ورشتپن در تعیین خط آستین، جایگاه پول پوزیشن را بالاتر از نوریس و لکلرک به دست آورد

مکس ورشتپن در طول مرحله تعیین خط (Qualifying) جایزه بزرگ ایالات متحده، بسیار مسلط و مقتدر به نظر میرسید. این راننده هلندی، علیرغم یک لحظه درام احتمالی در دورهای پایانی، جایگاه پول پوزیشن را به دست آورد
مکس ورشتپن جایگاه پول پوزیشن (اولین خط شروع) جایزه بزرگ ایالات متحده را تصاحب کرد؛ دور اول این راننده هلندی در مرحله سوم تعیین خط (Q3) کافی بود تا او را در جایگاه اول تثبیت کند، زیرا برای ثبت تلاش دوم، زمان کافی نداشت.””ورشتپن که در مرحلههای Q1 و Q2 نیز سریعترین بود، در دورهای آغازین Q3 هم با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۲.۵۱۰ ثانیه، همین روند را ادامه داد و سریعترین شد. اگرچه او تلاش کرد تا در دورهای پایانی دوباره وارد مسیر شود، اما راننده ردبول نتوانست پیش از به اهتزاز درآمدن پرچم شطرنجی، از خط پایان عبور کند. این بدان معنا بود که او باید به تلاش اولیه خود اتکا میکرد.””مشخص شد که همین زمان کافی بوده است، زیرا زمان او، وی را ۰.۲۹۱ ثانیه از نزدیکترین رقیبش، لاندو نوریس، که در جایگاه دوم قرار گرفت، جلوتر نگه داشت. راننده مکلارن تنها شش هزارم ثانیه از شارل لکلرک از فراری در جایگاه سوم، جلوتر بود، در حالی که جورج راسل از مرسدس، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.””لوئیس همیلتون، راننده دیگر فراری، جایگاه پنجم (P5) را کسب کرد. به نظر میرسید اسکار پیاستری از مکلارن، یک جلسه دشوار را در جایگاه ششم (P6) تجربه کرد. کیمی آنتونلی از مرسدس در جایگاه هفتم قرار گرفت. همچنین اولی برمن از هاس، کارلوس ساینز از ویلیامز و فرناندو آلونسو از استون مارتین، ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند
| رده | شماره | راننده | Q1 | Q2 | Q3 | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1 |   VER | 1:33.207 | 1:32.701 | 1:32.510 | 
| 2 | 4 |   NOR | 1:33.843 | 1:32.876 | 1:32.801 | 
| 3 | 16 |   LEC | 1:33.525 | 1:32.869 | 1:32.807 | 
| 4 | 63 |   RUS | 1:33.311 | 1:33.058 | 1:32.826 | 
| 5 | 44 |   HAM | 1:33.685 | 1:32.914 | 1:32.912 | 
| 6 | 81 |   PIA | 1:33.746 | 1:33.228 | 1:33.084 | 
| 7 | 12 |   ANT | 1:33.501 | 1:33.044 | 1:33.114 | 
| 8 | 87 |   BEA | 1:33.921 | 1:33.238 | 1:33.139 | 
| 9 | 55 |   SAI | 1:33.739 | 1:33.124 | 1:33.150 | 
| 10 | 14 |   ALO | 1:33.741 | 1:33.237 | 1:33.160 | 
| 11 | 27 |   HUL | 1:33.551 | 1:33.334 | |
| 12 | 30 |   LAW | 1:33.549 | 1:33.360 | |
| 13 | 22 |   TSU | 1:33.935 | 1:33.466 | |
| 14 | 10 |   GAS | 1:33.599 | 1:33.651 | |
| 15 | 43 |   COL | 1:34.039 | 1:34.044 | |
| 16 | 5 |   BOR | 1:34.125 | ||
| 17 | 31 |   OCO | 1:34.136 | ||
| 18 | 18 |   STR | 1:34.540 | ||
| 19 | 23 |   ALB | 1:34.690 | ||
| NC | 6 |   HAD | DNF | 
 VER
 NOR
 LEC
 RUS
 HAM
 PIA
 ANT
 BEA
 SAI
 ALO
 HUL
 LAW
 TSU
 GAS
 COL
 BOR
 OCO
 STR
 ALB
 HAD


