اخبارفراری

فراری از خودروی فرمول یک خود SF23 برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد

فراری از خودروی فصل جدید خود با نام SF23 رونمایی کرد. اما آیا این خودرو می‌تواند به فراری برای قهرمانی در فرمول یک آن هم بعدازاین همه سال کمک کند.

فراری با پایبندی بر فلسفه طراحی سال گذشته خود SF 23 را معرفی کرده است. آنها پارسال خودروی سریعی داشتند و توانستند ۱۲ پل پوزیشن کسب کنند.

این موضوع آنها را بالاتر از مرسدس قرار داد و نهایتاً توانست سکوی دوم فصل را از آن خود کنند. بااین‌حال عدم‌اطمینان در پاوریونیت، بزرگ‌ترین معضل فراری در فصل ۲۰۲۲ بود و به نظر می‌رسد که چالش فراری بیشتر معطوف به همین موضوع بوده است. اعتقاد فراری بر این است که این مشکل حل شده و آنها می‌توانند بسیار تهاجمی‌تر از اوایل فصل ۲۰۲۲ عمل کنند و امید دارند که در تمام طول فصل هم بتوانند با ردبول و مرسدس مبارزه کنند.

آقای کاردیل رئیس بخش شاسی فراری می‌گوید: ماشین ما ظاهراً تکامل‌یافته خودرو سال گذشته است؛ ولی در حقیقت کاملاً بازطراحی شده است. مقدار دانفورس نسبت به گذشته بالاتر رفته و تعادل بهتری دارد. سیستم تعلیق هم بازطراحی شده و خصوصاً در قسمت جلو این موضوع کاملاً مشهود است.

بال جلو تغییراتی داشته که البته به نظر می‌رسد تا مسابقه بحرین این قسمت دچار تغییراتی شود. در قسمت ورودی هوا هم تغییراتی نسبت به ماشین پارسال مشاهده می‌شود و بالاتر رفته است. در قسمت بدنه هم قسمت اصطلاحاً “وان” مانند مشهور فراری وسیع‌تر شده و شیارهای هوا کاملاً دگرگون شدند تا خروج هوای گرم بیشتر شود و در نهایت هوا از این قسمت به سمت بال عقب هدایت شود.

دماغه کمی صاف به نظر می‌رسد و دارای شیارهایی است که جریان گردابی ایجاد می‌کنند و سرعت حرکت باد را به اطراف افزایش می‌دهند. در روز سه‌شنبه و در جریان رانندگی کوتاهی که چارلز لکرک و کارلوس ساینز با فراری SF 23 داشتند کمی ارتعاش و لرزش احساس کردند؛ ولی در کل خوشحال به نظر می‌رسیدند. فردریک واسور ادعا دارد که در این فصل با رانندگان برخورد یکسانی خواهد داشت. حال باید ببینیم که این ماشین در طول فصل ۲۰۲۳ چگونه رفتار می‌کند و آیا فراری می‌تواند از ناکامی‌هایی که از سال ۲۰۰۸ گریبانش را گرفته رهایی یابد؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x