FP2 (تمرین دوم گرندپری بحرین ): پیاستری جلوتر از نوریس در جایگاه اول

راننده مکلارن، اسکار پیاستری، در جلسه تمرین دوم عصر جمعه برای گرندپری بحرین در صدر جدول زمانها قرار گرفت و همتیمی خود، لندو نوریس، و راننده مرسدس، جورج راسل، را پشت سر گذاشت.
پس از یک ساعت تمرین داغ و طاقتفرسا در دور اول، FP2 (تمرین دوم گرندپری بحرین ) شرایط گرگ و میش مناسبتری را برای تیمها و رانندگان فراهم کرد – با غروب خورشید و روشن شدن نورافکنها در اطراف پیست صخیر، همانطور که پیش از تعیین خط و گرندپری نیز خواهد بود
همچنین شامل هر ۲۰ راننده تماموقت بود، پس از حضور تعدادی از رانندگان “تازهکار” در FP1، با بازگشت مکس ورشتاپن ، شارل لکلرک، راسل، فرناندو آلونسو، اولی برمن و کارلوس ساینز به کابینهای خود. رانندگان به سرعت راهی پیست شدند تا با روشن شدن چراغ سبز در انتهای پیتلین، حس چسبندگی را تجربه کنند، و در مراحل اولیه برنامههای مختلفی با استفاده از تایرهای سافت، مدیوم و هارد پیرلی به اجرا گذاشتند.
جدول نتایج تمرین دوم (FP2) جایزه بزرگ بحرین:
رده | راننده | زمان | اختلاف | دورها |
---|---|---|---|---|
1 | پیاستری (PIA) | 1:30.505 | – | 29 |
2 | نوریس (NOR) | 1:30.659 | +0.154 ثانیه | 28 |
3 | راسل (RUS) | 1:31.032 | +0.527 ثانیه | 25 |
4 | لکلرک (LEC) | 1:31.045 | +0.540 ثانیه | 27 |
5 | آنتونلی (ANT) | 1:31.227 | +0.722 ثانیه | 27 |
6 | هادجار (HAD) | 1:31.238 | +0.733 ثانیه | 24 |
7 | ورشتاپن (VER) | 1:31.330 | +0.825 ثانیه | 27 |
8 | همیلتون (HAM) | 1:31.576 | +1.071 ثانیه | 23 |
9 | برمن (BEA) | 1:31.584 | +1.079 ثانیه | 27 |
10 | ساینز (SAI) | 1:31.623 | +1.118 ثانیه | 28 |
11 | آلبرون (ALB) | 1:31.696 | +1.191 ثانیه | 29 |
12 | لاوسون (LAW) | 1:31.706 | +1.201 ثانیه | 27 |
13 | بورگوین (BOR) | 1:31.772 | +1.267 ثانیه | 25 |
14 | دوروهو (DOO) | 1:31.788 | +1.283 ثانیه | 27 |
15 | آلونسو (ALO) | 1:31.825 | +1.320 ثانیه | 19 |
16 | اوکون (OCO) | 1:31.870 | +1.365 ثانیه | 27 |
17 | گسلی (GAS) | 1:31.947 | +1.442 ثانیه | 27 |
18 | سونودا (TSU) | 1:32.024 | +1.519 ثانیه | 25 |
19 | استرول (STR) | 1:32.382 | +1.877 ثانیه | 27 |
20 | هالکنبرگ (HUL) | 1:32.496 | +1.991 ثانیه | 24 |
شروع کار برای مکس ورشتاپن ، قهرمان چهار دوره جهان، دشوار بود. او از طریق رادیو گزارش داد که خودرویش “خیلی زیاد میپرد” و “سواری بسیار بدی” دارد – که با یک قفل کردن تایر و خروج از پیست در پیچ تند شماره ۱۰ به سمت چپ، مشخص شد.اوضاع برای فرناندو آلونسو بدتر بود، زیرا او تنها پس از چند دور در برنامهاش با مشکل فرمان مواجه شد و به آرامی به پیتلین بازگشت، جایی که مکانیکهای استون مارتین خودروی AMR25 او را احاطه کرده و قطعات سیستم فرمان آن را تعویض کردند.
حدود ۱۵ دقیقه از جلسه گذشته بود که راسل با زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۹۴۵ ثانیه با تایرهای سافت به طور موقت پیشتاز شد، و همتیمی سابقش لوئیس همیلتون، همتیمی جدیدش کیمی آنتونلی و ورشتاپنِ ذکر شده را پشت سر گذاشت.با این حال، با گذشت دقایق و تکمیل یک دور با تایرهای علامتدار قرمز توسط هر راننده، مکلارنها به طرز چشمگیری به جلو آمدند – پیاستری با زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۵۰۵ ثانیه و نوریس با زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۶۵۹ ثانیه، خودروهای نارنجیپوش را حدود نیم ثانیه جلوتر از بقیه قرار دادند.راسل با بهبود زمان خود، جایگاه “بهترینِ بقیه” را با اختلاف ۰.۵۲۷ ثانیه به دست آورد، و لکلرک از فراری بالاتر از آنتونلی، ایساک هاجار، راننده تازهکار خوشپرواز تیم ریسینگ بولز، و ورشتپن قرار گرفت. ورشتپن در اواخر جلسه مشکلات بیشتری را در رابطه با ترمزهای خود گزارش کرد.
همیلتون در خودروی دوم فراری هشتم شد، زیرا تیم آزمایشهای پشت سر هم را با طراحی کف جدید خود انجام داد. پس از او، بیرمن، جوان تیم هاس، دو خودروی ویلیامزِ ساینز و الکس آلبون، و خودروی ریسینگ بولزِ لیام لاوسون قرار گرفتند.گابریل بورتولتو با تایرهای سافت زمان خوبی ثبت کرد و سیزدهم شد، بالاتر از جک دوهان از آلپاین، آلونسو که با مشکل مواجه شده بود (اما دوباره به پیست بازگشت و کمتر از ۲۰ دور به پایان رساند) و استبان اوکون از هاس.
پیر گسلی با خودروی آلپاین هفدهم شد، جلوتر از یوکی سونودا از ردبول، که همچنان در حال آشنایی با “اتاق” خودروی RB21 است. لنس استرول راننده استون مارتین و نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر نیز در انتهای جدول قرار گرفتند.رانندگان و تیمها اکنون در پادوک پیست بینالمللی بحرین گرد هم میآیند تا پیش از بازگشت به پیست برای جلسه تمرین نهایی روز شنبه، که قرار است ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی آغاز شود، آماده شوند.