۱۱. اسپیلبرگ ، اتریش ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

نوریس در اتریش با نمایشی خیره‌کننده، پول پوزیشن را بالاتر از لکلرک و پیاستری به دست آورد و ورستاپن هفتم شد.

لاندو نوریس جایگاه پول پوزیشن قاطعانه را در دور تعیین خط گرندپری اتریش به دست آورد. راننده مک‌لارن با ثبت زمانی که نیم ثانیه از نزدیکترین رقیبش، شارل لکلرک، سریع‌تر بود، بزرگترین اختلاف پول پوزیشن این فصل را تا به اینجا رقم زد.

گزارش کامل تعیین خط گرندپری اتریش : پس از اینکه نوریس سریع‌ترین زمان‌ها را در بخش‌های اول (Q1) و دوم (Q2) ثبت کرد، این روند را ادامه داد و در دورهای اولیه بخش سوم (Q3) نیز پول پوزیشن موقت را به دست آورد. اما راننده مک‌لارن در تلاش بعدی خود حتی بهتر عمل کرد و زمان ۱ دقیقه و ۳.۹۷۱ ثانیه را ثبت کرد.لکلرک با وجود اینکه ۰.۵۲۱ ثانیه از نوریس عقب‌تر بود، جلسه‌ی خوبی را برای فراری پشت سر گذاشت و در جایگاه دوم قرار گرفت. در همین حین، اسکار پیاستری جزو کسانی بود که تحت تاثیر پرچم زرد کوتاهی در لحظات پایانی جلسه قرار گرفت؛ این اتفاق پس از چرخش خودروی پیر گاسلی از تیم آلپین رخ داد. این به آن معنا بود که راننده مک‌لارن نتوانست تلاش نهایی خود را ثبت کند و مجبور شد به جایگاه سوم رضایت دهد.لوئیس همیلتون برای اسکودریا (فراری) در جایگاه چهارم قرار گرفت، در حالی که جورج راسل، برنده گرندپری کانادا، در مرسدس پنجم شد. لیام لاوسون با خودروی ریسینگ بولز عملکرد چشمگیری داشت و ششم شد، به این معنی که او جلوتر از مکس ورشتاپن در جایگاه هفتم قرار خواهد گرفت؛ راننده ردبول نیز تحت تاثیر آن پرچم زرد دیرهنگام قرار گرفته بود.گابریل بورتولتو، راننده تازه‌کار کیک سائوبر، در دور تعیین خط درخشید و جایگاه هشتم را در خط شروع به دست آورد. کیمی آنتونلی از تیم مرسدس و گاسلی که پیش‌تر ذکر شد، ۱۰ نفر برتر را در پیست ردبول رینگ تکمیل کردند.

ردهDRIVERQ1Q2Q3
1 NOR1:04.6721:04.4101:03.971
2 LEC1:05.1971:04.7341:04.492
3 PIA1:04.9661:04.5561:04.554
4 HAM1:05.1151:04.8961:04.582
5 RUS1:05.1891:04.8601:04.763
6 LAW1:05.0171:05.0411:04.926
7 VER1:05.1061:04.8361:04.929
8 BOR1:05.1231:04.8461:05.132
9 ANT1:05.1781:05.0521:05.276
10 GAS1:05.0541:04.8461:05.649
11 ALO1:05.1971:05.128
12 ALB1:05.1431:05.205
13 HAD1:05.0631:05.226
14 COL1:05.2781:05.288
15 BEA1:05.2181:05.312
16 STR1:05.329
17 OCO1:05.364
18 TSU1:05.369
19 SAI1:05.582
20 HUL1:05.606

ادامه گزارش کامل تعیین خط گرندپری اتریش :در حالی که بورتولتو با رسیدن به Q3 برای اولین بار چشم‌ها را به خود خیره کرد، فرناندو آلونسو – مردی که هدایت تیم مدیریتی این راننده‌ی برزیلی را بر عهده دارد – برای استون مارتین در جایگاه یازدهم از دور رقابت‌ها کنار رفت. الکس آلبون نیز در روزی دشوار برای ویلیامز، دوازدهم شد.ایساک حاجَار برای ریسینگ بولز سیزدهم شد؛ او دور سریع نهایی خود را در Q2 رها کرده بود. فرانکو کولاپینتو از تیم آلپین و اولی برمن از هاس نیز به ترتیب در جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند.مهم‌ترین حذف‌شده‌ی Q1، کارلوس ساینز بود. راننده ویلیامز در جایگاه نوزدهم حذف شد و پس از آن در رادیوی تیمی از آسیب احتمالی به خودرویش خبر داد.همچنین در بخش اول تعیین خط، لنس استرول از استون مارتین (شانزدهم)، استبان اوکون برای هاس (هفدهم)، یوکی سونودا از ردبول (هجدهم) و نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر که در جایگاه بیستم قرار گرفت، حذف شدند.

گزارش لحظه به لحظه: تعیین خط (Q1) – نوریس سریع‌ترین، ساینز حذف شدپس از سه جلسه تمرینی پرکار، توجهات پدوک (محیط تیم‌ها و رانندگان) به تعیین خط روز شنبه در پیست ردبول رینگ معطوف شد. با توجه به اینکه نوریس در تمرینات آزاد دوم (FP2) و سوم (FP3) سریع‌ترین بود، آیا مک‌لارن می‌توانست این روند خوب را برای کسب پول پوزیشن ادامه دهد؟پس از یک تأخیر کوتاه در آغاز جلسه به دلیل پرچم قرمز در مسابقه‌ی فرمول ۲ (F2) که پیش‌تر برگزار شده بود، آلبون با روشن شدن چراغ سبز برای Q1، صف خودروها را در هوای رو به گرم شدن اسپیلبرگ به بیرون از گاراژ هدایت کرد. همه رانندگان برای دورهای اولیه خود از لاستیک‌های نرم C5 استفاده کردند.در حالی که نوریس در دورهای ابتدایی خود را در صدر جدول زمان‌ها قرار داد – با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴.۶۷۲ ثانیه، چهار دهم ثانیه جلوتر از ورشتاپن – پیاستری در دور سریع اول خود در پیچ ۴ لحظه‌ای مشکل پیدا کرد و این راننده‌ی استرالیایی از روی شن‌ها عبور کرد.پیاستری پس از یک تلاش روان‌تر در دور بعدی خود، به جایگاه دوم صعود کرد و زمان او سه دهم ثانیه با نوریس فاصله داشت. در انتهای دیگر جدول زمان‌ها، رانندگانی که با چند دقیقه باقی‌مانده در منطقه حذف قرار داشتند، شامل بورتولتو، آلبون، برمن، آلونسو – که او نیز در دور خود لرزش داشت – و ساینز بودند.

ادامه گزارش لحظه به لحظه: تعیین خط (Q1)بورتولتو با بالا کشیدن خود به جایگاه پنجم، نگاه‌ها را به خود جلب کرد، در حالی که هم‌تیمی‌اش هالکنبرگ به منطقه خطر سقوط کرده بود. آلبون نیز با یک پیشرفت چشمگیر، بورتولتو را از جایگاه پنجم پایین کشید. در همین حین، ساینز پس از برخورد با مقداری شن در دور خود، همچنان در لبه‌ی منطقه‌ی حذف باقی ماند.این بدان معنا بود که هر دو خودروی هاس و استرول – به همراه هالکنبرگ و آلونسو – در میان دقایق پایانی پر هرج و مرج Q1، به پنج نفر پایین جدول سقوط کرده بودند. در صدر جدول، لاوسون به جایگاه سوم صعود کرد و بین پیاستری و ورستاپن قرار گرفت، در همان حال که اوکون نیز به رده سیزدهم رسید.برمن به طرز چشمگیری به جمع ۱۰ نفر برتر صعود کرد، و سپس آلونسو و استرول زمان‌های خود را بهبود بخشیدند تا ابتدا از خطر حذف بگریزند. در نتیجه، اوکون به پایین‌تر سقوط کرد، همینطور سونودا، ساینز و هالکنبرگ. راسل نیز لحظه‌ای پرتنش را تجربه کرد، چرا که اشتباهی در دور او، وی را در معرض خروج زودهنگام قرار داد.این راننده‌ی بریتانیایی موفق شد خود را تا جایگاه یازدهم بالا بکشد – اما دیگران در این جلسه فوق‌العاده فشرده اینقدر خوش‌شانس نبودند. از جمله ساینز که با گزارش آسیب‌دیدگی به خودرویش، در جایگاه ناامیدکننده نوزدهم در پرچم شطرنجی قرار گرفت. استرول (شانزدهم)، اوکون (هفدهم)، سونودا (هجدهم) و هالکنبرگ (بیستم) نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.

گزارش لحظه به لحظه: تعیین خط (Q2) – برتری دوباره با نوریس، درخشش بورتولتوبا آغاز ۱۵ دقیقه زمان برای بخش دوم تعیین خط (Q2)، خودروهای فراری، شامل لکلرک و همیلتون، به همراه آلبون، زودتر از بقیه وارد پیست شدند. شروع این بخش نسبتاً آرام بود تا اینکه چند دقیقه بعد، دیگر رانندگان نیز به تدریج وارد مسیر مسابقه شدند.لاوسون عملکرد چشمگیر خود در Q1 را ادامه داد و برای مدت کوتاهی در دورهای اولیه سریع‌ترین شد، اما دیری نپایید که ورشتاپن او را از صدر پایین کشید. سپس پیاستری جای ورشتاپن را گرفت و پس از آن نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۴.۴۱۰ ثانیه، با ۰.۱۴۶ ثانیه اختلاف، هم‌تیمی خود را شکست داد و در صدر قرار گرفت.در حالی که لکلرک و همیلتون پشت سر پیاستری قرار گرفتند، ورشتاپن از چسبندگی ضعیف خودروی RB21 خود گلایه کرد و در رادیو گفت: “ماشین کاملاً غیرقابل رانندگی است.” با گذشت کمی بیش از پنج دقیقه، به دلیل آتش‌سوزی کوچکی در کنار پیست، پرچم قرمز اعلام شد.با از سرگیری جلسه، رانندگانی که در معرض حذف قرار داشتند عبارت بودند از: آلبون – که سه دهم ثانیه از گاسلی در جایگاه دهم عقب بود – برمن، آلونسو، بورتولتو و کولاپینتو. آیا کسی می‌توانست در لحظات پایانی به جمع ۱۰ نفر برتر صعود کند؟بورتولتو در یک پایان شلوغ Q2 دوباره درخشید و تا رده سوم بالا آمد – که اولین صعود او به Q3 را رقم زد – قبل از اینکه ورشتاپن او را به جایگاه چهارم بکشاند. سپس لکلرک جایگاه سوم را از قهرمان جهان گرفت. گاسلی نیز با بهبود زمان خود و صعود به جایگاه ششم، جلوتر از راسل قرار گرفت و توجهات را جلب کرد.و در حالی که نوریس با زمان قبلی خود در صدر باقی ماند، آلونسو در جایگاه یازدهم از دور رقابت‌ها حذف شد، در حالی که آلبون دومین راننده ویلیامز بود که از رسیدن به جمع ۱۰ نفر برتر باز ماند و در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. پشت سر او، حاجار در جایگاه سیزدهم، کولاپینتو در چهاردهم و برمن در پانزدهم قرار گرفتند.

گزارش لحظه به لحظه: تعیین خط (Q3) – پول پوزیشن برای نوریس، پرچم زرد دردسرساز شد

پس از شروعی آرام در ابتدای Q3، رانندگان به زودی برای تعیین ۱۰ نفر برتر وارد پیست شدند. به نظر می‌رسید در پیت‌لین مرسدس یک اتفاق نزدیک رخ داد، جایی که راسل ظاهراً در مسیر خودروهای دیگر در صف رها شد؛ حادثه‌ای که توسط داوران مورد توجه قرار گرفت.با ثبت اولین دورها، باز هم نوریس بود که سریع‌ترین شد. این راننده بریتانیایی زمان ۱ دقیقه و ۴.۲۶۸ ثانیه را ثبت کرد تا بیش از دو دهم ثانیه از هم‌تیمی خود پیاستری جلو بیفتد.لکلرک سپس بین دو خودروی مک‌لارن در جایگاه دوم قرار گرفت، با همیلتون دیگر راننده فراری در جایگاه چهارم و راسل که پنج نفر برتر را تکمیل کرد. ورشتاپن، آنتونلی، بورتولتو و گاسلی در ادامه قرار گرفتند، در حالی که لاوسون تصمیم گرفت دور اولیه خود را ثبت نکند.با ورود به دقایق پایانی، تنش‌ها افزایش یافت زیرا نبرد برای پول پوزیشن در جریان بود – آیا نوریس می‌توانست جایگاه دوازدهم پول پوزیشن دوران حرفه‌ای خود را حفظ کند؟ شانس این راننده بریتانیایی زمانی که زمان خود را به ۱ دقیقه و ۳.۹۷۱ ثانیه رساند، بسیار قوی به نظر می‌رسید.درام برای برخی از کسانی که سعی در به چالش کشیدن نوریس داشتند رخ داد، زمانی که به دنبال چرخش گاسلی در پیچ پایانی، به طور موقت پرچم زرد به اهتزاز درآمد. این بدان معنا بود که رانندگانی مانند پیاستری و ورشتاپن مجبور شدند تلاش‌های نهایی خود را رها کنند.پس از فروکش کردن گرد و غبار، نوریس با اختلاف ۰.۵۲۱ ثانیه از نزدیکترین رقیبش لکلرک در صدر باقی ماند – که بزرگترین اختلاف پول پوزیشن فصل تا به امروز را رقم زد – در حالی که پیاستری مجبور شد به جایگاه سوم رضایت دهد، زیرا به دلیل آن پرچم زرد نتوانسته بود دور سریع پایانی خود را آغاز کند.همیلتون روز خوبی را برای فراری با جایگاه چهارم به پایان رساند، و راسل در جایگاه پنجم، جلوتر از لاوسون در جایگاه ششم قرار گرفت؛ عملکردی چشمگیر از راننده ریسینگ بولز. ورستاپن هفتم شد – او نیز مجبور شده بود دور پایانی خود را رها کند – و بورتولتو، آنتونلی و گاسلی ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند.این گزارش کامل تعیین خط گرندپری اتریش بود. مشخص شد که نوریس با یک اختلاف چشمگیر، پول پوزیشن را به دست آورد و حواشی پرچم زرد نیز بر نتایج نهایی برخی رانندگان تأثیر گذاشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x