اخبارفراریفرانسهمسابقات 2022

فراری کف جدید خودروی فرمول یک خود را به گرندپری فرانسه می آورد

تیم فرمول یک فراری طراحی کف جدید را در گرندپری فرانسه ارزیابی خواهد کرد، این تیم ایتالیایی در مبارزه خود با ردبول تلاش می کند تا پیشی بگیرد.

چارلز لکلرک که روز پنجشنبه در پیت لین پل ریکارد مشاهده شد، برای آماده شدن برای ارزیابی در جلسه تمرین اول گرندپری فرانسه بعد از ظهر جمعه، با طراحی جدید مجهز شده است.

در همین حال، خودروی کارلوس ساینز دارای طراحی قدیمی است و احتمالا فراری به دنبال جمع‌آوری داده‌های پشت سر هم به منظور اعتبارسنجی عملکرد دنیای واقعی در برابر وعده‌های نشان‌داده‌شده در CFD و تونل باد است.

در حالی که بیشتر تمرکز توسعه فنی فراری حول انتخاب بال های آن در مسابقات اخیر بوده است، تیم ها به خوبی می دانستند که کف یک منطقه حیاتی است که عملکرد نهایی خودرو را هدایت می کند.

با مقایسه کف قدیمی و جدید فراری، مشخص است که جدایی قطعی تری در بخش های داخلی و خارجی ورودی تونل وجود دارد، با انتقال نزدیک به حصار کف بسیار ناگهانی تر (فلش های قرمز).

حصار در آن منطقه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، با توجه به اینکه سقف لبه جلویی کف اکنون بسیار پایین تر است.

همچنین شایان ذکر است که در حالی که می‌توانیم این تغییرات بیرونی را در کف ببینیم، نمی‌توان گفت که تیم تغییرات بیشتری در کف زیرین انجام نداده است تا به عملکرد بیشتر کمک کند، زیرا به وضوح یک اثر ضربه‌ای در پایین دست وجود خواهد داشت.

اگر قطعات جدید پتانسیل خود را ثابت کنند، هنوز مشخص نیست که آیا هر دو راننده کف جدید را پس از آزمایش های پشت سر هم اولیه در اختیار خواهند داشت یا خیر.

در شرایطی که تیم ها به دلیل محدودیت سقف هزینه فریز شده اند، مواقعی وجود داشته است که ترجیح داده اند فقط یک جزء را تا زمانی که ارزش خود را ثابت کند، بیاورند.

در بازگشت در گرندپری کانادا، لکلرک از یک بال عقب کم درگ جدید بهره برد که به مسابقه تحویل داده شد و ثابت کرد که در کمک به فراری برای بردن مبارزه با ردبول در شرایط حداکثر سرعت بسیار مهم است.

ماتیا بینوتو، مدیر تیم فراری، پس از پیروزی در گرندپری اتریش، به این نتیجه رسید که تفاوت در مسیرهای مستقیم بین ماشین تیمش و ردبول تقریباً هیچ است.او گفت: “با آن بال عقب جدید، من فکر می کنم ما به سادگی شکافی که از نظر سرعت داشتیم را کاهش دادیم. فکر می کنم آنها هنوز یک مزیت جزئی دارند، اما بسیار کم یا ناچیز است.”

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x