پیاستری، با پیشی گرفتن از راسل و نوریس، پول پوزیشن اسپرینت قطر را به دست آورد؛ ورستاپن ششم شد.

اسکار پیاستری مسابقه اسپرینت قطر را از جایگاه نخست (پول) و در کنار جورج راسل آغاز خواهد کرد.
اسکار پیاستری جایگاه نخست (پول پوزیشن) حیاتی مسابقه اسپرینت قطر را به دست آورد و بالاتر از جورج راسل و همتیمی خود در مکلارن، لاندو نوریس، در صدر قرار گرفت.
این راننده استرالیایی در مرحله SQ3 روز جمعه، زمانی که عملکرد عالی اهمیت بیشتری داشت، تعیینکننده بود. او پس از هر دو دور سریع (Flying Laps) خود در صدر جدول زمانها قرار گرفت و رکورد نهایی او با زمان ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۵۵ هزارم ثانیه (1m 20.055s) تنها ۳۲ هزارم ثانیه (0.032s) سریعتر از راسلِ مرسدس بود.
نوریس، که در آستانه گرندپری قطر ۲۴ امتیاز از پیاستری و مکس ورستاپن پیش است (و این بدان معناست که میتواند اولین عنوان قهرمانی فرمول یک خود را همین آخر هفته کسب کند)، به دلیل خروج از مسیر در پیچ آخر تلاش نهایی خود، با دو دهم ثانیه اختلاف، در جایگاه عقبتری قرار گرفت.
فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین جایگاه چهارم (P4) چشمگیری کسب کرد، در حالی که یوکی سونودا بالاتر از همتیمی خود در ردبول، ورستاپن، قرار گرفت. راننده هلندی با مشکل ارتعاش (Bouncing) دست و پنجه نرم کرد و در جایگاه ششم (P6) ایستاد.
ده نفر برتر تعیین خط با کیمی آنتونلی (مرسدس)، کارلوس ساینز (ویلیامز)، شارل لکلرک (فراری) و دومین ویلیامز یعنی الکس آلبون تکمیل شدند.
📊 نتایج تعیین خط (Qualifying) مسابقه اسپرینت قطر
| ردیف | راننده | تیم | Q1 (زمان دور اول) | Q2 (زمان دور دوم) | Q3 (زمان نهایی) | تعداد دورها |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | پیاستری (81) | مکلارن | 1:21.286 | 1:21.005 | 1:20.055 | 18 |
| 2 | راسل (63) | مرسدس | 1:21.432 | 1:21.136 | 1:20.087 | 19 |
| 3 | نوریس (4) | مکلارن | 1:21.398 | 1:20.956 | 1:20.285 | 18 |
| 4 | آلونسو (14) | استون مارتین | 1:21.276 | 1:21.272 | 1:20.450 | 18 |
| 5 | سونودا (22) | ردبول | 1:21.458 | 1:21.152 | 1:20.519 | 20 |
| 6 | ورستاپن (1) | ردبول | 1:21.172 | 1:21.036 | 1:20.528 | 20 |
| 7 | آنتونلی (12) | مرسدس | 1:21.555 | 1:21.376 | 1:20.532 | 18 |
| 8 | ساینز (55) | ویلیامز | 1:21.438 | 1:21.172 | 1:20.542 | 20 |
| 9 | لکلرک (16) | فراری | 1:21.636 | 1:21.190 | 1:20.622 | 20 |
| 10 | آلبون (23) | ویلیامز | 1:21.721 | 1:21.212 | 1:20.788 | 20 |
| 11 | هاد (6) | ریسینگ بولز | 1:21.399 | 1:21.433 | – | 14 |
| 12 | بی (87) | هاس | 1:21.526 | 1:21.494 | – | 14 |
| 13 | بور (5) | کیک ساوبر | 1:21.623 | 1:21.567 | – | 13 |
| 14 | هالکنبرگ (27) | کیک ساوبر | 1:21.327 | 1:21.631 | – | 14 |
| 15 | اوکان (31) | هاس | 1:21.773 | 1:21.666 | – | 14 |
| 16 | استرول (18) | استون مارتین | 1:21.807 | – | – | 7 |
| 17 | لاوسون (30) | ریسینگ بولز | 1:21.851 | – | – | 6 |
| 18 | همیلتون (44) | فراری | 1:22.043 | – | – | 8 |
| 19 | گسلی (10) | آلپین | 1:22.112 | – | – | 8 |
| 20 | کول (43) | آلپین | 1:22.364 | – | – | 8 |
ایساک هاجار پس از آنکه زمان دور نهایی خود را به دلیل تجاوز از محدودیتهای پیست (Track Limits) در پیچ شماره ۸ از دست داد، نتوانست به مرحله SQ3 صعود کند. این راننده ریسینگ بولز، بالاتر از اولی بیرمن (هاس) و گابریل بورتولتو (کیک ساوبر) در جایگاه یازدهم (P11) قرار گرفت.
نیکو هالکنبرگ، دومین راننده ساوبر، نیز زمان دور نهایی خود را به دلیل تجاوز از محدودیتهای پیست از دست داد و در جایگاه چهاردهم (P14)، بالاتر از استبان اوکان، راننده دوم هاس، قرار گرفت.
لنس استرول از تیم آستون مارتین اولین رانندهای بود که در مرحله SQ1 حذف شد. پس از او لیام لاوسون (ریسینگ بولز) و لوییس همیلتون قرار گرفتند. راننده فراری [همیلتون] یک بار دیگر در مرحله ابتدایی تعیین خط حذف شد؛ در حالی که پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو از تیمهای آلپین، فهرست رانندگان مسابقه اسپرینت ۱۹ دوری روز شنبه را تکمیل کردند (در جایگاههای آخر قرار گرفتند).



