۷. ایمولا ، ایتالیا ۲۰۲۵اخبارمسابقات 2025

پول پوزیشن گرندپری ایتالیا برای اسکار پیاستری

راننده مک‌لارن، اسکار پیاستری، در پایان یک جلسه تعیین خط دراماتیک و پر حادثه در ایمولا، به جایگاه پول پوزیشن گرندپری ایتالیا دست یافت و با اختلافی اندک از مکس ورشتاپن راننده ردبول و جورج راسل راننده مرسدس پیشی گرفت.


ورشتاپن بعد از دورهای اولیه Q3 پیشتاز بود، اما پیاستری با دور پایانی خود تا خط پایان وضعیت را تغییر داد – تلاشی خیره‌کننده با زمان ۱ دقیقه و ۱۴.۶۷۰ ثانیه که رهبر مسابقات قهرمانی را سه صدم ثانیه جلوتر از رقیب هلندی‌اش قرار داد و تعیین خط گرندپری ایتالیا را بدست آورد
راسل با انتخاب تایرهای مدیوم به جای سافت در دور آخرش، سوم شد، در حالی که لندو نوریس در مک‌لارن مجبور شد به رده چهارم بسنده کند، جلوتر از فرناندو آلونسو، راننده استون مارتین .
کارلوس ساینز و الکس آلبون برای ویلیامز به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفتند و عملکرد خوبی از خود نشان دادند، در حالی که لنس استرول (او هم با مدیوم)، ایساك حاجار تازه‌کار رِیسینگ بولز و پیر گاسلی از آلپین ۱۰ رده برتر را کامل کردند.
فراری در اولین جلسه تعیین خط خانگی فصل کابوسی را تجربه کرد، چرا که چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون – که در طول تمرینات از مشکلات ترمز شکایت داشتند – هر دو نتوانستند به Q3 راه یابند و به ترتیب در رده‌های یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند.

PosDriverQ1Q2Q3
1 PIA1:15.5001:15.2141:14.670
2 VER1:15.1751:15.3941:14.704
3 RUS1:15.8521:15.3341:14.807
4 NOR1:15.8941:15.2611:14.962
5 ALO1:15.6951:15.4421:15.431
6 SAI1:15.9871:15.1981:15.432
7 ALB1:16.1231:15.5211:15.473
8 STR1:15.8171:15.4971:15.581
9 HAD1:16.2531:15.5101:15.746
10 GAS1:15.9371:15.5051:15.787
11 LEC1:16.1081:15.604
12 HAM1:16.1631:15.765
13 ANT1:15.9431:15.772
14 BOR1:16.3401:16.260
15 COL1:16.256
16 LAW1:16.379
17 HUL1:16.518
18 OCO1:16.613
19 BEA1:16.918
NC TSUDNF

همچنین برای کیمی آنتونلی، راننده محبوب میزبان، یک عملکرد ناامیدکننده بود؛ او نتوانست با سرعت هم‌تیمی‌اش راسل همخوانی داشته باشد و در رده سیزدهم حذف شد. گابریل بورتولتو از کیک ساوبر و فرانکو کولاپینتو که به فرمول یک بازگشته است، آخرین نفرات بخش دوم تعیین خط بودند.کولاپینتو در Q1 یک دور به اندازه کافی سریع ثبت کرده بود تا به Q2 برسد، اما به دلیل تصادف این راننده جوان آرژانتینی در لحظات پایانی Q1، نتوانست در آن شرکت کند و برای مکانیک‌های آلپین کار شبانه ایجاد کرد.

یوکی سونودا در دقایق اولیه تعیین خط، تصادف بسیار شدیدی داشت و در همان Q1 کنار رفت – راننده ردبول با سرعت بالا از مسیر خارج شد، به موانع برخورد کرد و واژگون شد و سپس خوشبختانه از خودروی به شدت آسیب‌دیده‌اش بیرون آمد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x