تمرین اول گرندپری انگلیس FP1: همیلتون در سیلورستون، جلوتر از نوریس و پیاستری، بهترین زمان رو ثبت کرد.

لوئیس همیلتون در اولین جلسه تمرین روز جمعه گرندپری انگلیس ، بهترین زمان را ثبت کرد؛ این قهرمان هفت دوره جهان در رویداد خانگی خود، جلوتر از هموطنش لاندو نوریس قرار گرفت.
تغییرات رانندگان و شروع شلوغ تمرین اول سیلورستون :در اولین جلسه تمرین گرندپری انگلیس در سیلورستون، دو چهره جدید حضور داشتند: آروید لیندبلاد ۱۷ ساله به جای یوکی سونودا در تیم ردبول برای اولین بار در یک آخر هفته فرمول یک رانندگی کرد. همچنین، پاول آرون ۲۱ ساله، راننده ذخیره آلپین، پشت فرمان کیک سائوبر نیکو هالکنبرگ نشست. این دو تیم برای استفاده از خدمات رانندگی آرون به توافق رسیده بودند.در ابتدای جلسه که بسیار پرکار بود، استبان اوکون از تیم هاس پیشرو بود. بیشتر تیمها از لاستیکهای مدیوم (متوسط) استفاده میکردند، در حالی که استون مارتین و ویلیامز لاستیکهای هارد (سخت) را نصب کرده بودند.در همین حین، لیام لاوسون از تیم ریسینگ بولز (که ماشینش این آخر هفته لیوری خاصی دارد) از ترافیک اولیه گلایه کرد و پس از برخورد با لیندبلاد در پیست گفت: “این آقا باید آینههاش رو چک کنه.”رقابت بریتانیاییها در صدر جدول زمانها در بخش ابتدایی FP1، چندین راننده محبوب بریتانیایی صدرنشین جدول زمانها شدند. ابتدا لوئیس همیلتون و سپس لاندو نوریس سریعترین زمانها را ثبت کردند و پس از آن، جورج راسل با ثبت سریعترین زمان، به صدر جدول رسید.
POS. | DRIVER | TIME / GAP | LAPS |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:26.892 | 26 |
2 | ![]() | +0.023s | 26 |
3 | ![]() | +0.150s | 28 |
4 | ![]() | +0.203s | 26 |
5 | ![]() | +0.271s | 25 |
6 | ![]() | +0.325s | 28 |
7 | ![]() | +0.412s | 30 |
8 | ![]() | +0.459s | 27 |
9 | ![]() | +0.475s | 25 |
10 | ![]() | +0.540s | 26 |
11 | ![]() | +0.786s | 24 |
12 | ![]() | +0.952s | 22 |
13 | ![]() | +1.017s | 26 |
14 | ![]() | +1.066s | 22 |
15 | ![]() | +1.165s | 23 |
16 | ![]() | +1.194s | 27 |
17 | ![]() | +1.250s | 25 |
18 | ![]() | +1.255s | 24 |
19 | ![]() | +1.440s | 23 |
20 | ![]() | +1.505s | 23 |
اتفاقات میانه تمرین: چرخشها، مشکلات و پیشتازی موقت،،در میانه جلسه تمرین، پیر گاسلی از تیم آلپین در پیچ “کوپس” یک چرخش ۳۶۰ درجه انجام داد. او توانست به رانندگی ادامه دهد، هرچند لاستیکهایش دچار ساییدگیهای قابل توجهی شده بودند.در حالی که جلسه به نیمه خود میرسید و دیگر رانندهها شروع به استفاده از لاستیکهای سافت (نرم) برای دورهای سریع میکردند، ایساک حاجّار از تیم ریسینگ بولز، جلوتر از شارل لکلرک، سریعترین زمان را ثبت کرده بود. در همین حال، کارلوس ساینز دچار مشکل شد و خودروی ویلیامز او در گاراژ روی پایه قرار گرفت و به نظر میرسید تیم در حال بررسی کف خودرو بود.
تغییرات سریع در صدر جدول و ترافیک فزاینده
با شروع دورهای سریع با لاستیکهای سافت توسط اکثر رانندهها، ترتیب جدول به سرعت تغییر کرد و زمانها به شدت کاهش یافتند، در حالی که ترافیک به طور فزایندهای به یک مشکل تبدیل شد. در این میان، گابریل بورتولتو راننده بعدی بود که در پیچ کوپس چرخید. این اتفاق برای مدت کوتاهی پرچمهای زرد را فعال کرد، اما او نیز توانست به مسیر خود ادامه دهد.
بازگشت همیلتون به صدر جدول
با ورود جلسه به ۲۰ دقیقه پایانی، لاندو نوریس دوباره به صدر جدول بازگشت. اما این وضعیت دیری نپایید و همیلتون با اختلاف دو صدم ثانیه، هموطن خود را کنار زد. راننده فراری با زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۸۹۲ ثانیه، سریعترین زمان جلسه را به ثبت رساند.
پایان تمرین اول: صدرنشینی همیلتون و جایگاه نهایی رانندگان
در ادامه تمرین اول، دورهای بیشتری ثبت شد و کارلوس ساینز نیز که کمی دیرتر با لاستیکهای هارد به پیست بازگشته بود و بعداً به لاستیکهای سافت تغییر داد، به جمع رانندگان پیوست. با این حال، زمان ثبت شده توسط همیلتون، در پیستی که این راننده ۴۰ ساله ۹ بار به طور بیسابقه در آن پیروز شده، بیرقیب باقی ماند.لاندو نوریس در جایگاه دوم باقی ماند و دیگر راننده مکلارن، اسکار پیاستری، سوم شد. شارل لکلرک در رده چهارم قرار گرفت. راسل برای مرسدس پنجم شد و پس از او به ترتیب حاجّار، الکس آلبون (ویلیامز)، لاوسون و کیمی آنتونلی (دیگر خودروی مرسدس) قرار گرفتند.مکس ورشتاپن که در این آخر هفته همچنان با گمانهزنیهایی درباره آیندهاش در ردبول مواجه است، جایگاه دهم را به خود اختصاص داد. دو راننده استون مارتین، فرناندو آلونسو و لنس استرول، یازدهم و دوازدهم شدند. پس از آنها لیندبلاد (سیزدهم)، ساینز (چهاردهم) و اوکون (پانزدهم) قرار گرفتند.در نهایت، فرانکو کولاپینتو (آلپین)، آرون، اولی بیرمن (هاس)، گاسلی و بورتولتو به ترتیب از جایگاه شانزدهم تا بیستم را به خود اختصاص دادند.
آمادهسازی برای تمرین دوم
با اتمام ساعت اول تمرین، رانندگان و تیمها اکنون به بررسی دادههای خود میپردازند و برای دومین جلسه تمرین روز جمعه که قرار است ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی آغاز شود، آماده میشوند.