تمرین دوم گرندپری ایتالیا :نوریس در جلسه دوم در مونزا، از لکلرک و ساینز پیشی گرفت.

لاندو نوریس و تیم مکلارن در بعد از ظهر جمعه در مونزا ، ترکیبی بودند که در تمرینات باید شکست میخوردند.
لاندو نوریس، راننده مکلارن، در دومین جلسه تمرینی جمعه بعدازظهر برای گرندپری ایتالیا ، به صدر جدول زمانی رسید و از چارلز لکلرک از فراری و کارلوس ساینز از ویلیامز پیشی گرفت، در حالی که راننده محلی، کیمی آنتونلی، در ابتدای جلسه دچار چرخش شد.پس از اینکه لوئیس همیلتون در جلسه تمرینی اول به خوشحالی “تیفوسیها” که جایگاهها و تپههای مونزا را پر کرده بودند، فراری را با نتیجه ۱-۲ پشت سر گذاشت، رانندگان و تیمها برای یک ساعت دیگر تمرین در بعدازظهر جمعه به پیست بازگشتند؛ جلسه تمرینی دوم در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی آغاز شد.هنگامی که چراغ سبز در انتهای پیت لین روشن شد، هر ۲۰ خودرو به سرعت از گاراژهای خود خارج شدند. اسکار پیاستری “مکلارن” خود را از راننده فرمول ۲، الکس دان، پس گرفت و فرانکو کولاپینتو نیز “آلپین” خود را از راننده ذخیره، پل آرون، پس از حضورشان در جلسه تمرینی اول، بازپس گرفت.با وجود آینه ترکخورده، پیاستری سریعترین زمان را در دقایق ابتدایی با ۱ دقیقه و ۲۱.۲۱۲ ثانیه ثبت کرد، پیش از اینکه همتیمیاش، نوریس (که به طور اتفاقی یکی از آینههای خود را کاملاً از دست داده بود) این معیار را به ۱ دقیقه و ۲۱.۰۱۲ ثانیه کاهش دهد؛ هر دو راننده در ابتدا از تایرهای متوسط استفاده میکردند.سپس اتفاقی رخ داد که پیر گسلی، راننده “آلپین”، هنگام ورود به “شیکین” “آسکاری” بیش از حد به سمت داخل رفت، از روی شن و ماسه عبور کرد و سنگها را روی پیست پخش کرد. پس از آن، آنتونلی کنترل “مرسدس” خود را در “لسمو ۲” از دست داد، در خروجی گیر افتاد و باعث به اهتزاز درآمدن پرچم قرمز شد.پس از آن، یک توقف کوتاه برای پاکسازی خودروی آنتونلی توسط مارشالها انجام شد، که به تیم “مکلارن” اجازه داد تا تعمیرات آینه خودروهای پیاستری و نوریس را انجام دهد. در حالی که هنوز ۴۵ دقیقه از زمان جلسه تمرینی دوم باقی مانده بود، کنترل مسابقه اعلام کرد که پیست دوباره پاک است.
نتایج جلسه تمرینی
رده | راننده | زمان | دور |
---|---|---|---|
1 | NOR | 1:19.878 | 28 |
2 | LEC | +0.083s | 29 |
3 | SAI | +0.096s | 30 |
4 | PIA | +0.181s | 29 |
5 | HAM | +0.192s | 26 |
6 | VER | +0.199s | 27 |
7 | ALB | +0.301s | 28 |
8 | HUL | +0.363s | 27 |
9 | TSU | +0.391s | 28 |
10 | RUS | +0.398s | 29 |
11 | HAD | +0.505s | 24 |
12 | BOR | +0.597s | 25 |
13 | STR | +0.650s | 28 |
14 | BEA | +0.729s | 29 |
15 | ALO | +0.767s | 26 |
16 | OCO | +0.776s | 29 |
17 | LAW | +0.933s | 25 |
18 | GAS | +1.224s | 30 |
19 | ANT | +1.489s | 4 |
20 | COL | +1.686s | 30 |
دورهای بعدی با تایرهای متوسط و سخت پیرلی به درستی باعث تغییرات زیادی در صدر جدول زمانی شد؛ لکلرک زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۹۳۷ ثانیه را ثبت کرد، مکس ورستاپن به زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۷۱۰ ثانیه رسید و ساینز نیز زمان خود را به ۱ دقیقه و ۲۰.۵۸۳ ثانیه رساند.
در جاهای دیگر، پیاستری و گابریل بورتولتو از تیم “کیک سائوبر” در خروجی “لسمو ۲” با جدولهای کنار پیست برخورد کردند، در حالی که آلبون پس از یک چرخش ناگهانی در میانه پیچ “لسمو ۱” به سختی توانست کنترل “ویلیامز” خود را حفظ کند. این دو راننده آخر خواستار بررسی کف خودروهایشان شدند.
حدوداً در میانه جلسه، رانندگان شروع به استفاده از تایرهای نرم کردند که یک زمان جدید ۱ دقیقه و ۱۹.۸۷۸ ثانیه را برای نوریس به ارمغان آورد، با وجود اینکه راننده بریتانیایی به دلیل یک لحظه خارج شدن از مسیر در خروجی “شیکین” “روجیا”، مجبور شد اولین دور خود با تایرهای قرمز را ناتمام بگذارد.
لکلرک و ورستاپن نیز با تایرهای نرم مشکلات خاص خود را تجربه کردند؛ لکلرک هنگام خروج از “لسمو ۲” از مسیر خارج شد و گزارش داد “اصلاً چسبندگی ندارم، انگار صفر است”؛ و ورستاپن گزارش داد که خودرویش “واقعاً پرشدار” و “در هر دستانداز کوچکی واقعاً عصبی” شده است.
زمانی که دورهای نهایی با تایرهای نرم به پایان رسید و پیش از اینکه رانندگان تمرکز خود را به دورهای طولانیتر معطوف کنند، لکلرک پیشرفت قابل توجهی داشت و با ۰.۰۸۳ ثانیه اختلاف نسبت به نوریس در رتبه دوم قرار گرفت، پیش از اینکه دوباره در “شیکین” “آسکاری” از مسیر خارج شود، در حالی که ساینز با حفظ سرعت خود در ابتدای جلسه به رتبه سوم رسید.
پیاستری در جایگاه چهارم قرار گرفت، پیش از اینکه برای ورود به مسیر سریع پیت لین قبل از شروع مجدد جلسه، به نزد داوران احضار شود. پس از او، همیلتون – که اواخر جلسه در خروجی “لسمو ۲” از روی شن و ماسه عبور کرد – و ورستاپن قرار گرفتند. آلبون با وجود مشکلات اولیه، شروع قدرتمند “ویلیامز” در آخر هفته را با کسب رتبه هفتم تأیید کرد و از سائوبرِ نیکو هولکنبرگ، ردبولِ یوکی سونودا و مرسدسِ جورج راسل – که پس از مشکلات هیدرولیکی در ابتدای روز، برای شروع جلسه تمرینی دوم به پیست بازگشته بود – پیشی گرفت. ایزاک حجّار، سریعترین راننده “ریسنیگ بولز”، در جایگاه یازدهم قرار گرفت و پس از او بورتولتو (که به دلیل نقض پرچم زرد توسط داوران جریمه شد)، و خودروهای استون مارتین و هاسِ لنس استرول، اولیور بیرمن، فرناندو آلونسو و استبان اوکون قرار گرفتند. جایگاههای پایانی توسط لاوسون، گسلی، آنتونلی که از مسابقه کنار گذاشته شده بود، و کولاپینتو پر شد. اکنون، رانندگان و تیمها قرار است در محوطه پدوک دور هم جمع شوند تا دادهها را بررسی کرده و برای جلسه تمرینی نهایی روز شنبه که ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی برگزار میشود، آماده شوند.