“نوریس در نبردی هیجانانگیز، پیاستری را کنار زد و به پیروزی گرندپری اتریش دست یافت.”

“لاندو نوریس پس از برتری یافتن بر همتیمی خود، اسکار پیاستری، در نبردی رودررو برای پیروزی در گرندپری اتریش ، به مسیر پیروزی بازگشت – در حالی که رقیب او برای کسب عنوان قهرمانی، مکس ورستاپن، در یک حادثه در دور اول از دور رقابت حذف شده بود.”
نوریس موقعیت پول پوزیشن خود را در پیچ اول به صدرنشینی تبدیل کرد، اما به زودی تحت فشار شدید پیاستری، صدرنشین مسابقات ۲۰۲۵، قرار گرفت. پیاستری چندین بار حمله کرد و در یک لحظه با قدرت از او سبقت گرفت، اما بلافاصله جایگاهها معکوس شد.پس از یک لحظه بسیار حساس در ترمزگیری برای پیچ ۴، که در آن پیاستری لاستیکهایش را قفل کرد و تقریباً به پشت نوریس برخورد کرد، راننده استرالیایی برای ایجاد مزیت برای ادامه مسابقه، کمی بیشتر با لاستیکهای اولیه خود رانندگی کرد.در حالی که پیاستری در فازهایی از استینتهای دوم و سوم جدول زمانی را به آتش کشید، نوریس به اندازه کافی سرعت داشت تا جایگاه اول را حفظ کند و پرچم شطرنجی را ببیند – این پیروزی، سومین برد او در این فصل و اولین پیروزیاش از زمان گرندپری موناکو ماه گذشته بود.
POS. | DRIVER | TIME / RETIRED | PTS. |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:23:47.693 | 25 |
2 | ![]() | +2.695s | 18 |
3 | ![]() | +19.820s | 15 |
4 | ![]() | +29.020s | 12 |
5 | ![]() | +62.396s | 10 |
6 | ![]() | +67.754s | 8 |
7 | ![]() | +1 lap | 6 |
8 | ![]() | +1 lap | 4 |
9 | ![]() | +1 lap | 2 |
10 | ![]() | +1 lap | 1 |
11 | ![]() | +1 lap | 0 |
12 | ![]() | +1 lap | 0 |
13 | ![]() | +1 lap | 0 |
14 | ![]() | +1 lap | 0 |
15 | ![]() | +1 lap | 0 |
16 | ![]() | +2 laps | 0 |
NC | ![]() | DNF | 0 |
NC | ![]() | DNF | 0 |
NC | ![]() | DNF | 0 |
NC | ![]() | DNS | 0 |
در غیاب رئیس تیم، فرد واسور، که پیش از مسابقه به دلایل “شخصی” به خانه بازگشته بود، خودروهای ارتقاء یافته فراری مسابقاتی آرام اما پربار را پشت سر گذاشتند که به سکوی شارل لکلرک و رتبه چهارم لوییس همیلتون منجر شد.
جورج راسل تنها راننده مرسدس بود که مسابقه را در جایگاه پنجم به پایان رساند. همتیمی تازهکارش، کیمی آنتونلی، در دور اول و در هنگام ترمزگیری برای پیچ ۳، به شکل دراماتیکی با ورشتاپن برخورد کرد – که باعث حذف هر دو راننده از رقابت شد. ناظران مسابقه بعدها آنتونلی را برای مسابقه بعدیاش سه رتبه جریمه در گرید کردند.
لیام لاوسون از فرصت استفاده کرد تا جایگاه خود در شش نفر برتر گرید را به پایانی در میان شش نفر برتر تبدیل کند. او جلوتر از فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین و بورتولتو از تیم کیک سائوبر قرار گرفت. بورتولتو پس از نبردی عظیم با این قهرمان دو بار جهان، اولین امتیازات خود در فرمول یک را کسب کرد.
یک ریکاوری قوی از انتهای گرید، سومین امتیاز متوالی را برای نیکو هالکنبرگ به ارمغان آورد و سائوبر را با دو امتیاز پاداش داد، در حالی که استبان اوکون برای تیم هاس، ۱۰ جایگاه برتر را تکمیل کرد.
اولی برمن در جایگاه یازدهم، پشت سر همتیمیاش اوکون، مسابقه را به پایان رساند. اسحاق هادجار در خودروی دیگر تیم ریسینگ بولز دوازدهم شد و پیر گاسلی به دلیل مشکلات شدید تعادل در خودروی آلپین خود، از جمع امتیازگیران خارج شد و سیزدهم شد.نفر بعدی لنس استرول بود که سرعت چشمگیرش در تمرینات به مرحله تعیین خط یا مسابقه منتقل نشد. در نهایت، فرانکو کولاپینتو (آلپین) و یوکی سونودا (ردبول) آخرین رانندگانی بودند که از خط پایان عبور کردند.کولاپینتو در مراحل پایانی مسابقه و زمانی که راننده مکلارن (پیاستری) قصد دور زدن او را داشت، نزدیک بود با پیاستری برخورد کند. این حادثه باعث شد تا رانندهای که به فرمول یک بازگشته بود، پنج ثانیه جریمه شود، اما این جریمه بر جایگاه پایانی او تأثیری نداشت.سونودا نیز به دلیل اینکه کولاپینتو را در اوایل مسابقه به چرخش درآورد، ده ثانیه جریمه شد. علاوه بر ورستاپن و آنتونلی که از رقابت حذف شدند، رانندگان تیم ویلیامز، الکس آلبون و کارلوس ساینز نیز کنار گذاشته شدند – ساینز به دلیل گیر افتادن در گرید نتوانست مسابقه را آغاز کند.