۱۸. سنگاپور ۲۰۲۵اخبار

پیاستری در دومین تمرین گرندپری سنگاپور که با دو پرچم قرمز و یک حادثه‌ی غیرعادی در پیت‌لین قطع شد، سریع‌ترین زمان را ثبت کرد

اسکار پیاستری با ثبت سریع‌ترین زمان، خودروی مک‌لارن خود را در صدر جدول زمان‌بندی دومین جلسه‌ی تمرینی پرفشار گرندپری سنگاپور قرار داد

اسکار پیاستری توانست در دومین جلسه‌ی تمرینی آزاد گرندپری سنگاپور که با اختلال همراه بود، سریع‌ترین زمان را ثبت کند. این راننده‌ی تیم مک‌لارن در جلسه‌ای که شامل دو پرچم قرمز و یک حادثه‌ی غیرعادی در پیت‌لین بین شارل لکلرک و لاندو نوریس بود، پیشتاز شد.

​پس از آنکه فرناندو آلونسو در جلسه‌ی تمرینی اول روز، سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، این پیاستری بود که در نهایت در جلسه‌ای با شرایط پیست شبیه‌تر به آنچه که می‌توان در مرحله‌ی تعیین خط و مسابقه‌ی اصلی انتظار داشت، برتری یافت.

نیکو هالکنبرگ در شروع شلوغ این جلسه در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی، رانندگان را پیش انداخت. رانندگان در دمایی که چند درجه نسبت به FP1 پایین‌تر آمده بود، به پیست بازگشتند، در حالی که چراغ‌های پیست خیابانی مارینا بِی نیز روشن شده بودند.

یکی از رانندگانی که شاید از بازگشت به پیست خوشحال بود، الکس آلبون بود، که تمرین او در جلسه‌ی اول روز به دلیل مشکل سخت‌افزاری ترمز عقب در خودروی ویلیامز، زودتر از موعد به پایان رسیده بود.

​به نظر می‌رسید رانندگان تازه‌کار در مراحل اولیه‌ی جلسه در حال آزمایش محدودیت‌ها بودند؛ به طوری که گابریل بورتولِتو در خودروی کیک سائوبر از مسیر خارج شد و پس از آن کیمی آنتونلی از مرسدس دچار لحظه‌ای اشتباه شد. در همین حال، نوریس تا پایان یک چهارم اول جلسه، با لاستیک‌های مدیوم، با زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۷۱۶ ثانیه، سریع‌ترین رکورد را ثبت کرده بود.

​تنها چند دقیقه بعد، جورج راسل پرچم‌های زرد را بیرون آورد؛ این راننده‌ی تیم سیلور اَروز (مرسدس) پس از برخورد با موانع در پیچ ۱۶، دماغه‌ی جلوی خودروی W16 خود را شکست. او هنگام بازگشت به پیت گفت: «عجیب بود.» در حالی که برای جمع‌آوری قطعات و آوار از روی پیست، پرچم قرمز اعلام شد

حتماً، با کمال میل این داده‌ها را به صورت یک جدول برای شما آماده می‌کنم. این نتایج مربوط به یک جلسه‌ی تمرینی (احتمالاً همان FP2 سنگاپور) است:
جدول نتایج جلسه‌ی تمرینی (FP2)

جایگاه رانندهزمان دورها
1🇦🇺 PIA (پیاستری)1:30.71419
2🇬🇧 HAD (هادجار)+0.132s19
3🇳🇱 VER (ورشتپن)+0.143s19
4🇪🇸 ALO (آلونسو)+0.163s19
5🇬🇧 NOR (نوریس)+0.483s18
6🇨🇦 STR (استرول)+0.508s18
7🇫🇷 OCO (اوکون)+0.584s19
8🇪🇸 SAI (ساینز)+0.585s20
9🇲🇨 LEC (لکلرک)+0.752s18
10🇬🇧 HAM (همیلتون)+0.777s17
11🇯🇵 TSU (تسونودا)+0.994s18
12🇨🇦 BEA (بیرمن)+0.997s18
13🇹🇭 ALB (آلبون)+1.346s19
14🇩🇪 HUL (هالکنبرگ)+1.355s19
15🇧🇷 BOR (بورتولتو)+1.605s19
16🇫🇷 GAS (گاسلی)+1.744s20
17🇳🇿 LAW (لاوسون)+1.931s10
18🇮🇹 ANT (آنتونلی)+2.005s18
19🇨🇴 COL (کولاپینتو)+2.425s20
20🇬🇧 RUS (راسل)+2.517s6

ادامه‌ی گزارش تمرین آزاد دوم (FP2) گرندپری سنگاپور

«در حالی که تیم مرسدس مشغول تعمیر خودروی راسل بود که روی جک در گاراژ قرار گرفته بود، سایر رانندگان منتظر ماندند تا جلسه از سر گرفته شود. پس از چند دقیقه توقف، در حالی که کمی بیش از نیم ساعت به پایان زمان باقی مانده بود، FP2 مجدداً آغاز شد.با سپری شدن آن زمان، چندین راننده با لاستیک‌های سافت (نرم) به پیست بازگشتند تا دورهای سریعی را ثبت کنند. دو راننده‌ی فراری، لوئیس همیلتون و لکلرک استثنا بودند و همچنان با لاستیک‌های مدیوم ادامه دادند. در این میان، استبان اوکون از تیم هاس با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۱.۴۸۰ ثانیه، در صدر جدول زمان‌بندی قرار گرفت.با این حال، مجدداً اندکی بعد، فعالیت پیست متوقف شد، چرا که لیام لاوسون در خروج از پیچ ۱۷ به دیوار برخورد کرد و خودروی ریسینگ بولز آسیب‌دیده‌ی او در ورودی پیت متوقف شد. این راننده‌ی نیوزیلندی – که در رده‌ی دوازدهم جدول قرار داشت – در حالی که روند بازیابی خودروی آسیب‌دیده‌اش آغاز می‌شد، دیده شد که به سمت گاراژ خود در حال بازگشت است.اما در زمانی که از سرگیری جلسه اعلام شد، در پیت‌لین بین لکلرک و نوریس برخورد رخ داد؛ هنگامی که راننده‌ی فراری همزمان با مک‌لارن وارد مسیر شد. در نتیجه‌ی این برخورد، نوریس به دلیل تماس با دیوار پیت، به گاراژ بازگردانده شد تا بال جلویی او تعویض شود.راننده‌ی بریتانیایی گزارش داد: «او مستقیماً به سمت من رانندگی کرد.» متعاقباً تأیید شد که این حادثه به دلیل احتمال «رهاسازی ناایمن»، پس از پایان جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.هر دو راننده توانستند دوباره به پیست بازگردند و این امر منجر به تبدیل شدن دقایق پایانی FP2 به یک بخش شلوغ شد، زیرا رانندگان به دنبال جبران زمان از دست رفته بودند. در پنج دقیقه‌ی پایانی، پیاستری با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۰.۷۱۴ ثانیه، مکس ورشتپن را از صدر خارج کرد و در رتبه‌ی اول قرار گرفت.در لحظات پایانی – که اکثر رانندگان از لاستیک‌های سافت استفاده می‌کردند – ایساک هادجار از تیم ریسینگ بولز، خودروی خود را در جایگاه دوم قرار داد و تنها ۰.۱۳۲ ثانیه از پیاستری عقب‌تر بود، در حالی که ورشتپن جایگاه سوم را بالاتر از آلونسو در رده‌ی چهارم حفظ کرد.

در یک نمایش خوب دیگر برای تیم استون مارتین، لنس استرول، هم‌تیمی راننده‌ی اسپانیایی، با فاصله‌ی کمی در جایگاه پنجم قرار گرفت. این دو نفر توسط نوریس جدا شدند که در انتهای این ساعت، از طریق رادیو، کمی از دست خود ناامید به نظر می‌رسید.اوکون جایگاه هفتم را کسب کرد، و ساینز از تیم ویلیامز و دو راننده‌ی فراری یعنی لکلرک و همیلتون، ۱۰ رده‌ی برتر را تکمیل کردند. یوکی تسونودا از ریسینگ بولز با کمی اختلاف در جایگاه یازدهم قرار گرفت، بالاتر از الی بیرمن از هاس (P12)، آلبون (P13)، هالکنبرگ (P14) و بورتولتو (P15).پیر گاسلی برای تیم آلپین شانزدهم شد، و لاوسون، آنتونلی، فرانکو کولاپینتو دیگر راننده‌ی آلپین و راسل، جایگاه‌های هفدهم تا بیستم را کامل کردند.رانندگان و تیم‌ها اکنون دوباره جمع خواهند شد تا داده‌های خود را بررسی کنند و برای مسابقات روز شنبه آماده شوند؛ مرحله‌ی FP3 قرار است در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی و مرحله‌ی تعیین خط (Qualifying) در ساعت ۲۱:۰۰ برگزار شود.»خلاصه‌ی مهم‌ترین رویدادهای این بخش: * برخورد لاوسون: لیام لاوسون در پیچ ۱۷ به دیوار برخورد کرد و باعث دومین پرچم قرمز شد. * حادثه در پیت‌لین: برخورد بین لکلرک (فراری) و نوریس (مک‌لارن) در پیت‌لین به دلیل «رهاسازی ناایمن» مورد بررسی قرار گرفت. * پیاستری سریع‌ترین: اسکار پیاستری در دقایق پایانی با لاستیک سافت، سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و در صدر قرار گرفت.

0%

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x