لکلرک دوباره در تمرین دوم گرندپری موناکو سریعترین شد؛ حاجّار و پیاستری باعث پرچم قرمز شدند.

شارل لکلرک از فراری در ادامه عملکرد خوب خود در دومین تمرین روز جمعه گرندپری موناکو ، بار دیگر در سریعترین زمان را به ثبت رساند. این جلسه اما با دو پرچم قرمز همراه بود که توسط ایساک حاجّار و اسکار پیاستری به اهتزاز درآمد.
ایساک حاجّار ، راننده ریسینگ بول، و اسکار پیاستری، راننده مکلارن، هر دو در طول تمرین دوم گرندپری موناکو با برخوردهای خود با دیوارههای پیست باریک موناکو، باعث به صدا درآمدن پرچمهای قرمز و توقف جلسه شدند. این اتفاقات نشاندهنده چالشهای همیشگی پیست موناکو برای رانندگان است، جایی که کوچکترین اشتباه میتواند منجر به برخورد و آسیب به خودرو شود
قهرمان محلی، پس از کسب رتبه اول در جلسه افتتاحیه، بعدازظهر جمعه نیز سریعترین زمان را به ثبت رساند. در همین حال، همتیمی او، لوییس همیلتون، با کسب رتبه سوم، نشاندهنده یک تحول قابل توجه برای اسکودریا (فراری) نسبت به یک هفته پیش در ایمولا بود.
پس از اولین مجموعه دورها، مکس ورستاپن، قهرمان فعلی جهان، با زمان ۱ دقیقه و ۱۲.۹۲۲ ثانیه در صدر جدول قرار گرفت، با وجود اینکه از رادیو به تیمش شکایت میکرد که “لطفاً تعویض دندهها را درست کنید” و همچنین از کیفیت پایین محافظ دید خود (tear-off visors) ناراضی بود.
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | LEC | 1:11.355 | 32 | |
2 | PIA | 1:11.393 | +0.038s | 28 |
3 | HAM | 1:11.460 | +0.105s | 30 |
4 | NOR | 1:11.677 | +0.322s | 32 |
5 | LAW | 1:11.823 | +0.468s | 32 |
6 | HAD | 1:11.842 | +0.487s | 17 |
7 | ALO | 1:11.890 | +0.535s | 30 |
8 | ALB | 1:11.918 | +0.563s | 34 |
9 | ANT | 1:12.002 | +0.647s | 32 |
10 | VER | 1:12.068 | +0.713s | 29 |
11 | TSU | 1:12.072 | +0.717s | 30 |
12 | RUS | 1:12.092 | +0.737s | 32 |
13 | SAI | 1:12.151 | +0.796s | 32 |
14 | BOR | 1:12.234 | +0.879s | 29 |
15 | BEA | 1:12.259 | +0.904s | 33 |
16 | HUL | 1:12.262 | +0.907s | 32 |
17 | GAS | 1:12.404 | +1.049s | 34 |
18 | STR | 1:12.512 | +1.157s | 30 |
19 | OCO | 1:12.541 | +1.186s | 33 |
20 | COL | 1:13.415 | +2.060s | 31 |
کمتر از هشت دقیقه طول کشید تا اولین پرچم قرمز جلسه به اهتزاز درآید. حجّار در ورودی «نوول شیکین» به گاردریل داخلی برخورد کرد که باعث شد لاستیک عقب سمت چپ از رینگش جدا شود.پس از توقف اولیه در انتهای پیچ «شیکین» در حالی که پرچمهای قرمز به اهتزاز درآمده بودند، این راننده فرانسوی پس از پرسش از تیم ریسینگ بولز خود درباره بهترین اقدام، به آرامی به پیتها بازگشت.
پس از از سرگیری مسابقه، پیاستری معیار زمان را با استفاده از تایرهای متوسط به ۱ دقیقه و ۱۲.۵۴۸ ثانیه کاهش داد، اما راننده مکلارن اندکی پس از آن، با برخورد مستقیم به مانع در «سنت دووت»، دوباره باعث برافراشته شدن پرچمهای قرمز شد.