اخباربرنامه مسابقات و پیست هابلژیکپیست‌های فرمول یکمسابقات 2022
موضوعات داغ

آبگرام _ بلژیک

بلژیک

معرفی پیست آبگرام ، بلژیک

اولین گرندپری

1950

تعداد دورها

44

طول پیست

7.004km

مسافت مسابقه

308.052 km

رکورد پیست

1:46.286 والتری بوتاس

(2018)


اسپا-Francorchamps

پیست کی ساخته شد؟

مسیر اصلی مثلثی شکل در سال 1921 ساخته شد و طراحان ژول دو تیر و هانری لانگلوا ون اوفم از جاده‌های عمومی بین شهرهای فرانکورشامپس، مالمدی و استالوت برای ایجاد یک مسیر شگفت‌انگیز 14.9 کیلومتری در جنگل‌ها و تپه‌های غلتشی استفاده کردند. منطقه زیبای آردن این مسیر در سال 1979 دوباره توسعه یافت، و اگرچه طول پیست جدید تنها نصف مسیر اصلی است، اما همچنان طولانی‌ترین مسیر در تقویم فعلی با 7.004 کیلومتر است.

اولین جایزه بزرگ آن چه زمانی بود؟

پیست نمادین بلژیک که در سال 1924 میزبان یک گرندپری غیر قهرمانی بود، یکی از تنها هفت موردی بود که بخشی از اولین قهرمانی فرمول 1 در سال 1950 بود. آن مسابقه توسط خوان مانوئل فانجیو افسانه ای، که یک آلفارومئو را به خانه هدایت می کرد، برنده شد. یک-دو از هم تیمی اش نینو فارینا جلوتر است.

مدار چگونه است؟

اسپا یکی از محبوب‌ترین پیست‌های رانندگان فرمول 1 است، با ترکیبی از مسیرهای مستقیم طولانی و پیچ‌های سریع چالش‌برانگیز که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ماشین‌های خود را تا مرز توانایی‌های خود پیش ببرند – اگر خشک باشد، یعنی. اندازه پیست و ماهیت آب و هوای بلژیک به این معنی است که گاهی اوقات ممکن است در یک قسمت از مسیر باران ببارد و در قسمت دیگر خشک شود، به این معنی که چسبندگی می تواند از یک گوشه به گوشه دیگر متفاوت باشد. مواظب عطر هیجان‌انگیز Eau Rouge باشید که مسلماً معروف‌ترین دنباله پیچ‌ها در جهان است، زیرا رانندگان به چپ، راست و سپس از طریق Raidillon از تپه بالا می‌روند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x