پس از FP1&2 (تمرین اول و دوم) گرندپری موناکو مرسدس امیدوار است که “در طول شب با دادههای بدست آمده سرعت بیشتری پیدا کند”

لوئیس همیلتون ، جورج راسل و مدیر مهندسی ، اندرو شولین از تیم مرسدس نظرات خود را در مورد تمرینات 1 و 2 جایزه بزرگ موناکو 2022 ارائه دادند.
فکر می کنم روز نسبتا خوبی بود، اما واضح است که هنوز از نظر عملکرد به جایی که می خواهیم برسیم نرسیده ایم. موناکو با این خودروها یک مدار بسیار مشکل است – آنها برای کارکرد درست بسیار سفت تنظیم شدهاند، بنابراین آسان نیست که ماشین را در یک پیست خیابانی پر از دستانداز مانند این محدود کنید. شما باید کمی بیشتر از حد معمول به پیست احترام بگذارید، و بخش هایی از پیست وجود دارد که تقریباً در حال چرخش چرخ با هر دو لاستیک جلو از زمین هستیم! ما باید یک شبه کار کنیم تا ببینیم چگونه میتوانیم رانندگی را کمی آسانتر کنیم. در جلو، فراری دوباره در حال شکوفا شدن است – ما در ایمولا دیدیم که آنها چقدر خوب هستند و این در اینجا نیز به خوبی آنها را نشان می دهد. اکنون باید سرمان را پایین بیاوریم و ببینیم برای فردا چه کاری می توانیم انجام دهیم، تا حداقل جلوتر از بقیه پشت سر فراری و ردبول باشیم.
من امروز میجنگیدم تا دور را به خوبی تمام کنم و این تجربه بسیار متفاوتی با سالهای قبل در موناکو است. در آن روزگار، به یاد دارم که با ماشینهای سبکتر و زیرکتر به اینجا آمدم، اما اکنون بسیار سنگینتر هستند، و این تجربه رانندگی را بسیار تغییر میدهد. مسیر دوباره ظاهر شده است، اما احتمالاً پر دستاندازترین پیستی است که تا به حال رانندگی کردهام – در نقاطی، احساس میکنم که کره چشمهای من با برجستگیها از حدقه بیرون میآیند! ماشین امروز خیلی روی دست اندازها می پرید، نه جهش آیرودینامیکی که تا الان داشتیم، بلکه فقط به این دلیل که آن را تا زمین پایین می آوریم و همچنین سفت می کنیم، بنابراین کاملاً به ته می رسیم.
ما خودرو را برای FP2 بهبود دادیم، و امشب باید مطالعاتی انجام دهیم تا ترکیب مناسبی بین عملکرد نهایی و تعادل قابل رانندگی پیدا کنیم. من هنوز بهترین بخشهایم را کنار هم نگذاشتهام، و در واقع زمانی که فشار میدهیم، چسبندگی بسیار خوبی احساس میشود. در نهایت، من فکر میکنم که ما پتانسیل لازم برای حضور در این ترکیب را داریم. شاید نه به سرعت فراری و ردبول، اما امیدوارم فردا و یکشنبه بتوانیم از بقیه جلوتر باشیم.
فردا و یکشنبه بتوانیم از بقیه جلوتر باشیم.
اندرو شولین
ما در اینجا با سواری مشکل داریم و این مانع از حمله ما به دور مناسب میشود، مخصوصاً با سوخت کم. ما بین جلسات کمی پیشرفت داشتیم، اما باید داده ها را بررسی کنیم و بفهمیم که آیا می توانیم به چیزهای بیشتری دست پیدا کنیم یا خیر. لاستیک ها نسبتاً خوب رفتار می کنند: آنها به راحتی وارد می شوند که بدون شک شرایط گرمی که در این آخر هفته داریم کمک می کند.
ما بیشترین استفاده را از لاستیک نرم نکردیم، ترافیک دشوار بود و لوئیس موارد کمی داشت که او را مسدود کردند، بنابراین موارد بیشتری در راه است، اما همه یک شبه کمی زمان پیدا خواهند کرد، بنابراین ما تلاش خواهیم کرد تا مطمئن شویم می توانیم جلو برویم سرعت درازمدت دلگرم کننده بود، حداقل ثبات خوب بود و به نظر می رسید که نسبت به برخی دیگر افت کمتری داشته باشد، اما این موناکو است که اگر در ترافیک گیر کرده باشید، طولانی مدت اهمیت چندانی ندارد.