دقت خط مسابقه طی شده توسط ماشین شماره ۱ در دورهای قبلی در همان منطقه را بررسی کردیم و مشخص شد که ماشین شماره ۴۴ در واقع وارد خط مسابقهای شد که ماشین شماره ۱ در دورهای سریع قبلی استفاده کرده بود. این موضوع بدون هیچ شکی اثبات کرد که راه ماشین شماره ۱ مسدود شده است.»
«راننده ماشین شماره ۴۴ بلافاصله پس از حادثه، نارضایتی خود را از پیام اشتباه تیم ابراز کرد. در طول جلسه، راننده ماشین شماره ۴۴ این واقعیت را پذیرفت که پیام اشتباه تیم منجر به حادثه شده است.همانند حوادث مشابه قبلی که در آنها رانندهای اطلاعات نادرست یا ناقص دریافت کرده و منجر به ایجاد مانع برای خودروی دیگر شده است، این واقعیت که پیام رادیویی علت ایجاد مانع بوده، به عنوان یک عامل تخفیفدهنده محسوب نمیشود.بنابراین، ما مجازات استاندارد کسر سه رده از جایگاه شروع مسابقه را اعمال میکنیم.»