۱۳. آبگرام ، بلژیک ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

«اسکاری پیاستری» در شرایط آب‌وهوای خشک و بارانی گرندپری بلژیک پیروز شد.

اسکار پیاستری در گرندپری بلژیک (با شرایط آب‌وهوای خشک و بارانی) به پیروزی رسید و اختلاف امتیاز خود را با هم‌تیمی‌اش، لاندو نوریس، در جدول قهرمانی رانندگان افزایش داد.

اسکار پیاستری در گرندپری بلژیک پیروز شد و در مسابقه‌ای که در پیست «اسپا-فرانکورشان» و در شرایط آب‌وهوای خشک و بارانی برگزار شد، توانست هم‌تیمی و رقیب اصلی خود، لاندو نوریس، را پشت سر بگذارد و اختلاف امتیاز خود را در جدول قهرمانی رانندگان به ۱۶ امتیاز افزایش دهد.بارش شدید باران پیش از شروع مسابقه ۴۴ دوره‌ای، آغاز آن را نزدیک به ۸۰ دقیقه به تأخیر انداخت؛ اما به محض آغاز مسابقه در دور پنجم، لحظه‌ی کلیدی اتفاق افتاد: پیاستری شروع بهتری نسبت به هم‌تیمی‌اش و پول‌پوزیشن‌نشین (نوریس) در پیچ «اُو روژ» داشت.عملکرد این راننده استرالیایی به قدری عالی بود که توانست پیش از منطقه ترمز «لِس کومبِس»، در مسیر مستقیم «کمل» سبقت بگیرد و پس از آن، در ابتدای مسابقه، فاصله‌ای در حدود یک ثانیه را حفظ کند.با خشک شدن قابل توجه پیست و حفظ موقعیت در مسیر، پیاستری در دور ۱۲ برای تعویض لاستیک‌های خود به لاستیک‌های مدیوم به پیت رفت؛ در حالی که نوریس مجبور شد یک دور دیگر را کامل کند. نوریس پس از توقف خود در دور بعدی برای استفاده از لاستیک‌های هارد، ۹ ثانیه عقب افتاد.پیاستری با وجود اینکه مجبور بود لاستیک‌های نرم‌تر خود را مدیریت کند، فاصله قابل توجهی را حفظ کرد که تنها در دورهای پایانی تا ۳.۱ ثانیه کاهش یافت؛ اما اشتباه کوچکی از سوی نوریس در پیچ «لا سورس» در دور ماقبل آخر باعث شد که این اختلاف در پایان مسابقه به ۳.۴ ثانیه برسد.دو رقیب اصلی قهرمانی، فاصله زیادی با چارلز لکلرک داشتند که در رده سوم قرار گرفت. راننده فراری ۲۰ ثانیه پس از پیاستری به پایان رسید، اما توانسته بود مکس ورشتاپن، برنده مسابقه اسپرینت روز شنبه، را در تمام طول مسابقه پشت سر نگه دارد؛ راننده ردبول تنها ۱.۵ ثانیه با کسب یک سکوی دیگر فاصله داشت.

POS.DRIVERTIME / RETIREDPTS.
1 PIA1:25:22.60125
2 NOR+3.415s18
3 LEC+20.185s15
4 VER+21.731s12
5 RUS+34.863s10
6 ALB+39.926s8
7 HAM+40.679s6
8 LAW+52.033s4
9 BOR+56.434s2
10 GAS+72.714s1
11 BEA+73.145s
12 HUL+73.628s
13 TSU+75.395s
14 STR+79.831s
15 OCO+86.063s
16 ANT+86.721s
17 ALO+87.924s
18 SAI+92.024s
19 COL+95.250s
20 HAD+1 lap

جورج راسل از تیم مرسدس یک مسابقه انفرادی رو برای کسب رتبه پنجم پشت سر گذاشت. او اوایل مسابقه از الکس آلبون سبقت گرفت و راننده ویلیامز هم با تحمل فشار مداوم لوئیس همیلتون در نیمه دوم مسابقه، جایگاه ششم رو از آن خودش کرد.همیلتون که مسابقه رو از پیت‌لین شروع کرده بود، با فراری خودش ۱۱ پله بالا اومد و یکی از اولین کسانی بود که در نقطه تغییر لاستیک از تایرهای اینترمدیت به تایرهای خشک‌تر سوئیچ کرد و در نهایت هفتم شد.لیام لاوسون از تیم ریسینگ بولز و گابریل بورتولتو از کیک سائوبر به ترتیب رتبه‌های هشتم و نهم رو کسب کردند. پیر گاسلی از تیم آلپین هم با حفظ یک قطار DRS (سیستم کاهش درگ) برای بیشتر مسابقه، آخرین امتیاز موجود یعنی جایگاه دهم رو به دست آورد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x