۱۲. سیلوراستون ، انگلستان ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

تمرین سوم گرندپری انگلیس : “لوکلرک تمرین نهایی سیلورستون رو با صدرنشینی به پایان رساند.”

چارلز لکلرک، راننده فراری، در جلسه‌ی تمرینی نهایی روز شنبه برای گرندپری انگلیس در صدر جدول زمان‌بندی قرار گرفت و بالاتر از رقیبش از تیم مک‌لارن، اسکار پیاستری، و مکس ورشتاپن از ردبول قرار گرفت؛ این در حالی بود که تازه‌کارها، گابریل بورتولتو و اولی بیرمن، در پایان جلسه دچار تصادف شدند.

پس از یک روز اول روشن و گرم در سیلورستون که با صدرنشینی لندو نوریس، راننده محبوب محلی به پایان رسید، شرایط ابری و خنک‌تر در تمرین سوم گرندپری انگلیس (FP3) به استقبال رانندگان آمد. این جلسه به آن‌ها یک فرصت دیگر داد تا پیش از زمان تعیین خط در اواسط بعدازظهر، تنظیمات خودروهایشان را بهینه‌سازی کنند.وقتی جلسه با کمی تأخیر در ساعت ۱۱:۳۵ آغاز شد، رانندگان به تدریج وارد پیست شدند تا برنامه‌هایشان را شروع کرده و شرایط را ارزیابی کنند. هر سه نوع لاستیک نرم، متوسط و سخت پیرلی در دقایق ابتدایی مورد استفاده قرار گرفتند.لوئیس همیلتون یکی از اولین کسانی بود که با شروع فعالیت‌ها، با نصب مجموعه‌ای از تایرهای نرم، زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۵۲۹ ثانیه را ثبت کرد و جایگاه موقت P1 را به دست آورد. این حرکت تشویق‌های زیادی را از سوی تماشاگران حاضر در جایگاه‌های پر و تپه‌های اطراف پیست به همراه داشت.

POS.DRIVERTIME / GAPLAPS
1 LEC1:25.49814
2 PIA+0.068s14
3 VER+0.087s14
4 NOR+0.108s17
5 TSU+0.606s13
6 BEA+0.614s13
7 ALB+0.621s15
8 RUS+0.627s13
9 HAD+0.631s14
10 LAW+0.758s14
11 HAM+0.834s17
12 SAI+0.834s16
13 OCO+0.879s12
14 ANT+0.924s12
15 HUL+1.001s19
16 BOR+1.003s15
17 ALO+1.396s16
18 COL+2.099s14
19 STR+2.102s14
20 GAS+2.380s16


همانند تمرینات روز جمعه، وزش باد شدیدی برای همیلتون و بقیه رانندگان وجود داشت که ظاهراً با انحراف لنس استرول از پیچ لافیلد (Luffield) و جلوگیری او از چرخش کامل استون مارتینش، بیشتر به چشم آمد.
کیمی آنتونلی نیز گزارش داد که هنگام فشار آوردن، در مجموعه پیچ‌های مگوتس و بکتس (Maggots and Becketts) یک “لحظه بسیار خطرناک” را تجربه کرده است. همچنین الکس آلبون با مواجه شدن با یک استون مارتین که با سرعت کم در ورودی پیچ کوپس (Copse) حرکت می‌کرد، دچار مشکل شد و در رادیو برای ابراز ناراحتی‌اش ناسزا گفت.
در مورد زمان‌های ثبت شده، لکلرک با استفاده از تایرهای نرم، زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۹۲۲ ثانیه را ثبت کرد و جایگاه P1 را از هم‌تیمی‌اش همیلتون گرفت. او چند دهم ثانیه از مکس ورستاپن که رقابتی‌تر به نظر می‌رسید، جلوتر بود، هرچند ورستاپن از مشکلات تنظیم ترمز شکایت داشت.
لکلرک سپس با حدود ۲۰ دقیقه باقی‌مانده در رادیو گفت: “کمی باران می‌بارد.” اما این باران به هیچ وجه آنقدر نبود که رانندگان را از ثبت دورهای سریع با تایرهای اسلیک و بهبود زمان‌ها باز دارد؛ جورج راسل با قرار گرفتن در جایگاه دوم این موضوع را ثابت کرد.
با حدود ۱۵ دقیقه باقی‌مانده، نوریس بار دیگر با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۶۰۶ ثانیه و سریع‌ترین شدن، تماشاگران خانگی را به وجد آورد. ورستاپن و هم‌تیمی‌اش پیاستری نیز با بهبودهای مشابه، پشت سر او قرار گرفتند، پیش از آنکه لکلرک با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۴۹۸ ثانیه، جایگاه P1 را پس بگیرد.

همیلتون نیز در این لحظه در حال ثبت یک دور سریع بود و در سکتور ۲ با ۰.۰۷۴ ثانیه اختلاف، جلوتر از لکلرک قرار گرفت، اما به دلیل وجود debris (خرده‌ریز) روی پیست، پرچم قرمز برافراشته شد و او مجبور شد تلاشش را متوقف کند. پیام بعدی به بیرمن، راننده تیم هاس این بود: “فکر می‌کنیم ممکن است قطعات خودرو متعلق به شما باشد.”جلسه با چند دقیقه باقی‌مانده از سر گرفته شد، اما خیلی زود دوباره متوقف شد، زمانی که گابریل بورتولتو کنترل خودروی کیک ساوبر خود را در پیچ‌های مگوتس/بکتس از دست داد، روی چمن‌ها جهید و با آسیب دیدگی سیستم تعلیق در شن‌ها متوقف شد.این اتفاق به معنای آن بود که لکلرک در نهایت سریع‌تر از پیاستری، ورستاپن و نوریس شد. یوکی سونودا در جایگاه پنجم قرار گرفت که برای ردبول دلگرم‌کننده بود. بیرمن با وجود یک لحظه دیگر در اواخر جلسه که ورود به پیت‌لین را اشتباه محاسبه کرد و بال جلوی خود را آسیب زد، ششم شد، و آلبون ویلیامز را دوباره به ۱۰ رده بالا بازگرداند.راسل سریع‌ترین خودروی مرسدس بود، در آخر هفته‌ای که تاکنون برای (مرسدس) دشوار بوده است. او در جایگاه هشتم بالاتر از ایساک هاجار و لیام لاوسون از ریسینگ بولز، همیلتون، و خودروهای دیگر ویلیامز و هاس یعنی کارلوس ساینز و استبان اوکون قرار گرفت.بعد از آن‌ها، آنتونلی در جایگاه چهاردهم قرار گرفت، در حالی که خودروهای ساوبر (نیکو هالکنبرگ و بورتولتو) به همراه استون مارتین‌ها و آلپاین‌ها در انتهای جدول بودند؛ فرناندو آلونسو جلوتر از فرانکو کولاپینتو، استرول و پیر گسلی قرار گرفت

نظر شما چیست؟؟؟ کدام راننده پول پوزیشن گرندپری انگلیس را بدست می‌آورد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x