شارل لکلرک (راننده فراری) در اولین جلسه تمرینی (FP1) گرندپری مکزیک ، سریعترین زمان را ثبت کرده و جلوتر از آنتونلی و هولکنبرگ قرار گرفته است.

شارل لکلرک در تمرین آزاد اول گرندپری مکزیک سریعترین بود؛ جلسهای که ۹ راننده تازهکار در آن شرکت داشتند
شارل لکلرک در تمرین آزاد اول گرندپری مکزیک با ثبت سریعترین زمان، صدرنشین شد و راننده فراری جلوتر از کیمی آنتونلی و نیکو هولکنبرگ قرار گرفت.لکلرک تنها یکدهم ثانیه سریعتر از آنتونلی بود، و هولکنبرگ نیز با اختلافی سه دهم ثانیهای از اسکار پیاستری (رهبر جدول قهرمانی رانندگان) که در جایگاه چهارم قرار گرفت، عقبتر بود.راننده تیم مکلارن (پیاستری) توانست زمان ارزشمندی برای رقابت با رقبای اصلی خود در کسب عنوان قهرمانی، یعنی لاندو نوریس و مکس ورشتپن، به دست آورد؛ در حالی که آن دو تنها توانستند از دیوار پیت نظارهگر باشند.دلیل این امر آن بود که در طول این جلسه یکساعته در روز جمعه، دستکم نُه راننده تازهکار در پیست حضور داشتند و تیم «کیک سائوبر» تنها تیمی بود که در پیست اتودرومو هرمانوس رودریگز، راننده جوان خود را به میدان نفرستاد.با اینکه تمامی رانندگان ذخیره و جایگزین مشتاق بودند تا تواناییهای خود را نشان دهند، حضور کسانی مثل آروید لیندبلاد (ردبول) و پل آرون (آلپاین) با تأکید بیشتری همراه بود، زیرا احتمال ارتقای آنها به مسابقات اصلی فصل بعد، هنوز در دسترسشان قرار دارد.در دقایق ابتدایی که گرد و غبار از سطح پیست کنار میرفت، زمان ۱ دقیقه و ۲۰.۹۳۴ ثانیهای استبان اوکون او را در صدر قرار داد، در حالی که در ادامه، ایزاک هادجار و آنتونلی مرتباً جایگاه سریعترین زمان را با یکدیگر عوض میکردند و زمانهای دور به طور مداوم بهتر میشدند.
| ردیف (Pos.) | راننده (Driver) | تیم (Team) | زمان / اختلاف (Time / Gap) | تعداد دور (Laps) |
|---|---|---|---|---|
| 1 | LEC (لکلرک) | Ferrari (فراری) | 1:18.380 | 29 |
| 2 | ANT (آنتونلی) | Mercedes (مرسدس) | +0.107s | 35 |
| 3 | HUL (هولکنبرگ) | Kick Sauber (کیک سائوبر) | +0.380s | 27 |
| 4 | PIA (پیاستری) | McLaren (مکلارن) | +0.404s | 31 |
| 5 | BOR (بورتولتو) | Kick Sauber (کیک سائوبر) | +0.536s | 28 |
| 6 | LIN (لیندبلاد) | Red Bull Racing (ردبول ریسینگ) | +0.617s | 26 |
| 7 | OCO (اوکون) | Haas F1 Team (هاس اف۱) | +0.658s | 29 |
| 8 | TSU (سونودا) | Red Bull Racing (ردبول ریسینگ) | +0.710s | 29 |
| 9 | COL (کولاپینتو) | Alpine (آلپاین) | +0.951s | 28 |
| 10 | ALB (آلبون) | Williams (ویلیامز) | +1.004s | 33 |
| 11 | HAD (هادجار) | Racing Bulls (ریسینگ بولز) | +1.029s | 32 |
| 12 | ALO (آلونسو) | Aston Martin (اَستون مارتین) | +1.092s | 26 |
| 13 | OWA (اووا) | McLaren (مکلارن) | +1.300s | 30 |
| 14 | VES (وستی) | Mercedes (مرسدس) | +1.309s | 32 |
| 15 | ARO (آرون) | Alpine (آلپاین) | +1.482s | 29 |
| 16 | HIR (هیرابایاشی) | Haas F1 Team (هاس اف۱) | +1.693s | 27 |
| 17 | IWA (ایواسا) | Racing Bulls (ریسینگ بولز) | +1.773s | 29 |
| 18 | BRO (براونینگ) | Williams (ویلیامز) | +1.930s | 31 |
| 19 | CRA (کرامر) | Aston Martin (اَستون مارتین) | +1.991s | 29 |
| 20 | FUO (فوئورا) | Ferrari (فراری) | +2.474s | 29 |
خلاصه تمرین آزاد اول (FP1) گرندپری مکزیکوسیتی
پیاستری اولین رانندهای بود که زمان خود را به زیر ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه رساند. این راننده استرالیایی، پس از فقط ۲۵ دقیقه از شروع جلسه، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۹.۰۳۵ ثانیه و بهعنوان اولین راننده استفادهکننده از لاستیک نرم، در ابتدا تقریباً یک ثانیه از بقیه رقبا پیشی گرفت.در نیمه راه جلسه، لکلرک با زمان ۱ دقیقه و ۱۸.۸۹۵ ثانیه برای مدت کوتاهی صدرنشین شد، اما بلافاصله پیاستری و سپس آنتونلی زمان بهتری ثبت کردند. در این میان، آنتونلی با لاستیکهای دارای نوار قرمز (نرم)، معیار سرعت را به ۱ دقیقه و ۱۸.۴۸۷ ثانیه رساند.لکلرک بار دیگر با ثبت سریعترین زمان – یعنی ۱ دقیقه و ۱۸.۳۸۰ ثانیه – به صدر بازگشت و این رکورد بهعنوان بهترین زمان جلسه باقی ماند. او جلوتر از آنتونلی قرار گرفت، در حالی که پیاستری بین دو راننده تیم سائوبر، یعنی نیکو هولکنبرگ و گابریل بورتولتو، جای گرفت.لیندبلاد بهترین عملکرد را در میان رانندگان جایگزین داشت و با فاصله تنها شش دهم ثانیه از لکلرک، در رده ششم جای گرفت. او با خودروی RB21 مکس ورشتپن رانندگی کرد، در حالی که تیم ردبول این هفته پکیج جدیدی از کف و سیستم خنککننده را به مکزیک آورده است. یوکی سونودا در دومین خودروی ردبول، پشت سر اوکون در جایگاه هشتم قرار گرفت و فرانکو کولاپینتو (آلپاین) و الکس آلبون (ویلیامز) ۱۰ نفر برتر را تکمیل کردند.هادجار در رده یازدهم قرار گرفت؛ راننده ریسینگ بولز مجبور شد پس از خروج از پیست در یک مرحله از دوربرگردان پیچ ۱۲ استفاده کند. او بالاتر از فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین قرار گرفت.از میان بقیه رانندگان جایگزین، پاتو اووارد (مکلارن) بالاتر از فردریک وستی (مرسدس) و آرون قرار گرفت. بقیه جدول را نیز ریو هیراکاوا (هاس)، آیومو ایواسا (ریسینگ بولز)، لوک براونینگ (ویلیامز)، جک کرافورد (استون مارتین) و آنتونیو فوئورا تشکیل دادند که فوئورا ۲.۴ ثانیه با لکلرک (راننده دیگر فراری) اختلاف داشت.تمام ۲۰ راننده اصلی فصل برای تمرین آزاد دوم (FP2) که در ادامه روز جمعه برگزار میشود، به پیست بازخواهند گشت.



