نوریس در یک رقابت هیجانانگیز، پیاستری را عقب نگه داشت تا قهرمان گرندپری مجارستان شود.

لاندو نوریس در گرندپری مجارستان پیروز شد، راننده مکلارن همتیمی خود، اسکار پیاستری، را شکست داد تا به پیروزی برسد.
لاندو نوریس پس از اینکه در یک رقابت هیجانانگیز اواخر مسابقه، در برابر چالش همتیمیاش در مکلارن، اسکار پیاستری، مقاومت کرد، قهرمان گرندپری مجارستان شد. این راننده بریتانیایی با یک استراتژی متفاوت توانست به پیروزی دست پیدا کند.شارل لکلرک که از جایگاه اول مسابقه را شروع کرده بود، آغاز قدرتمندی داشت و توانست در مراحل اولیه مسابقه از رقیب خود، پیاستری که در جایگاه دوم بود، پیشی بگیرد و یک برتری ثابت ایجاد کند. او این جایگاه را در دور اول پیتاستاپها حفظ کرد، با وجود اینکه پیاستری تلاش کرد با استراتژی آندرکات، از او جلو بزند.اما شرایط مسابقه با اجرای استراتژیهای متفاوت توسط رانندگان پیشتاز، تغییر کرد. لکلرک و پیاستری که هر دو از استراتژی دو پیتاستاپ استفاده میکردند، در مرحله نهایی مسابقه خود را پشت سر نوریس یافتند که فقط یک بار پیتاستاپ کرده بود.در حالی که سرعت لکلرک در مراحل پایانی کاهش یافت، پیاستری با سرعت بالا شروع به تعقیب نوریس برای کسب مقام اول کرد. این موضوع به یک پایان نفسگیر منجر شد، زیرا راننده استرالیایی در دورهای پایانی کاملاً پشت سر همتیمی خود قرار گرفته بود.
POS. | DRIVER | زمان | PTS. |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:35:21.231 | ۲۵ |
2 | ![]() | +0.698s | ۱۸ |
3 | ![]() | +21.916s | ۱۵ |
4 | ![]() | +42.560s | ۱۲ |
5 | ![]() | +59.040s | ۱۰ |
6 | ![]() | +66.169s | ۸ |
7 | ![]() | +68.174s | ۶ |
8 | ![]() | +69.451s | ۴ |
9 | ![]() | +72.645s | ۲ |
10 | ![]() | +1 lap | ۱ |
11 | ![]() | +1 lap | |
12 | ![]() | +1 lap | |
13 | ![]() | +1 lap | |
14 | ![]() | +1 lap | |
15 | ![]() | +1 lap | |
16 | ![]() | +1 lap | |
17 | ![]() | +1 lap | |
18 | ![]() | +1 lap | |
19 | ![]() | +1 lap | |
NC | ![]() | DNF |
با وجود چند تلاش، پیاستری نتوانست از دیگر خودروی مکلارن عبور کند و نوریس تنها با اختلاف ۰.۶۹۸ ثانیه جلوتر از او از خط پایان گذشت تا پنجمین پیروزی خود در این فصل را کسب کند. با این نتیجه، اختلاف پیاستری در جدول قهرمانی رانندگان به ۹ امتیاز کاهش یافت و آنها به تعطیلات تابستانی رفتند.
جورج راسل از تیم مرسدس با سبقت گرفتن از لکلرک که با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکرد، جایگاه سوم را به دست آورد و آخرین سکوی مسابقه را از آن خود کرد. لکلرک در روزی ناامیدکننده برای این راننده موناکویی، به جایگاه چهارم بسنده کرد. او همچنین به دلیل رانندگی غیرقابل پیشبینی در طول نبردش با راسل، یک جریمه پنج ثانیهای دریافت کرد.فرناندو آلونسو با یک رانندگی مطمئن، جایگاه پنجم را برای استون مارتین به ارمغان آورد. این نتیجه به معنای کسب امتیاز دوگانه ارزشمند برای این تیم بود، زیرا لنس استرول نیز با فاصله کمی در جایگاه هفتم قرار گرفت. گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر بین آنها قرار گرفت و یک عملکرد چشمگیر دیگر از این راننده تازهکار به نمایش گذاشت.لیام لاوسون در جایگاه هشتم برای ریسینگ بولز قرار گرفت و پس از او مکس ورشتاپن از تیم ردبول قرار داشت که روز سختی را در جایگاه نهم تجربه کرد. این راننده هلندی همچنین به دلیل یک برخورد با لوئیس همیلتون که باعث شد راننده فراری از مسیر خارج شود، پس از مسابقه با تحقیقات روبرو است.
کیمی آنتونلی با کسب جایگاه دهم، آخرین امتیاز را برای مرسدس به دست آورد، در حالی که ایساک هاجار از تیم ریسینگ بولز با قرار گرفتن در جایگاه یازدهم، تنها یک رده از کسب امتیاز بازماند. همیلتون نیز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت و آخر هفته سختی را برای این قهرمان هفت دوره جهان رقم زد.نیکو هالکنبرگ از تیم کیک سائوبر در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و پس از او دو راننده ویلیامز، یعنی کارلوس ساینز و الکس آلبون، به ترتیب در جایگاههای چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. استبان اوکون تنها راننده هاس بود که مسابقه را در جایگاه شانزدهم به پایان رساند و یوکی تسونودا نیز برای ردبول در جایگاه هفدهم قرار گرفت.این روز برای تیم آلپین روز دشواری بود، زیرا فرانکو کولاپینتو و پیر گاسلی در جایگاههای هجدهم و نوزدهم، مسابقه را به پایان رساندند. گاسلی به دلیل برخورد با ساینز، یک جریمه ۱۰ ثانیهای دریافت کرد.در همین حال، اولی برمن نتوانست مسابقه را به پایان برساند و به دلیل آسیب به خودروی هاس خود، مجبور به کنارهگیری شد.