۸. بارسلونا ، اسپانیا ۲۰۲۳اخبارمرسدسمسابقات 2023

موفقیت مرسدس در گرندپری اسپانیا چقدر بزرگ بود؟

مونترال، اسپانیا — مرسدس بنز بهترین نتیجه فصل خود را در گرندپری اسپانیا به دست آورد، با لوئیس همیلتون که با سکوی خوب – اما هنوز هم فاصله دارد – در رده دوم پس از مکس ورشتاپن قرار گرفت و جورج راسل پس از شروع رتبه دوازدهم در جدول، سوم شد.

 با توجه به برتری عملکردی که ردبول نسبت به بقیه زمین در تمام فصل داشته است، نتیجه خوبی بود که مرسدس می‌توانست به آن امیدوار باشد، به خصوص که راسل مسابقه را یک مکان عقب‌تر از هم تیمی ورشتاپن، سرجیو پرز آغاز کرد و یک مکان جلوتر به پایان رسید.

پس از به‌روزرسانی بزرگ خودروی مرسدس در دور قبل در موناکو، این وسوسه وجود دارد که به این نتیجه برسیم که قهرمانان سابق گام مهمی به جلو برداشته‌اند – البته در مقایسه با فراری و استون مارتین که هر دو آخر هفته‌های ناامیدکننده‌ای داشتند. شاید حتی در مقابل ردبول. اما در حالی که تیم بدون شک پیشرفت کرده است، هنوز تا جایی که می خواهد باشد فاصله زیادی دارد.

اولاً، پیست بارسلونا کاتالونیا همیشه احتمالاً یک شکارگاه شاد برای مرسدس بود. همانطور که این خودرو با ارتقاهای موناکو خود تکامل یافته است، هنوز هم برخی از ویژگی های نسخه قبلی ماشین را دارد، هم خوب و هم بد. مهمترین آنها در تعیین اینکه آیا خودرو در هر یکشنبه معین رقابتی خواهد بود یا خیر، ویژگی های پیست است. هر مسیری که در آن لاستیک‌های عقب چکش می‌خورند، امسال باعث مشکلات مرسدس شده است، در حالی که مسیرهایی که فشار بیشتری بر لاستیک‌های جلو وارد می‌کنند – مانند ملبورن که همیلتون در آن مقام دوم را کسب کرد – یک فرصت است.

در فرمول یک، مدارها بسته به اینکه کدام محور عامل محدود کننده سایش لاستیک بین پیت استاپ ها باشد، به صورت “محدود از عقب” یا “محدود از جلو” مشخص می شوند. پیچ های سریع سمت راست در اسپانیا – به ویژه پیچ 3، پیچ 9 و تغییرات در بخش پایانی که اکنون منجر به دو پیچ با سرعت بالا برای پایان دور می شود – بار و فشار جدی را به لاستیک جلو چپ وارد می کند. . شاید به کمک پوشش ابری روی پیست بعدازظهر یکشنبه که منجر به خنک‌تر شدن دمای پیست شد، هر دو راننده مرسدس توانستند در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق رقبای خود، برای مدت طولانی‌تری در مسابقه فشار بیاورند.

راسل پس از مسابقه گفت: «امروز واقعاً احساس خوبی داشتیم، اما می‌دانیم که پیشرفت‌های بیشتری باید انجام دهیم.» امروز کمی سردتر بود که شاید به نفع ما بود.

“فکر می‌کنم حتی بعد از اولین بازی، وقتی دیدم ماشین‌های دیگر در حال کنده شدن به داخل پیت‌ها بودند، فکر می‌کردم که یک سکو امکان‌پذیر است. لاستیک‌هایم حس خوبی داشتند. فکر می‌کنم حتی بعد از دو دور، فکر کردم که امروز می‌توانیم این کار را انجام دهیم.”

اما این بدان معنا نیست که مدار تنها عامل بهبود عملکرد مرسدس بود. هر دو راننده احساس می‌کردند که در طول آخر هفته پیشرفت واقعی در شناخت خودرو حاصل شده است، که نویدبخش خوبی برای استخراج عملکرد از W14 ارتقا یافته در دورهای آینده است.

همیلتون گفت: “برای من، قطعا بهترین ماشین در یک سال و نیم گذشته بوده است.” این برای گروه شگفت انگیزی از افرادی است که در کارخانه داریم که به سختی کار می کنند و ماشین را به جلو می برند.

“این آخر هفته بهترین حس را داشت، بهترین حس را دیروز و امروز نسبت به آنچه در 14، 15 ماه گذشته احساس کرد، هر چه که باشد. این فوق العاده دلگرم کننده است.

“من نه تنها برای من، بلکه برای همه اعضای تیم فکر می کنم. این یک تقویت بزرگ برای روحیه همه خواهد بود. ما این انرژی را برای توسعه ماشین مصرف خواهیم کرد

راسل افزود: “با تشکر فراوان از کل تیم برای ارائه این به روز رسانی ها، اما به همان اندازه، ما فقط بعد از این یک مسابقه غافلگیر نمی شویم. ما می دانیم که ممکن است در مسابقات آینده کمی متفاوت باشد، و به طور کلی فکر می کنم. سرعت فراری و استون کمی بیشتر از حد معمول بود.”

اگرچه آخرین ارتقاء عملکرد را بهبود بخشیده است، اما برخی از شک و تردیدهای تیم را در مورد مفهوم خودروی قبلی خود برطرف کرده است. به قول توتو وولف، رئیس تیم، ارتقاءها «خط پایه محکمی» را برای مرسدس فراهم کرده است که می تواند بر اساس آن بسازد، و به آن اجازه می دهد تا به روز رسانی های آینده را با اطمینان بیشتری اضافه کند که عملکرد را در مسیر ارائه می دهند.

اگرچه مرسدس هرگز احساس نکرد که رویکرد منحصربه‌فرد ردپای صفر آن مقصر مشکلاتی است که از آغاز سال 2022 با آن مواجه شده است، اما با در پیش گرفتن مسیری معمولی‌تر با بدنه‌اش، این احتمال را که می‌تواند عاملی مؤثر باشد را از بین برده است. مهمتر از آن، جهت طراحی جدید، کف W14 را نیز اصلاح کرده است و با اصلاح سیستم تعلیق جلو، پلت فرم آیرودینامیکی پایدارتری برای استخراج عملکرد از قسمت زیرین خودرو فراهم کرده است.

ولف توضیح داد: «این خودروها نیروی رو به پایین بیشتری را از طریق کف تولید می کنند، نه از طریق پوشش موتور. “اما شما می خواهید فاکتورها را از معادله خارج کنید، و اگر بخواهیم به یک ساید پاد معمولی و پوشش موتور برگردیم، حداقل نیازی به بحث بیشتر در این مورد نیست. اگر [عملکرد] یکسان است، پس آنها چرا ما آن را انجام نمی دهیم

“بنابراین ما تصمیماتی گرفتیم که به سمت دیگری برویم، بخش‌های زیادی را تغییر دادیم، شاید متغیرهایی را که به طور کامل درک نمی‌کنیم. این یک حرکت خطرناک بود و همه فقط جلو رفتند و ما یک ماشین مسابقه خوب داریم.”

با وجود انبوه ظروف نقره ای در اسپانیا، هنوز راه زیادی تا رسیدن به مرسدس وجود دارد. پیست های آتی در کانادا و اتریش هر دو محدود به عقب هستند و تجزیه و تحلیل دقیق تری از موقعیت مرسدس به فراری و استون مارتین ارائه می دهند.

از نظر ردبول، با 135 امتیاز اختلاف در صدر جدول رده بندی سازندگان، مطمئناً هیچ احساس وحشتی وجود ندارد. در تمام مسابقات امسال که در گرندپری استرالیا برگزار شد، قهرمانان جهان بیش از 20 ثانیه برنده شدند. در اسپانیا، ورشتاپن با فاصله 24 ثانیه ای از همیلتون راحت بود و همانطور که کریستین هورنر، رئیس تیم ردبول اشاره می کند، پیشرفت وحشیانه مرسدس به صورت رایگان انجام نخواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همیلتون

اپدیت ماشین رو قطعا بهتر کرده ولی تو تایین خط شاید رده دلخواه رو نگیرن ولی تو مسابقه
رقابت بین مرسدس و استون نزدیک شده فراری هم اگه عین اسپانیا عملکرد ضعیفی داشته باشه
تو کانادا جایی تو رقابت نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x