ردبول از تخریب لاستیک “عجیب” ورشتاپن در گرندپری اتریش گیج شده است
ردبول میگوید که از تغییر «عجیب» در تخریب لاستیکهایش در گرندپری اتریش که به قیمت از دست دادن پیروزی در مسابقه برای مکس ورشتاپن تمام شد، گیج شده است.
پس از کسب مقام اول در تعیین خط، و سپس کسب پیروزی نسبتاً ساده در مسابقه اسپرینت، به نظر می رسید که قهرمان جهان آماده پیروزی در پیست ردبول رینگ بود.
اما چالش او زمانی شروع شد که او در شروع مسابقه نسبت به رقیب فراری دچار افت لاستیک بسیار بدتری شد – از دست دادن برتری به چارلز لکلرک در دور 12 و قرار گرفتن برای توقف زودهنگام فقط یک دور بعد.
از آنجا، ورشتاپن اکثر مسابقه عقب مانده بود تا اینکه در نهایت پس از لکلرک، دوم شد و زمانی که کارلوس ساینز با نقص موتور در مراحل پایانی بازنشسته شد، سود بیشتری برد.
ردبول در توضیح تغییر سرعت از شنبه تا یکشنبه ناامید بود، به خصوص که قوانین پارک فرمه فرمول یک به این معنی است که تنظیمات یکسان بودند، و این واقعیت که به نظر می رسید اخیراً بالای لاستیک تخریب شده است.
کریستین هورنر، سرمربی تیم ردبول، گفت: عجیب بود. فقط یک هفته پیش در سیلورستون ما از نظر درجه بسیار مناسب به نظر می رسیدیم.
من فکر میکنم مشکل این است که این لاستیکها کاملاً حساس هستند و اگر با آنها در پنجره مناسب نباشید، میتوانید جریمهای از نظر تخریب بپردازید، کاری که بسیاری از تیمها انجام دادند.»
هورنر می گوید ردبول باید بررسی کند که چه عواملی منجر به تغییر فرم از یک مسابقه برای فراری در اسپرینت به بدتر شدن در خود گرندپری شده است.
او گفت: «وقتی به مسابقه اسپرینت نگاه میکنید، ما در ابتدا کمی بیشتر فشار آوردیم، در پایان کمی پرداختظکردیم، اما در کل آنالیزمان، ما با فراری یکسان بودیم.تنها چیزی که در طول شب تغییر کرده است، باران، دما و البته بارهای سوخت است.
بنابراین ما فقط باید درک کنیم که چرا در اولین دوره، درجه ما به طور قابل توجهی بدتر از چارلز و کارلوس بود.فراری مشکوک است که تفاوت اصلی بین اسپرینت و گرندپری این بود که لکلرک توانست ورشتاپن را در روز یکشنبه تحت فشار بیشتری قرار دهد – به این معنی که مرد هلندی نتوانست تایرهای خود را آنطور که میخواست مدیریت کند.ماتیا بینوتو، مدیر تیم گفت: «فکر نمیکنم تفاوت سرعت زیادی بین این دو ماشین وجود داشته باشد.از نظر تخریب تایرها، در اسپرینت فکر میکنم ما برتری بیشتری در درجه لاستیک داشتیم، که حتی بیشتر [در جایزه بزرگ] تغییر کردیم زیرا از همان ابتدا شروع به اعمال فشار روی مکس کردیم.
ما او را مجبور کردیم که سرعت بیشتری داشته باشد و تایرها را تخریب کند. بنابراین فکر میکنم آنچه در اسپرینت دیدیم [در مسابقه] واضحتر بود، زیرا فشار بیشتر روی مکس بود.»