اخبار

مدیران فرمول یک قصد دارند با تیم ها درباره نگرانی های مربوط به گرد و غبار و کربن ترمزها مذاکره کنند

FIA(فدراسیون جهانی اتومبیلرانی) با تیم‌ها بحث خواهد کرد که آیا طراحی مجرای ترمز در اتومبیل‌های فرمول یک فعلی باید تغییر کند، به دنبال نگرانی‌هایی که در مورد دمیدن گرد و غبار کربن در صورت رانندگان وجود دارد.

سباستین فتل پس از مسابقات جایزه بزرگ اتریش، درخواست‌هایی را برای هیئت حاکمه مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک انجام داد تا به خطرات بالقوه افزایش سلامتی ناشی از نحوه دمیدن گرد و غبار ترمز به کابین خلبان توسط طرح‌بندی‌های خودروهای ۲۰۲۲ فرمول یک کمک کند.

این آلمانی پس از گرندپری اتریش با صورت پر از غبار کربن و سیاهی که از دیسک‌های ترمزش در سراسر رویداد ردبول رینگ پرتاب شده بود، از استون مارتین خود خارج شد.

فتل معتقد است که تغییر در قوانین کانال ترمز در سال جاری، با تیم‌هایی که اکنون مجبور شده‌اند جریان هوا را از دیسک‌های کربنی مستقیماً به سمت عقب بیرون بیاورند، نه اینکه از چرخ‌ها و از خودرو دور شوند، به این معنی است که گرد و غبار بیشتری به سمت کابین هدایت می‌شود.

او به اسکای گفت: «صادق باشم، این چیزی است که آنها باید روی آن کار کنند، زیرا طراحی کانال‌های ترمز امسال، با محور جلو، همه گرد و غبار ترمز را به صورت ما می‌برد و خوب نیست.

.”تنفس در گرد و غبار کربن چیزی است که واقعاً تنفس در آن سالم نیست. امیدوارم FIA خیلی زود به این موضوع رسیدگی کند زیرا بیهوده است و تغییر آن آسان است.”

ترمز خودروی استون مارتین

مشخص است که FIA بلافاصله پس از مسابقه جایزه بزرگ اتریش از نگرانی‌های فتل مطلع شد و اکنون تصمیم گرفته است که این موضوع را بررسی کند.با جدی گرفتن این موضوع از آنجایی که به سلامت و ایمنی رانندگان مربوط می شود، FIA این موضوع را در دستور کار جلسه بعدی کمیته مشورتی ورزشی که متشکل از اعضای تیم است، قرار داده است تا ببیند چه اقداماتی را می توان برای بهبود امور در نظر گرفت.

شکایت فتل در مورد گرد و غبار ترمز اولین بار نیست که این موضوع مطرح می شود، زیرا این موضوع در سال 2019 مطرح شده است.سپس راننده مرسدس والتری بوتاس فاش کرد که اغلب پس از مسابقه به دلیل تنفس غبار ترمز در طول مسابقات، غبار سیاه را عطسه می کرد.


وی در پاسخ به این سوال که در مورد این مشکل چه کاری می توان انجام داد، گفت: «نمی دانم کاری وجود دارد که بتوان انجام داد.

“مطمئناً مقداری گرد و غبار از ترمزهای خود شما وجود دارد، اما این حداقل است. ماشین های جلو هستند، همیشه آنجا خواهند بود. هر زمان بعد از مسابقه وقتی عطسه می کنید سیاه است، بنابراین سال به سال، مطمئن نیستم که با بدن شما چه می کند. نظری ندارم.

“من فکر می کنم هیچ کس هرگز به آن نگاه نکرده است. ترجیح می‌دهم هوای تمیز تنفس کنم، اما مطمئن نیستم چه کاری می‌توان انجام داد.”

میکا سالو راننده سابق فرمول یک برای اولین بار تقریباً 20 سال پیش مشکل گرد و غبار ترمز را برجسته کرد و پس از فاش کرد که پزشکان در طی عملی که پس از بازنشستگی از فرمول یک در سال 2002 انجام داده بود، مقدار زیادی گرد و غبار کربن را در ریه های او پیدا کردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x