نوریس در تمرین اول گرندپری آذربایجان ، که با وقفه همراه بود، جلوتر از پیاستری و لکلرک قرار گرفت.

مکلارن آخر هفته گرندپری آذربایجان را با صدرنشینی آغاز کرد، با لاندو نوریس که جلوتر از همتیمی خود، اسکار پیاستری، قرار گرفت.
لاندو نوریس سریعترین زمان را در اولین جلسه تمرینی روز جمعه برای گرندپری آذربایجان ثبت کرد و پس از یک پرچم قرمز طولانی، جلوتر از همتیمی خود در مکلارن، اسکار پیاستری، و چارلز لکلرک از فراری قرار گرفت.پس از یک وقفه دو هفتهای، خودروهای فرمول یک در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی با روشن شدن چراغ سبز در انتهای پیتلین، به پیست خیابانی باکو بازگشتند. در شرایط جوی ابری اما خشک، بسیاری از رانندگان سریعاً وارد پیست شدند.هر دو راننده مکلارن در مراحل اولیه جلسه پیامهای رادیویی جالبی دریافت کردند. به نوریس گفته شد که به پیت بازگردد تا “چیزی را بردارد”، که مشخص شد یک پوشش قطعه بوده است، و از پیاستری خواسته شد “سرعت را کم کند” و از “فشار کامل” اجتناب کند.در جای دیگر، گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر نشان داد که شرایط پیست چقدر لغزنده است؛ او در پیچ ۳ به شدت از مسیر خارج شد و به منطقه فرار رفت. همچنین، الکس آلبون یکی از آینههای خودروی ویلیامز خود را از دست داد و جورج راسل گزارش داد که بوی “سوختن” به مشامش میرسد.
رده | راننده (DRIVER) | زمان | دور |
---|---|---|---|
۱ | نوریس (NOR) | ۱:۴۲.۷۰۴ | ۱۹ |
۲ | پیاستری (PIA) | ۰.۳۱۰+ ثانیه | ۱۴ |
۳ | لکلرک (LEC) | ۰.۵۵۲+ ثانیه | ۱۷ |
۴ | راسل (RUS) | ۰.۵۵۳+ ثانیه | ۱۶ |
۵ | آلبون (ALB) | ۰.۸۵۹+ ثانیه | ۱۷ |
۶ | سونو (TSU) | ۱.۰۳۴+ ثانیه | ۱۶ |
۷ | ورستاپن (VER) | ۱.۰۸۶+ ثانیه | ۱۵ |
۸ | ساینز (SAI) | ۱.۱۵۵+ ثانیه | ۱۷ |
۹ | لاوسون (LAW) | ۱.۱۹۹+ ثانیه | ۱۷ |
۱۰ | هادرین (HAD) | ۱.۲۷۱+ ثانیه | ۱۷ |
۱۱ | آنتونی (ANT) | ۱.۲۸۱+ ثانیه | ۱۷ |
۱۲ | هولکنبرگ (HUL) | ۱.۲۸۲+ ثانیه | ۱۸ |
۱۳ | همیلتون (HAM) | ۱.۳۸۳+ ثانیه | ۱۴ |
۱۴ | بورتولتو (BOR) | ۱.۳۸۳+ ثانیه | ۱۸ |
۱۵ | آلونسو (ALO) | ۱.۴۳۵+ ثانیه | ۱۵ |
۱۶ | بئاتریس (BEA) | ۱.۴۴۷+ ثانیه | ۱۷ |
۱۷ | استرول (STR) | ۱.۶۲۵+ ثانیه | ۱۵ |
۱۸ | اوکون (OCO) | ۱.۷۳۵+ ثانیه | ۱۵ |
۱۹ | کولین (COL) | ۲.۵۹۵+ ثانیه | ۱۴ |
۲۰ | گسلی (GAS) | ۲.۷۱۴+ ثانیه | ۱۷ |
کمی مانده به یکچهارم پایانی جلسه تمرینی، که اتفاقات زیادی در آن رخ داده بود، مشکلی در پیچ ۱۶ باعث اولین پرچم قرمز آخر هفته شد. تصاویر بازبینیشده نشان دادند که این حادثه به دلیل رد شدن کارلوس ساینز از تیم ویلیامز از روی جدول کنار پیست و شل شدن بخشی از آن بوده است.نوریس درست قبل از برافراشته شدن پرچم قرمز، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۴۳.۷۴۷ ثانیه با لاستیکهای سافت پیرلی، به صدر جدول زمانی رسیده بود و با اختلاف، جلوتر از راسل (که با بیماری و “تکانهای شدید” نیز دست و پنجه نرم میکرد)، لکلرک و مکس ورستاپن قرار گرفت.پس از تأخیری که به مارشالها (مسئولین پیست) اجازه داد تا جدول کنار پیست را تعمیر کنند، جلسه با حدود ۲۰ دقیقه زمان باقیمانده از سر گرفته شد و رانندگان برنامههای خود را از سر گرفتند. پیاستری هم به لطف مکانیکهای مکلارن که مشکل موتور او را حل کرده بودند، دوباره به خودرو بازگشت.نوریس که سریعترین زمان را ثبت کرده بود، به کارش ادامه داد و زمان ۱ دقیقه و ۴۲.۷۰۴ ثانیه را به ثبت رساند که او را یک ثانیه کامل جلوتر از ورستاپن و همتیمیاش پیاستری قرار داد. در همین حین، لوئیس همیلتون در ورودی پیچ ۵ به دیوار برخورد کرد و مجبور شد برای تعمیر بال جلوی خودرو به پیت بازگردد.با ثبت آخرین دورها با لاستیکهای سافت، پیاستری با یک تلاش خوب، با سه دهم ثانیه اختلاف در جایگاه دوم پس از نوریس قرار گرفت. لکلرک، که چهار بار متوالی در سرزمین آتش (نام مستعار آذربایجان) پول پوزیشن را به دست آورده، با نیم ثانیه اختلاف در رده سوم قرار گرفت.
راسل در جایگاه چهارم و به عنوان بهترین راننده مرسدس قرار گرفت، و پس از او آلبون (که اواخر جلسه به دیوار برخورد کرد) و خودروهای ردبول شامل یوکی سونو و ورستاپن قرار گرفتند. ورستاپن، قهرمان چهار دوره اخیر جهان، در زمان ورود به پیچ ۱۵ که بسیار تنگ بود، از مسیر خارج شد و دور خود را نیمهکاره رها کرد.ساینز با قرار گرفتن در جمع ۱۰ راننده برتر، دومین خودروی ویلیامز بود که در این رده قرار گرفت. پس از او لیام لاوسون و ایساک هادجار از تیم ریسینگ بولز قرار گرفتند (هادجار، راننده تازهکار فرانسوی، نیز در لحظات پایانی از پیست خارج شد) و سپس کیمی آنتونلی با خودروی مرسدس قرار داشت.دو راننده سائوبر، نیکو هولکنبرگ و بورتولتو، در بین جایگاههای ۱۲ تا ۱۴ قرار گرفتند که خودروی فراری همیلتون را در بر گرفته بودند. پس از آنها، رانندگان تیمهای استون مارتین و هاس (فرناندو آلونسو کمی جلوتر از اولی بیرمن، لنس استرول و استبان اوکون) و در نهایت فرانکو کولاپینتو و پیر گسلی برای تیم آلپین در انتها قرار گرفتند.رانندگان و تیمها اکنون در پدوک باکو جمع میشوند تا دادهها را بررسی و تغییرات لازم را اعمال کنند، قبل از اینکه برای تمرین دوم به پیست برگردند. این جلسه قرار است ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی آغاز شود.