۱۴. بوداپست ، مجارستان ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

نوریس در تمرین دوم گرندپری مجارستان از پیاستری پیشی گرفت، در حالی که ورشتاپن به دلیل یک حادثه غیرعادی تحت بررسی قرار گرفت

لاندو نوریس با صدرنشینی در FP2 در پیست هونگارورینگ، هر دو جلسه تمرینی گرندپری مجارستان روز جمعه را با موفقیت پشت سر گذاشت

راننده مک‌لارن، لاندو نوریس، سریع‌ترین فرد در جلسه تمرینی دوم روز جمعه برای گرندپری مجارستان بود و جلوتر از هم‌تیمی‌اش اسکار پیاستری و چارلز لکلرک از فراری قرار گرفت. در همین حال، مکس ورشتاپن پس از یک لحظه عجیب در پیست، باید نزد استوارت‌ها (مسئولان مسابقه) برود.””این جلسه در شرایط نیمه‌ابری اما گرم برگزار شد و فرصت دیگری به رانندگان داد تا با پیست بازسازی‌شده هونگارورینگ آشنا شوند و تنظیمات خودروهای خود را بهینه کنند. خودروها به سرعت و همزمان با روشن شدن چراغ سبز در انتهای پیت‌لین در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی، راهی پیست شدند.””در این میان، فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین که به دلیل آسیب‌دیدگی عضلانی در کمرش از شرکت در FP1 خودداری کرده بود و گابریل بورتولتو که خودروی کیک سائوبر خود را برای دومین جمعه به پل آرون، راننده سابق فرمول ۲ قرض داده بود، نیز حضور داشتند.””خیلی زود اولین اتفاق مهم رخ داد؛ نیکو هالکنبرگ در پیچ ۱۲ از مسیر خارج شد و مقداری شن و ماسه روی پیست پاشید. استبان اوکن (راننده هاس) و فرانکو کولاپینتو (راننده آلپاین) هر دو از تیم‌های خود خواستند تا پس از عبور از روی این شن و ماسه، خودروهایشان را از نظر آسیب احتمالی بررسی کنند.”اگر بخش دیگری هست که می‌خواهید ترجمه کنم، لطفاً بفرمایید.

POS.DRIVERTIME / GAPLAPS
1 NOR1:15.62427
2 PIA+0.291s30
3 LEC+0.399s28
4 STR+0.495s28
5 ALO+0.609s25
6 HAM+0.705s28
7 RUS+0.793s27
8 HAD+0.803s30
9 TSU+0.861s30
10 ANT+0.896s26
11 BEA+0.943s27
12 HUL+1.056s31
13 OCO+1.080s29
14 VER+1.167s25
15 LAW+1.188s29
16 SAI+1.250s32
17 BOR+1.322s29
18 ALB+1.397s30
19 GAS+1.419s25
20 COL+1.535s29

“همچنین در ابتدای مسابقه، پیاستری در پیچ ۴ لحظه‌ای دچار مشکل شد؛ در هنگام ورود به این پیچ پرسرعت، خودروی مک‌لارن او ناپایدار شد. در همین حین، جورج راسل و اولی بیرمن هنگام عبور از پیچ ۹، به دلیل نزدیک شدن به یکدیگر، با هم برخورد نزدیکی داشتند.””پس از اینکه هر ۲۰ راننده چند دور در پیست زدند، نوریس با لاستیک‌های مدیوم و زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۵۲۵ ثانیه، جایگاه موقت P1 را به دست آورد. او ۰.۱۷۲ ثانیه از هم‌تیمی خود، پیاستری که صدرنشین جدول قهرمانی است، جلوتر بود و تقریباً نیم ثانیه سریع‌تر از لکلرک در فراری.””در جایگاه‌های عقب‌تر، ردبول شروع سختی را تجربه می‌کرد. یوکی سونودا از طریق رادیو گزارش داد که “تعادل خودرو خیلی بهم ریخته” و ورشتپن از مشکلات “جلو و عقب” خودرو گلایه کرد و افزود: “مثل رانندگی روی یخ است”.””با نزدیک شدن به نیمه جلسه، تیم‌ها به تدریج لاستیک‌های مدیوم و هارد خود را با لاستیک‌های سافت عوض کردند تا شبیه‌سازی‌هایی برای دور تعیین خط انجام دهند. این کار موج جدیدی از زمان‌های عالی در بخش‌های مختلف (با رنگ‌های بنفش و سبز) ایجاد کرد و سرنخ‌هایی از آنچه بعدازظهر شنبه در انتظارمان است، به ما داد.””مک‌لارن در این مرحله نیز برتری خود را حفظ کرد، به لطف زمان ۱ دقیقه و ۱۵.۶۲۴ ثانیه نوریس و زمان ۱ دقیقه و ۱۵.۹۱۵ ثانیه پیاستری. این در حالی بود که نوریس در دور اول خود به دلیل خروج از پیچ ۲ مجبور به کاهش سرعت شد و بعداً در پیچ آخر از مسیر خارج شد، و پیاستری هم با ترافیک زیادی مواجه شد.”اگر بخش دیگری از متن باقی مانده، لطفاً آن را هم بفرستید تا ترجمه کنم.

رانندگان استون مارتین، لنس استرول و آلونسو، با ثبت دورهای چشمگیر به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم، درست پشت سر لکلرک، قرار گرفتند. در همین حال، لوئیس همیلتون با فراری دیگر، شش جایگاه برتر را تکمیل کرد.””راسل، سریع‌ترین راننده مرسدس، در رده هفتم قرار گرفت و پس از او ایساک هاجار از ریسینگ بولز و سونودا جای گرفتند. هم‌تیمی او، کیمی آنتونلی، در جایگاه دهم قرار گرفت، در حالی که بیرمن و اوکن از تیم هاس و هالکنبرگ از سائوبر پشت سر او بودند.””ورشتپن به دلیل شکایت‌های مداوم از تعادل خودرو، در نهایت در جایگاه چهاردهم قرار گرفت. استوارت‌ها او را به دلیل یک اتفاق عجیب در پیچ ۳ احضار کردند، جایی که این راننده هلندی سرعت خودروی ردبول خود را به شدت کاهش داد و به نظر می‌رسید یک حوله از کابین خلبان به بیرون پرتاب کرد.””پس از ورشتپن، لیام لاوسون در خودروی دوم ریسینگ بولز در رده پانزدهم قرار گرفت، بالاتر از دو راننده ویلیامز، کارلوس ساینز و الکس آلبون، و بورتولتو از سائوبر. رانندگان آلپاین، پیر گسلی و کولاپینتو، در انتهای جدول قرار گرفتند. فاصله زمانی کل رانندگان در این مسابقه ۱.۵ ثانیه بود.””رانندگان و تیم‌ها اکنون در پدوک هونگارورینگ گرد هم می‌آیند تا داده‌ها را بررسی کرده و برای مسابقات روز شنبه آماده شوند. قرار است FP3 در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی و دور تعیین خط بسیار مهم در ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x