FP2: نوریس، جلوتر از دو راننده فراری، لکلرک و همیلتون، تمرین دوم گرندپری بریتانیا را پیشتاز شد.

لاندو نوریس در تمرین آزاد دوم گرندپری بریتانیا سریعترین زمان را ثبت کرد. این راننده مکلارن بالاتر از خودروهای فراری شارل لکلرک و لوئیس همیلتون قرار گرفت.
این راننده بریتانیایی، که در مسابقه قبلی در اتریش پیروز شده بود، زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۸۱۶ ثانیه را ثبت کرد که او را ۰.۲۲۲ ثانیه جلوتر از لکلرک و سه دهم ثانیه سریعتر از همیلتون قرار داد. (همیلتون پیش از این در اوایل روز صدرنشین FP1 بود.)با سرعت بالای باد که بر عملکرد آیرودینامیکی در پیچهای پرسرعت سیلورستون تأثیر میگذاشت، تیمها برای یافتن بهترین تنظیمات در شرایط متغیر تلاش میکردند.همیلتون بلافاصله فرم چشمگیر روز جمعه خود را ادامه داد و با اولین دور سریع خود روی لاستیک مدیوم پیرلی، با زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۲۸۰ ثانیه، به صدر جدول زمانبندی دومین تمرین گرندپری بریتانیا رسید؛ در حالی که ترافیک برای نوریس و لیام لاوسون به یک مشکل تبدیل شده بود.اسکار پیاستری، صدرنشین جدول قهرمانی رانندگان، که پیش از این پیامی رادیویی درباره شرایط “تندباد” داشت، پس از ۱۰ دقیقه ابتدایی به صدر جدول آمد، اما بلافاصله توسط همیلتون و ایساک حاجار کنار زده شد.در حالی که اولی برمن از بیشفرمانی (oversteer) در خودروی هاس خود گلایه میکرد، ماکس ورشتاپن ، قهرمان فعلی جهان، نیز ناامید بود و از طریق رادیو اعلام کرد: “لاستیکهای جلوی من در سرعت بالا را دیدهاید؟ اصلاً واکنش نشان نمیدهند.”
POS. | DRIVER | TIME / GAP | LAPS |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:25.816 | 26 |
2 | ![]() | +0.222s | 29 |
3 | ![]() | +0.301s | 29 |
4 | ![]() | +0.470s | 27 |
5 | ![]() | +0.498s | 23 |
6 | ![]() | +0.567s | 28 |
7 | ![]() | +0.614s | 24 |
8 | ![]() | +0.707s | 27 |
9 | ![]() | +0.708s | 27 |
10 | ![]() | +0.808s | 28 |
11 | ![]() | +1.024s | 30 |
12 | ![]() | +1.060s | 24 |
13 | ![]() | +1.088s | 27 |
14 | ![]() | +1.125s | 26 |
15 | ![]() | +1.164s | 25 |
16 | ![]() | +1.343s | 27 |
17 | ![]() | +1.349s | 29 |
18 | ![]() | +1.358s | 24 |
19 | ![]() | +1.410s | 27 |
20 | ![]() | +1.473s | 29 |
تمرین دوم گرندپری بریتانیا
کارلوس ساینز خیلی زود یک چرخش بیخطر هنگام خروج از پیچ لافیلد (Luffield) تجربه کرد. جیمز وولز، مدیر تیم ویلیامز، در طول جلسه اظهار داشت: “تندبادها قطعاً ما را غافلگیر میکنند.”
دومین راننده فراری، لکلرک، برای مدت کوتاهی جای همتیمیاش را در صدر جدول زمانبندی گرفت، اما همیلتون، که رکورد 9 پیروزی فرمول یک را در سیلورستون دارد، در دقیقه بیستم با زمان 1 دقیقه و 26.592 ثانیه، 0.295 ثانیه از بقیه جلو افتاد و اقتدار خود را به نمایش گذاشت.
جورج راسل اولین رانندهای بود که از لاستیک سافت پیرلی استفاده کرد. این ترکیب با دیواره قرمز او را به رده اول رساند، پیش از اینکه همتیمیاش در مرسدس، کیمی آنتونلی، 0.140 ثانیه سریعتر شود.
این باعث شد بهترین زمان به 1 دقیقه و 26.383 ثانیه برسد، یعنی نیم ثانیه سریعتر از بهترین زمان همیلتون در FP1، در نزدیکی نیمه راه جلسه یک ساعته.
با انجام شبیهسازیهای تعیین خط توسط رانندگان، زمانها شروع به کاهش کردند. لکلرک و سپس نوریس سریعترین زمانها را ثبت کردند؛ لکلرک از مشکلی در لاستیک جلو سمت چپ گلایه داشت و میگفت “اینقدر زمان در آن (لاستیک) وجود دارد.”
همیلتون اولین دور سریع خود را با لاستیکهای سافت رها کرد، اما با تلاش دوم خود به رده دوم رسید، در حالی که ورستاپن تنها توانست هشتم شود، هشت دهم ثانیه عقبتر از زمان 1 دقیقه و 25.816 ثانیهای نوریس بود، اما در دور بعدی خود به رده پنجم بهبود یافت.
زمان راننده مکلارن تا پایان جلسه به عنوان معیار باقی ماند و او را تنها رانندهای کرد که زیر مانع 1 دقیقه و 26 ثانیه رفت، زیرا تمرکز تیمها به رانندگیهای طولانیمدت تغییر کرد.