پیاستری، نوریس را در تعیین خط هیجانانگیز گرندپری اسپانیا شکست داد و پول پوزیشن را از آن خود کرد؛ مکلارن ردیف اول را به طور کامل به دست آورد.

اسکار پیاستری چهارمین پول پوزیشن فصل خود را در جریان تعیین خط گرندپری اسپانیا به دست آورد؛ رهبر مسابقات قهرمانی، همتیمی خود لاندو نوریس از مکلارن را در لحظات پایانی جلسه شکست داد.
اسکار پیاستری که در Q1 و Q2 تعیین خط گرندپری اسپانیا پیشتاز بود، در دورهای اول Q3 و زمانی که لاندو نوریس پول پوزیشن موقت را از آن خود کرد، جایگاهش را از دست داد. اما با شروع دورهای پایانی سریع، ورق به نفع پیاستری برگشت. راننده استرالیایی زمان ۱ دقیقه و ۱۱.۵۴۶ ثانیه را ثبت کرد تا ۰.۲۰۹ ثانیه سریعتر از دیگر خودروی مکلارن (پاپایا) باشد.مکس ورستاپن عملکرد قوی دیگری در تعیین خط از خود نشان داد و برای ردبول در جایگاه سوم قرار گرفت، در حالی که جورج راسل از مرسدس زمان دوری دقیقاً مشابه راننده هلندی ثبت کرد اما به دلیل عبور دیرتر از خط پایان، مجبور شد به رده چهارم بسنده کند.لوییس همیلتون به عنوان راننده اصلی فراری، در جایگاه پنجم قرار گرفت و بالاتر از کیمی آنتونلی از مرسدس و دیگر خودروی فراری یعنی چارلز لکلرک که به ترتیب ششم و هفتم شدند، جای گرفت. در همین حال، پیر گسلی جایگاه هشتم را برای آلپین به دست آورد و ایساک حجار از ریسینگ بولز بار دیگر در جایگاه نهم قدرتمند ظاهر شد، در حالی که راننده محبوب محلی، فرناندو آلونسو، استون مارتین خود را در رده دهم قرار داد.
Pos | Driver | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | PIA | 1:12.551 | 1:11.998 | 1:11.546 |
2 | NOR | 1:12.799 | 1:12.056 | 1:11.755 |
3 | VER | 1:12.798 | 1:12.358 | 1:11.848 |
4 | RUS | 1:12.806 | 1:12.407 | 1:11.848 |
5 | HAM | 1:13.058 | 1:12.447 | 1:12.045 |
6 | ANT | 1:12.815 | 1:12.585 | 1:12.111 |
7 | LEC | 1:13.014 | 1:12.495 | 1:12.131 |
8 | GAS | 1:13.081 | 1:12.611 | 1:12.199 |
9 | HAD | 1:13.139 | 1:12.461 | 1:12.252 |
10 | ALO | 1:13.102 | 1:12.523 | 1:12.284 |
11 | ALB | 1:13.044 | 1:12.641 | |
12 | BOR | 1:13.045 | 1:12.756 | |
13 | LAW | 1:13.039 | 1:12.763 | |
14 | STR | 1:13.038 | 1:13.058 | |
15 | BEA | 1:13.074 | 1:13.315 | |
16 | HUL | 1:13.190 | ||
17 | OCO | 1:13.201 | ||
18 | SAI | 1:13.203 | ||
19 | COL | 1:13.334 | ||
20 | TSU | 1:13.385 |
با وجود رقابت فشردهتر و حاشیههای خطای کمتر، الکس آلبون از ویلیامز تنها با سه صدم ثانیه اختلاف از رسیدن به Q3 بازماند. گابریل بورتولتو از کیک ساوبر پشت سر او در جایگاه دوازدهم قرار گرفت و جلوتر از خودروی ریسینگ بولز لیام لاوسون بود. دیگر خودروهایی که در Q2 حذف شدند، استون مارتین لنس استرول و هاس اولی برمن بودند.
نیکو هولکنبرگ از کیک ساوبر در پایان پرمشغله Q1 خود را در منطقه حذفشده یافت، همانطور که استبان اوکون از هاس نیز این وضعیت را تجربه کرد. همچنین ناامیدی برای کارلوس ساینز وجود داشت؛ راننده ویلیامز در جایگاه هجدهم از جلسه خارج شد.
فرانکو کولاپینتو در حالی که در پیتلین برای دورهای پایانی Q1 در صف بود، با مشکلی در خودروی آلپین خود مواجه شد، به این معنی که نتوانست زمان خود را بهبود بخشد و در جایگاه نوزدهم قرار گرفت. این حادثه قرار است پس از جلسه بررسی شود.
در همین حال، یوکی سونودا با قرار گرفتن در رده بیستم برای ردبول، ناامیدی دیگری را تجربه کرد؛ راننده ژاپنی فاصله زیادی با سرعت همتیمی خود داشت.