۲۲. لاسوگاس ، آمریکا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025
نوریس در دومین تمرین گرندپری لاسوگاس که با پرچم قرمز همراه بود سریعترین شد؛ آنتونلی و لکلرک در ردههای بعدی

جلسه دوم تمرینی (FP2 گرندپری لاسوگاس )، نوریس توانست بهترین عملکرد را داشته باشد، هرچند این جلسه به دلیل پرچم قرمز و توقفهای کوتاه، بدون جریان عادی برگزار شد.
«لاندو نوریس در تمرین دوم گرندپری لاسوگاس سریعترین شد؛ رهبر قهرمانی رانندگان بالاتر از کیمی آنتونلی (مرسدس) و شارل لکلرک (فراری) قرار گرفت، در حالی که لکلرک در پایان با مشکل مکانیکی مواجه شد.»
- نوریس که با اختلاف ۲۴ امتیاز نسبت به همتیمیاش اسکار پیستری و پس از دو برد پیاپی وارد این آخر هفته شده بود، زمان ۱:۳۳.۶۰۲ ثبت کرد. این جلسه با دو بار پرچم قرمز به دلیل تعمیرات پیست مختل شد.
- بارش خفیف باران بین دو جلسه یکساعته روز، سطح پیست را کمی مرطوب کرد و تیمها در ابتدا محتاط بودند؛ اولین خودروها پس از گذشت پنج دقیقه وارد پیست شدند.
- رانندگان با تایرهای اسلیک وارد شدند، اما دمای سرد و رطوبت شرایط را دشوار کرده بود. اولی بیرمن از طریق رادیو گزارش داد که پیست لغزنده است و زمانها در آغاز چند ثانیه کندتر از FP1 بود.
- به مرور زمانها کاهش یافت؛ لوئیس همیلتون در دقیقه ۱۵ با زمان ۱:۳۵.۳۳۸ سریعترین شد، هرچند در مسیر مستقیم پشت با نیکو هالکنبرگ (کیک سائوبر) برخوردی نزدیک داشت.
- پس از یک FP1 کمفروغ برای مکلارن، نوریس و پیستری در لاسوگاس برای نخستین بار در صدر جدول زمانها ظاهر شدند. هر دو بهطور موقت سریعترین شدند، پیش از آنکه جورج راسل با زمان ۱:۳۴.۴۳۰ روی تایرهای مدیوم پیرلی بهترین دور روز را تا آن لحظه ثبت کند.
جدول نتایج تمرین دوم گرندپری لاسوگاس (FP2):
| رتبه | شماره | راننده | تیم | زمان / فاصله | تعداد دور |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 4 | نوریس (NOR) | مکلارن (McLaren) | 1:33.602 | 13 |
| 2 | 12 | آنتونلی (ANT) | مرسدس (Mercedes) | +0.029s | 18 |
| 3 | 16 | لکلرک (LEC) | فراری (Ferrari) | +0.161s | 16 |
| 4 | 27 | هالکنبرگ (HUL) | کیک سائوبر (Kick Sauber) | +0.277s | 14 |
| 5 | 6 | هادجار (HAD) | ریسینگ بولز (Racing Bulls) | +0.291s | 16 |
| 6 | 30 | لاوسون (LAW) | ریسینگ بولز (Racing Bulls) | +0.299s | 16 |
| 7 | 63 | راسل (RUS) | مرسدس (Mercedes) | +0.435s | 18 |
| 8 | 23 | آلبون (ALB) | ویلیامز (Williams) | +0.465s | 17 |
| 9 | 1 | ورستاپن (VER) | ردبول (Red Bull Racing) | +0.503s | 16 |
| 10 | 44 | همیلتون (HAM) | فراری (Ferrari) | +0.525s | 17 |
| 11 | 18 | استرول (STR) | استون مارتین (Aston Martin) | +0.589s | 15 |
| 12 | 10 | گسلی (GAS) | آلپین (Alpine) | +0.771s | 18 |
| 13 | 55 | ساینز (SAI) | ویلیامز (Williams) | +0.833s | 16 |
| 14 | 81 | پیستری (PIA) | مکلارن (McLaren) | +0.891s | 12 |
| 15 | 22 | تسونودا (TSU) | ردبول (Red Bull Racing) | +1.090s | 16 |
| 16 | 43 | کولاپینتو (COL) | آلپین (Alpine) | +1.222s | 18 |
| 17 | 87 | بیرمن (BEA) | هاس (Haas F1 Team) | +1.384s | 17 |
| 18 | 14 | آلونسو (ALO) | استون مارتین (Aston Martin) | +1.410s | 14 |
| 19 | 31 | اوکون (OCO) | هاس (Haas F1 Team) | +1.626s | 18 |
| 20 | 5 | بورتولتو (BOR) | کیک سائوبر (Kick Sauber) | +1.897s | 15 |
«نوریس نخستین رانندهای شد که زمان زیر ۱:۳۴ ثبت کرد – با دوری به زمان ۱:۳۳.۹۴۳ – اما دچار قفل شدید شد و در پیچ ۱۴ عمیق رفت. زمان او پیش از نیمه جلسه توسط لکلرک با رکورد ۱:۳۳.۷۶۳ شکست داده شد.»
- تمرکز تیمها خیلی زود به شبیهسازیهای تعیین خط با تایرهای سافت تغییر کرد. کیمی آنتونلی و سپس نوریس به صدر جدول زمانها رفتند؛ نوریس با زمان ۱:۳۳.۶۰۲ پیشتاز شد، پیش از آنکه پرچم قرمز با ۲۰ دقیقه مانده تا پایان جلسه برافراشته شود.
- پس از بررسی پیست، جلسه با تنها پنج دقیقه باقیمانده از سر گرفته شد و باعث شد رانندگان به سرعت از پیتلاین خارج شوند تا چند دور سریع پایانی ثبت کنند.
- اما در پایان، درام دیگری برای لکلرک رخ داد؛ او با مشکل گیربکس از پیست خارج شد، در حالی که مهندسش از طریق رادیو به او گفته بود دنده عوض نکند. این اتفاق باعث شد دوباره پرچم قرمز برافراشته شود و جلسه به پایان برسد.



