راسل در گرندپری سنگاپور به پیروزی رسید و مکلارن قهرمانی تیمی ۲۰۲۵ را به دست آورد

جورج راسل با یک عملکرد چشمگیر، پیروزی در گرندپری سنگاپور را از آن خود کرد، در حالی که مکلارن قهرمانی تیمی را به خانه برد
جورج راسل با یک پیروزی مقتدرانه در گرندپری سنگاپور، جایگاه پول پوزیشن خود را به یک برد بینقص تبدیل کرد؛ راننده مرسدس بالاتر از مکس ورشتپن و لاندو نوریس به پیروزی رسید، در حالی که مکلارن امتیازات کافی برای قطعی کردن قهرمانی تیمی سال ۲۰۲۵ را کسب کرد.با شروع مسابقه، راسل به طور تمیز و بینقصی از جایگاه P1 (اول) پیشتاز شد، در حالی که نبرد پشت سر او شاهد آن بود که نوریس به عقب خودروی ردبول ورشتپن برخورد کند و چرخ به چرخ با همتیمی خود، اسکار پیاستری، تماس پیدا کند. در این کشمکش نزدیک، راننده بریتانیایی (نوریس) توانست از همتیمی خود سبقت بگیرد.در حالی که پیاستری نارضایتی خود را از نحوه وقوع این حادثه ابراز کرد، راسل در ادامه مسابقه با عملکردی فرماندهانه و مسلط، پیشتازی خود را حفظ کرد؛ راننده ‘پیکانهای نقرهای’ (مرسدس) بدون اینکه به چالش کشیده شود، با قدرت به دومین پیروزی فصل و پنجمین پیروزی دوران حرفهای خود دست یافت.ورشتپن برای حفظ جایگاه P2 کار سختی داشت زیرا نوریس در مراحل پایانی او را تعقیب میکرد، اما راننده ردبول به خوبی دفاع کرد تا این جایگاه را حفظ کند. و در حالی که نوریس مجبور شد به جایگاه سوم رضایت دهد – و پیاستری در رده چهارم قرار گرفت – همین نتایج برای مکلارن کافی بود تا برای دومین فصل متوالی عنوان قهرمان تیمی را از آن خود کند.کیمی آنتونلی با یک رانندگی قوی، جایگاه پنجم را کسب کرد و بر امتیازات مرسدس افزود، در حالی که شارل لکلرک بالاتر از همتیمی خود در فراری، لوئیس همیلتون، در رده ششم قرار گرفت. با این حال، توجهها به هفتبار قهرمان جهان (همیلتون) به دلیل خروج بیش از حد از خطوط پیست پس از افتادن پرچم شطرنجی جلب شد؛ حادثهای که پس از مسابقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت
حتماً، با کمال میل این اطلاعات را در قالب یک جدول مرتب و خوانا به شما تحویل میدهم.
این جدول نتایج نهایی مسابقه فرمول ۱ گرندپری سنگاپور ۲۰۲۵ است:
نتیجه مسابقه گرندپری سنگاپور ۲۰۲۵
رده | راننده (DRIVER) | زمان / وضعیت (TIME / RETIRED) | امتیاز (PTS.) |
---|---|---|---|
1 | RUS (جورج راسل) | ۱:۴۰:۲۲.۳۶۷ | ۲۵ |
2 | VER (مکس ورشتپن) | ۵.۴۳۰+ ثانیه | ۱۸ |
3 | NOR (لاندو نوریس) | ۶.۰۶۶+ ثانیه | ۱۵ |
4 | PIA (اسکار پیاستری) | ۸.۱۴۶+ ثانیه | ۱۲ |
5 | ANT (کیمی آنتونلی) | ۳۳.۶۸۱+ ثانیه | ۱۰ |
6 | LEC (شارل لکلرک) | ۴۵.۹۹۶+ ثانیه | ۸ |
7 | HAM (لوئیس همیلتون) | ۸۰.۲۵۱+ ثانیه | ۶ |
8 | ALO (فرناندو آلونسو) | ۸۰.۶۶۷+ ثانیه | ۴ |
9 | BEA (اولیور بیرمن) | ۹۳.۵۲۷+ ثانیه | ۲ |
10 | SAI (کارلوس ساینز) | ۱ دور عقبتر | ۱ |
11 | HAD (ایساک حجّار) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
12 | TSU (یوکی سونودا) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
13 | STR (لانس استرول) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
14 | ALB (الکساندر آلبون) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
15 | LAW (لیام لاوسون) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
16 | COL (فرانکو کولاپینتو) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
17 | BOR (گابریل بورتولتو) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
18 | OCO (استبان اوکون) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
19 | GAS (پیر گاسلی) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
20 | HUL (نیکو هالکنبرگ) | ۱ دور عقبتر | ۰ |
فرناندو آلونسو در پایان مسابقه تنها کمی برای سبقت گرفتن از همیلتون کم آورد؛ راننده استون مارتین تنها با اختلاف ۰.۴۱۶ ثانیه عقبتر در جایگاه هشتم از خط پایان عبور کرد. اولی بیرمن دو امتیاز برای تیم هاس در جایگاه نهم به دست آورد، و کارلوس ساینز پس از رد صلاحیت دوگانه تیم ویلیامز در مرحله تعیین خط، به جدول بازگشت تا ۱۰ نفر اول را تکمیل کند.ایساک حجّار در جایگاه یازدهم برای ریسینگ بولز قرار گرفت، و پس از او یوکی سونودا از تیم ردبول دوازدهم شد و لانس استرول از استون مارتین سیزدهم. الکس آلبون مجبور شد به جایگاه چهاردهم رضایت دهد، در حالی که لیام لاوسون در ماشین دیگر ریسینگ بولز جایگاه پانزدهم را کسب کرد.در مسابقهای که هیچ خودرویی کنارهگیری نکرد، جدول با این رانندگان تکمیل شد: فرانکو کولاپینتو از تیم آلپین (رتبه ۱۶)، گابریل بورتولتو برای کیک ساوبر (رتبه ۱۷)، استبان اوکون از هاس (رتبه ۱۸)، پیر گاسلی از آلپین (رتبه ۱۹) و نیکو هالکنبرگ از کیک ساوبر (رتبه ۲۰).
人生多艰,快乐一天是一天!