تمرین اول گرندپری آمریکا : لکلرک در آغاز جلسه تمرینی لاسوگاس، بالاتر از آلبون و تسونودا قرار گرفت.»

شارل لکلرک در تمرین اول گرندپری آمریکا سریعترین زمان را ثبت کرد، در حالی که رقبای مکلارن برای عنوان قهرمانی، لاندو نوریس و اسکار پیستری، با مشکل در عملکرد روبهرو شدند
شارل لکلرک در تمرین اول گرندپری آمریکا سریعترین بود و راننده فراری بالاتر از الکس آلبون از تیم ویلیامز و یوکی تسونودا از ردبول قرار گرفت.»
- لکلرک با زمان ۱:۳۴.۸۰۲ دقیقه رکورد زد و ۰.۱۶۶ ثانیه سریعتر از آلبون بود، در حالی که تسونودا کمتر از سهدهم ثانیه عقبتر قرار گرفت. در این جلسه، رقبای قهرمانی یعنی لاندو نوریس و اسکار پیستری نتوانستند در صدر جدول زمانی دیده شوند.
- هر ۲۰ راننده در ده دقیقه ابتدایی وارد پیست پرسرعت و کمداونفورس شدند. دمای سرد و سطح کثیف اما خشک پیست از همان ابتدا چالشبرانگیز بود.
- لغزشهای کوچک از لوئیس همیلتون و اولی بیرمن توجهها را جلب کرد، در حالی که نوریس و پیر گسلی نیز لحظاتی خارج از مسیر شدند و به مناطق فرار پیچهای ۷ و ۱۲ رفتند.
- لکلرک و مکس ورستاپن از همان ابتدا پیشتاز بودند. لکلرک نخستین کسی بود که زیر زمان ۱:۳۶ رفت و با تایرهای مدیوم پیرلی زمان ۱:۳۵.۹۵۴ ثبت کرد. سپس ورستاپن این رکورد را کمتر از دودهم ثانیه بهبود بخشید.
- در نیمه دوم جلسه، تیمها تمرکز خود را روی تایرهای سافت گذاشتند. همیلتون نخستین راننده مطرحی بود که تایرهای دیواره قرمز را امتحان کرد و زمان ۱:۳۵.۵۶۱ ثبت کرد، اما خیلی زود توسط همتیمیاش لکلرک شکست داده شد.
جدول نتایج تمرین اول گرندپری لاسوگاس (FP1):
| رتبه | شماره | راننده | تیم | زمان / فاصله | تعداد دور |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 16 | لکلرک (LEC) | فراری (Ferrari) | 1:34.802 | 29 |
| 2 | 23 | آلبون (ALB) | ویلیامز (Williams) | +0.166s | 23 |
| 3 | 22 | تسونودا (TSU) | ردبول (Red Bull Racing) | +0.269s | 27 |
| 4 | 1 | ورستاپن (VER) | ردبول (Red Bull Racing) | +0.307s | 24 |
| 5 | 55 | ساینز (SAI) | ویلیامز (Williams) | +0.377s | 31 |
| 6 | 4 | نوریس (NOR) | مکلارن (McLaren) | +0.456s | 25 |
| 7 | 6 | هادجار(HAD) | ریسینگ بولز (Racing Bulls) | +0.497s | 30 |
| 8 | 81 | پیاستری (PIA) | مکلارن (McLaren) | +0.648s | 27 |
| 9 | 63 | راسل (RUS) | مرسدس (Mercedes) | +0.732s | 25 |
| 10 | 12 | آنتونلی (ANT) | مرسدس (Mercedes) | +0.736s | 30 |
| 11 | 44 | همیلتون (HAM) | فراری (Ferrari) | +0.759s | 26 |
| 12 | 10 | گسلی (GAS) | آلپین (Alpine) | +0.787s | 26 |
| 13 | 30 | لاوسون (LAW) | ریسینگ بولز (Racing Bulls) | +0.907s | 28 |
| 14 | 14 | آلونسو (ALO) | استون مارتین (Aston Martin) | +0.944s | 23 |
| 15 | 18 | استرول (STR) | استون مارتین (Aston Martin) | +1.092s | 25 |
| 16 | 87 | بیرمن (BEA) | هاس (Haas F1 Team) | +1.188s | 28 |
| 17 | 31 | اوکون (OCO) | هاس (Haas F1 Team) | +1.321s | 30 |
| 18 | 27 | هالکنبرگ (HUL) | کیک سائوبر (Kick Sauber) | +1.368s | 25 |
| 19 | 5 | بورتولتو (BOR) | کیک سائوبر (Kick Sauber) | +1.596s | 25 |
| 20 | 43 | کولاپینتو (COL) | آلپین (Alpine) | +1.956s | 28 |
رانندگان همچنان در حال آزمودن مرزهای پیست بودند؛ اسکار پیستری و فرناندو آلونسو نیز در پیچهای ۷ و ۱۲ از مسیر خارج شدند، چرا که جایگاه در پیست ۳.۸۵ مایلی گاهی بسیار ارزشمند بود.
ورستاپن رقابت خود با لکلرک را ادامه داد؛ قهرمان چهار دوره جهان با زمان ۱:۳۵.۱۰۹ سریعترین شد، تنها ۰.۰۰۴ ثانیه جلوتر از آخرین تلاش راننده فراری، پیش از آنکه یوکی تسونودا با ۱۵ دقیقه مانده تا پایان، موقتاً صدرنشین شود.
نوریس که در اوایل جلسه برخوردی جزئی با دیوار در خروجی پیچ ۹ داشت، دوبار پیاپی در پیچ ۱۲ عمیق رفت و بهعنوان رهبر قهرمانی رانندگان، در عملکرد کلی دچار مشکل بود.
لکلرک نخستین رانندهای شد که زیر زمان ۱:۳۵ رفت (۱:۳۴.۸۰۲) و در پایان جلسه سریعترین باقی ماند. آلبون نیز در انتهای جلسه در منطقه ترمزگیری سنگین پیچ ۱۲ دچار قفل شدید شد.
تسونودا کمتر از یکدهم ثانیه بالاتر از ورستاپن قرار گرفت. کارلوس ساینز از ویلیامز بالاتر از مکلارنهای نوریس و پیستری ایستاد، در حالی که ایساک هادجار از تیم ریسینگ بولز بین دو رقیب عنوان قهرمانی قرار گرفت.
جورج راسل، برنده مسابقه لاسوگاس در سال گذشته، نهم شد و بالاتر از همتیمی مرسدسیاش کیمی آنتونلی قرار گرفت. همیلتون در رده یازدهم بود و هفتدهم ثانیه از لکلرک عقبتر.
پیر گسلی از آلپین بالاتر از لیام لاوسون (ریسینگ بولز) و استونمارتینهای آلونسو و لنس استرول قرار گرفت.
هاس با رانندگی بیرمن و استبان اوکون، کیک سائوبر با نیکو هالکنبرگ و گابریل بورتولتو، و فرانکو کولاپینتو از آلپین جدول را تکمیل کردند. جلسه بدون وقفه برگزار شد.
رانندگان و تیمها امروز بعدازظهر در تمرین دوم (FP2) که شرایط واقعیتری دارد، دوباره به پیست بازخواهند گشت.



