۸. موناکو ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

لاندو نوریس جایگاه اول گرندپری موناکو ۲۰۲۵ را بدست آورد

نفرات اول ، دوم و سوم گرندپری موناکو با همان ترتیب که در تعیین خط بودند ، مسابقه را به پایان رساندند

لاندو نوریس جایگاه اول ، چارلز لکلرک دوم و اسکار پیاستری در جایگاه سوم گرندپری موناکو قرار گرفتند

لاندو نوریس روز یکشنبه در گرندپری موناکو، با مهارت تمام، پول پوزیشن خود را به پیروزی تبدیل کرد و در پایان یک مسابقه استراتژیک و جذاب، رقیب فراری خود شارل لکلرک و هم‌تیمی‌اش در مک‌لارن، اسکار پیاستری را پشت سر گذاشت. این مسابقه شاهد این بود که مکس فرستاپن با استراتژی متفاوت تا دور ماقبل آخر در جایگاه اول باقی ماند.

نوریس پس از یک قفل شدن عظیم در پیچ اول، از مراحل ماشین ایمنی مجازی (Virtual Safety Car)، دوره‌های ترافیک و قانون اجباری دو توقف جان سالم به در برد تا دومین پیروزی فصل خود را کسب کند و اختلاف قهرمانی پیاستری را کاهش دهد.لکلرک در مراحل مختلف مسابقه، از جمله در مسیر اولیه به سمت سنت دووته و اواخر مسابقه زمانی که فرستاپن باعث کند شدن گروه پشت سرش شد، فشار زیادی وارد کرد، اما در نهایت مجبور شد به مقام دوم رضایت دهد، و پیاستری – که اکنون تنها سه امتیاز با نوریس در جدول رده‌بندی فاصله دارد – سکوی مسابقه را کامل کرد.فرستاپن با یک استراتژی لاستیک نامتعادل، که باعث شد راننده ردبول مدت زمان بسیار طولانی‌تری در هر دور بماند، در مراحل پایانی مسابقه پیشتاز بود، اما پس از انجام توقف دوم اجباری خود در یک دور مانده به پایان، به رده چهارم سقوط کرد.

ردهراننده زمانامتیاز
1 NOR1:40:33.843۲۵
2 LEC+3.131s۱۸
3 PIA+3.658s۱۵
4 VER+20.572s۱۲
5 HAM+51.387s۱۰
6 HAD+1 lap۸
7 OCO+1 lap۶
8 LAW+1 lap۴
9 ALB+2 laps۲
10 SAI+2 laps۱
11 RUS+2 laps
12 BEA+2 laps
13 COL+2 laps
14 BOR+2 laps
15 STR+2 laps
16 HUL+2 laps
17 TSU+2 laps
18 ANT+3 laps
NC ALODNF
NC GASDNF

لوئیس همیلتون مسابقه‌ای انفرادی را در راه کسب مقام پنجم پشت سر گذاشت و پس از جریمه‌ای که به دلیل مانع شدن بر سر راه فرستاپن پس از تعیین خط دریافت کرده بود، چند پله صعود کرد. ایزاک حاجّار، راننده تازه‌کار، نیز با کسب مقام ششم، بالاتر از استبان اوکون از تیم هاس و هم‌تیمی‌اش لیام لاوسون، عملکردی عالی از خود به نمایش گذاشت.

ویلیامز با کسب دو جایگاه امتیازی توسط الکس آلبون و کارلوس ساینز در رده‌های نهم و دهم، از کسب امتیاز توسط جورج راسل از مرسدس جلوگیری کرد.

راسل که در اوایل مسابقه از رانندگی دفاعی آلبون کلافه شده بود، به دلیل یک سبقت غیرقانونی، جریمه “درایو-ثرو” دریافت کرد.اولی بیرمن، راننده تیم هاس، پس از جریمه ۱۰ رده‌ای در تعیین خط و چند لحظه پرخطر در مراحل اولیه، عملکرد قوی‌ای از خود نشان داد و مسابقه را در جایگاه دوازدهم به پایان رساند. پس از او، فرانکو کولاپینتو (آلپین) و گابریل بورتولتو (کیک سائوبر) که هر دو تازه‌کار هستند، قرار گرفتند.

بورتولتو در پیچ پورتیر در دور اول پس از درگیری با کیمی آنتونلی با گاردریل برخورد کرد، اما بهبود یافت و تنها جلوتر از استون مارتین لنس استرول، هم‌تیمی باتجربه‌اش نیکو هولکنبرگ و ردبول یوکی سونودا به پایان رساند.آنتونلی پس از انجام توقف‌های پیت خود در اواخر مسابقه، نفر آخر (هجدهم) بود. فرناندو آلونسو نیز به دلیل مشکل موتور برای استون مارتین بازنشسته شد و پیر گاسلی به دلیل برخورد با سونودا در خروجی تونل از دور رقابت خارج شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x