۴. سخیر ، بحرین ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

FP2 (تمرین دوم گرندپری بحرین ): پیاستری جلوتر از نوریس در جایگاه اول

راننده مک‌لارن، اسکار پیاستری، در جلسه تمرین دوم عصر جمعه برای گرندپری بحرین در صدر جدول زمان‌ها قرار گرفت و هم‌تیمی خود، لندو نوریس، و راننده مرسدس، جورج راسل، را پشت سر گذاشت.

پس از یک ساعت تمرین داغ و طاقت‌فرسا در دور اول، FP2 (تمرین دوم گرندپری بحرین ) شرایط گرگ و میش مناسب‌تری را برای تیم‌ها و رانندگان فراهم کرد – با غروب خورشید و روشن شدن نورافکن‌ها در اطراف پیست صخیر، همانطور که پیش از تعیین خط و گرندپری نیز خواهد بود

همچنین شامل هر ۲۰ راننده تمام‌وقت بود، پس از حضور تعدادی از رانندگان “تازه‌کار” در FP1، با بازگشت مکس ورشتاپن ، شارل لکلرک، راسل، فرناندو آلونسو، اولی برمن و کارلوس ساینز به کابین‌های خود. رانندگان به سرعت راهی پیست شدند تا با روشن شدن چراغ سبز در انتهای پیت‌لین، حس چسبندگی را تجربه کنند، و در مراحل اولیه برنامه‌های مختلفی با استفاده از تایرهای سافت، مدیوم و هارد پیرلی به اجرا گذاشتند.

جدول نتایج تمرین دوم (FP2) جایزه بزرگ بحرین:

ردهرانندهزماناختلافدورها
1پیاستری (PIA)1:30.50529
2نوریس (NOR)1:30.659+0.154 ثانیه28
3راسل (RUS)1:31.032+0.527 ثانیه25
4لکلرک (LEC)1:31.045+0.540 ثانیه27
5آنتونلی (ANT)1:31.227+0.722 ثانیه27
6هادجار (HAD)1:31.238+0.733 ثانیه24
7ورشتاپن (VER)1:31.330+0.825 ثانیه27
8همیلتون (HAM)1:31.576+1.071 ثانیه23
9برمن (BEA)1:31.584+1.079 ثانیه27
10ساینز (SAI)1:31.623+1.118 ثانیه28
11آلبرون (ALB)1:31.696+1.191 ثانیه29
12لاوسون (LAW)1:31.706+1.201 ثانیه27
13بورگوین (BOR)1:31.772+1.267 ثانیه25
14دوروهو (DOO)1:31.788+1.283 ثانیه27
15آلونسو (ALO)1:31.825+1.320 ثانیه19
16اوکون (OCO)1:31.870+1.365 ثانیه27
17گسلی (GAS)1:31.947+1.442 ثانیه27
18سونودا (TSU)1:32.024+1.519 ثانیه25
19استرول (STR)1:32.382+1.877 ثانیه27
20هالکنبرگ (HUL)1:32.496+1.991 ثانیه24

شروع کار برای مکس ورشتاپن ، قهرمان چهار دوره جهان، دشوار بود. او از طریق رادیو گزارش داد که خودرویش “خیلی زیاد می‌پرد” و “سواری بسیار بدی” دارد – که با یک قفل کردن تایر و خروج از پیست در پیچ تند شماره ۱۰ به سمت چپ، مشخص شد.اوضاع برای فرناندو آلونسو بدتر بود، زیرا او تنها پس از چند دور در برنامه‌اش با مشکل فرمان مواجه شد و به آرامی به پیت‌لین بازگشت، جایی که مکانیک‌های استون مارتین خودروی AMR25 او را احاطه کرده و قطعات سیستم فرمان آن را تعویض کردند.

حدود ۱۵ دقیقه از جلسه گذشته بود که راسل با زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۹۴۵ ثانیه با تایرهای سافت به طور موقت پیشتاز شد، و هم‌تیمی سابقش لوئیس همیلتون، هم‌تیمی جدیدش کیمی آنتونلی و ورشتاپنِ ذکر شده را پشت سر گذاشت.با این حال، با گذشت دقایق و تکمیل یک دور با تایرهای علامت‌دار قرمز توسط هر راننده، مک‌لارن‌ها به طرز چشمگیری به جلو آمدند – پیاستری با زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۵۰۵ ثانیه و نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۶۵۹ ثانیه، خودروهای نارنجی‌پوش را حدود نیم ثانیه جلوتر از بقیه قرار دادند.راسل با بهبود زمان خود، جایگاه “بهترینِ بقیه” را با اختلاف ۰.۵۲۷ ثانیه به دست آورد، و لکلرک از فراری بالاتر از آنتونلی، ایساک هاجار، راننده تازه‌کار خوش‌پرواز تیم ریسینگ بولز، و ورشتپن قرار گرفت. ورشتپن در اواخر جلسه مشکلات بیشتری را در رابطه با ترمزهای خود گزارش کرد.

همیلتون در خودروی دوم فراری هشتم شد، زیرا تیم آزمایش‌های پشت سر هم را با طراحی کف جدید خود انجام داد. پس از او، بیرمن، جوان تیم هاس، دو خودروی ویلیامزِ ساینز و الکس آلبون، و خودروی ریسینگ بولزِ لیام لاوسون قرار گرفتند.گابریل بورتولتو با تایرهای سافت زمان خوبی ثبت کرد و سیزدهم شد، بالاتر از جک دوهان از آلپاین، آلونسو که با مشکل مواجه شده بود (اما دوباره به پیست بازگشت و کمتر از ۲۰ دور به پایان رساند) و استبان اوکون از هاس.

پیر گسلی با خودروی آلپاین هفدهم شد، جلوتر از یوکی سونودا از ردبول، که همچنان در حال آشنایی با “اتاق” خودروی RB21 است. لنس استرول راننده استون مارتین و نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر نیز در انتهای جدول قرار گرفتند.رانندگان و تیم‌ها اکنون در پادوک پیست بین‌المللی بحرین گرد هم می‌آیند تا پیش از بازگشت به پیست برای جلسه تمرین نهایی روز شنبه، که قرار است ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی آغاز شود، آماده شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x