ورشتاپن با یک پیروزی قاطع در گرندپری آمریکا ، جلوتر از نوریس و لکلرک، پیشتاز شد.

ماکس ورستاپن، راننده تیم ردبول، در گرندپری آمریکا پنجمین پیروزی خود در فصل جاری مسابقات فرمول یک را به دست آورد و بالاتر از لاندو نوریس و شارل لکلرک به مقام نخست رسید.
پیروزی قاطع ورستاپن در گرندپری آمریکا
ماکس ورستاپن، راننده تیم ردبول، با تبدیل جایگاه پول پوزیشن (خط یک استارت) به یک پیروزی قاطع، موفق شد مقام نخست گرندپری ایالات متحده را کسب کند؛ در حالی که لاندو نوریس توانست در یک دوئل هیجانانگیز، شارل لکلرک را شکست داده و به مقام دوم برسد.شروع قوی و استراتژی یک توقفورستاپن، راننده هلندی، شروعی قدرتمند در مسابقه داشت و توانست پیشتازی خود را از جایگاه پول پوزیشن حفظ کند، در حالی که بقیه رانندگان در پیچ اول، بسیار تمیزتر از مسابقه پُرحادثه اسپرینت روز شنبه عمل کردند.اگرچه در مراحل اولیه مسابقه درباره انتخابهای استراتژی تردیدهایی وجود داشت، اما همه رانندگان در نهایت برنامه استفاده از یک توقف را انتخاب کردند. این استراتژی برای ورستاپن به خوبی جواب داد، و او پس از توقف خود همچنان در جایگاه P1 (مقام اول) باقی ماند. او که در مراحل پایانی مجبور بود از تایرهای نرم خود “مراقبت کند” تا به خط پایان برسد، توانست به عنوان قهرمان کنونی جهان با اختلاف ۷.۹۵۹ ثانیه از خط پایان عبور کرده و پنجمین پیروزی خود در مسابقات گرندپری فصل را قطعی کند.رقابت هیجانانگیز برای سکوی دومپشت سر ورستاپن، یک رقابت نزدیک بین نوریس و لکلرک شکل گرفت. این کشمکش ابتدا در اوایل مسابقه رخ داد، زمانی که لکلرک توانست در شروع مسابقه از راننده تیم مکلارن پیشی بگیرد. با این حال، در دورهای پایانی، این دو بار دیگر سر به سر شدند و در نهایت نوریس توانست با یک حرکت موفق، جایگاه ارزشمند دوم (P2) را از آن خود کند و لکلرک را در جایگاه سوم (سکوی پایانی) قرار دهد.سایر نفرات و پایان سختلوییس همیلتون توانست جایگاه چهارم را به دست آورد – جایگاهی که با وجود مشکل پنچری تایر در دور آخر، توانست آن را حفظ کند – و اسکار پیاستری، صدرنشین جدول قهرمانی، با کسب مقام پنجم به یک آخر هفته سخت پایان داد.
Pos | No | Driver | Time / Retired | Pts |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | ![]() | 1:34:00.161 | 25 |
2 | 4 | ![]() | +7.959s | 18 |
3 | 16 | ![]() | +15.373s | 15 |
4 | 44 | ![]() | +28.536s | 12 |
5 | 81 | ![]() | +29.678s | 10 |
6 | 63 | ![]() | +33.456s | 8 |
7 | 22 | ![]() | +52.714s | 6 |
8 | 27 | ![]() | +57.249s | 4 |
9 | 87 | ![]() | +64.722s | 2 |
10 | 14 | ![]() | +70.001s | 1 |
11 | 30 | ![]() | +73.209s | 0 |
12 | 18 | ![]() | +74.778s | 0 |
13 | 12 | ![]() | +75.746s | 0 |
14 | 23 | ![]() | +80.000s | 0 |
15 | 31 | ![]() | +83.043s | 0 |
16 | 6 | ![]() | +92.807s | 0 |
17 | 43 | ![]() | +1 lap | 0 |
18 | 5 | ![]() | +1 lap | 0 |
19 | 10 | ![]() | +1 lap | 0 |
NC | 55 | ![]() | DNF | 0 |
جورج راسل راننده مرسدس در جایگاه ششم قرار گرفت و بالاتر از یوکی سونودا از تیم ردبول و نیکو هالکنبرگ از تیم کیک سائوبر ایستاد. اولی برمن توانست در خاک اصلی تیم هاس (آمریکا) مقام نهم را کسب کرده و امتیاز بگیرد، و فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین فهرست ده نفر برتر را تکمیل کرد.خارج از ۱۰ نفر برترلیام لاوسون از تیم ریسینگ بولز با مقام یازدهم و لنس استرول از تیم استون مارتین با مقام دوازدهم، اندکی از کسب امتیاز باز ماندند. کیمی آنتونلی از تیم مرسدس پس از یک برخورد در اوایل مسابقه با کارلوس ساینز از تیم ویلیامز، عقب افتاد اما توانست با یک رانندگی جبرانی به مقام سیزدهم برسد.الکس آلبون دیگر راننده ویلیامز، جایگاه چهاردهم را کسب کرد و پس از او استبان اوکون از تیم هاس (P15) و اسحاق هادجار از تیم ریسینگ بولز (P16) قرار گرفتند. فرانکو کولاپینتو از تیم آلپین با وجود نادیده گرفتن دستور تیم مبنی بر حفظ موقعیت پشت سر همتیمیاش پیر گاسلی، مقام هفدهم را کسب کرد، در حالی که گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر بین آنها در جایگاه هجدهم قرار گرفت.وضعیت قهرمانیساینز تنها رانندهای بود که امروز از مسابقه کنارهگیری کرد، و این اتفاق پس از برخورد مذکور با آنتونلی رخ داد.از نظر ردهبندی قهرمانی رانندگان پس از مسابقه آستین، ورستاپن اکنون تنها ۴۰ امتیاز با پیاستری فاصله دارد، در حالی که نوریس تنها ۱۴ امتیاز از همتیمی خود (پیاستری) عقبتر است.