۶. میامی ، آمریکا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

ورشتاپن در تعیین خط گرندپری میامی ، با اوج‌گیری به جایگاه نخست (پل پوزیشن) رسید و جلوتر از نوریس و آنتونلی قرار گرفت.

مکس ورشتاپن ، قهرمان فعلی جهان، عملکردی باورنکردنی در تعیین خط گرندپری میامی ارائه کرد و با وجود اشتباهی جزئی در دور نهایی خود، توانست پل پوزیشن را به دست آورد و سریع‌تر از لاندو نوریس و کیمی آنتونلی قرار بگیرد.

پس از اینکه ورشتاپن در دورهای اولیه بخش سوم تعیین خط (Q3) گرندپری میامی ، تنها با ۰.۰۰۳ ثانیه اختلاف از نوریس به طور موقت جایگاه نخست (پل پوزیشن) را کسب کرد، شانس راننده هلندی در تلاش پایانی‌اش پس از یک لرزش در پیچ اول، در معرض خطر به نظر می‌رسید. اما راننده تیم ردبول همچنان توانست سریع‌ترین زمان یعنی ۱ دقیقه و ۲۶.۲۰۴ ثانیه را ثبت کند و شش صدم ثانیه جلوتر از نوریس قرار بگیرد؛ کسی که از تیم مک‌لارن خود به خاطر عبور بیش از حد از روی جدول (کرب) در دور سریعش عذرخواهی کرد.آنتونلی پس از موفقیت خود در کسب پل پوزیشن در تعیین خط مسابقه سرعت (اسپرینت) روز جمعه، در جایگاه سوم قرار گرفت که این بهترین نتیجه این راننده تازه‌کار مرسدس تا به حال در تعیین خط یک گرندپری است. در همین حال، اسکار پیاستری با خودروی مک‌لارن مجبور شد به جایگاه چهارم بسنده کند و جلوتر از جورج راسل از مرسدس در جایگاه پنجم قرار گرفت.

کارلوس ساینز در جایگاه ششم قرار گرفت، جلوتر از الکس آلبون از تیم ویلیامز در جایگاه هفتم. در حالی که شارل لکلرک از فراری پس از تصادفش قبل از مسابقه سرعت (اسپرینت) بازگشت خوبی داشت و جایگاه هشتم را کسب کرد. استبان اوکون از هاس در اولین حضورش در بخش سوم تعیین خط (Q3) برای این تیم آمریکایی، جایگاه نهم را به دست آورد و یوکی سونودا (RB) ۱۰ نفر برتر را کامل کرد.

ردهراننده Q1Q2Q3
1 VER1:26.8701:26.6431:26.204
2 NOR1:26.9551:26.4991:26.269
3 ANT1:27.0771:26.6061:26.271
4 PIA1:27.0061:26.2691:26.375
5 RUS1:27.0141:26.5751:26.385
6 SAI1:27.0981:26.8471:26.569
7 ALB1:27.0421:26.8551:26.682
8 LEC1:27.4171:26.9481:26.754
9 OCO1:26.9671:26.824
10 TSU1:27.2981:26.9591:26.943
11 HAD1:27.3011:26.987
12 HAM1:27.2791:27.006
13 BOR1:27.3431:27.151
14 DOO1:27.422

تعیین خط گرندپری میامی:شوک بزرگ در بخش دوم تعیین خط (Q2)، حذف لوئیس همیلتون بود؛ با قرار گرفتن راننده فراری در پایان این بخش در جایگاه دوازدهم، پس از اینکه نتوانست زمان خود را بهبود بخشد. این نتیجه، قهرمان هفت‌بار جهان را عقب‌تر از ایساک حاجَار از تیم ریسینگ بولز در جایگاه یازدهم قرار داد.همچنین در بخش دوم، گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر در جایگاه سیزدهم حذف شد – با وجود اینکه این نتیجه قوی‌ترین عملکرد او در تعیین خط فرمول ۱ تا به حال محسوب می‌شود – به همراه جک دوهان از تیم آلپین در جایگاه چهاردهم و خودروی تیم ریسینگ بولز با لیام لاوسون در جایگاه پانزدهم.نیکو هالکنبرگ به سختی از راهیابی به بخش دوم تعیین خط (Q2) بازماند و این راننده آلمانی در جایگاه شانزدهم برای تیم کیک سائوبر حذف شد.

در حالی که روز دشوار فرناندو آلونسو پس از تصادفش در مسابقه سرعت (اسپرینت) ادامه یافت، چرا که راننده استون مارتین تعیین خط را در جایگاه هفدهم به پایان رساند.پیر گسلی پس از اینکه بخش اول تعیین خط (Q1) را در جایگاه هجدهم به پایان رساند، برای اولین بار توسط هم‌تیمی‌اش در آلپین، دوهان، در تعیین خط شکست خورد. او جلوتر از لنس استرول از استون مارتین و اولی برمن از هاس که در ردیف آخر در جایگاه‌های نوزدهم و بیستم قرار گرفتند، جای داشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x