اخبارفراری

فراری پس از نتایج ضعیف گرندپری بحرین، رئیس مفهومی خودرو را از دست داد

دیوید سانچز تیم فرمول یک فراری را ترک کرد و حالا به دنبال آینده ای در یک تیم انگلیسی است که شایعات قابل باور است.

دیوید سانچز، رئیس مفهوم خودرو فراری  ، تصمیم گرفته است تیم مسابقه ایتالیایی را ترک کند. استعفای سانچز پس از گذراندن بیش از یک دهه در دفتر مرکزی این شرکت در مارانلو، ایتالیا صورت گرفت. خبر جدایی او احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر فصل جاری فرمول یک اسکودریا، به ویژه در توسعه خودروی SF-23 آنها خواهد داشت.


سانچز کار خود را در فراری در اکتبر 2012 آغاز کرد. چهار سال بعد، او از دیرک دی بیر هدایت شد و در نهایت در سال 2019 مدیریت بخش آیرودینامیک اسکودریا را بر عهده گرفت. سانچز مسئول طراحی و توسعه F1-75 سال گذشته و SF-23 در سال ۲۰۲۳ بود.

با این حال، با جدایی سانچز، فراری باید حداقل در کوتاه مدت به دنبال جایگزینی در صفوف خود باشد. چهره‌های ارشد سایر تیم‌ها در این بخش در حال حاضر با دوره‌های طولانی مرخصی محدود شده‌اند، که یافتن نامزدهای مناسب خارج از شرکت را برای فراری به چالش می‌کشد. به گزارش Motorsport.com، حتی خود سانچز هم اکنون در مرخصی خواهد نشست.

انتظار نمی رود خروج سانچز واکنشی به عملکرد ناامیدکننده این تیم در گرندپری اخیر بحرین باشد ، بلکه تصمیمی است که مدتی است در حال آماده شدن است. شایعه شده است که مهندس فرانسوی برای نقش بعدی خود به یک تیم انگلیسی می رود. مرسدس، شاید؟ یا استون مارتین؟

سانچز یکی از چهره های مرجع عصر بینوتو در فراری بود و نقشی حیاتی در احیای مجدد تیم در سال 2017 ایفا کرد. او به همراه سیمون رستا به طراحی خودروی SF70H کمک کرد که تیم را به صدر جدول رده بندی بازگرداند.

با جدایی سانچز، فراری بدون شک از دست دادن یکی از بااستعدادترین ذهن های خود را احساس خواهد کرد. باید دید این تیم چگونه خود را با این تغییر وفق می دهد و آیا در کوتاه مدت می تواند جایگزین مناسبی پیدا کند یا خیر. با این حال فعلا مشخص است که استعفای سانچز خلأ در برنامه توسعه این تیم ایجاد می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x