FP2: پیاستری و نوریس یک ۱-۲ دیگر برای مکلارن در تمرین دوم گرندپری ایتالیا بدست آوردند

اسکار پیاستری یک بار دیگر در دومین جلسه تمرینی آزاد پیش از جایزه بزرگ امیلیا-رومانیا، سریعترین زمان را نسبت به همتیمی خود ثبت کرد؛ در حالی که این جلسه به دلیل برافراشته شدن پرچم قرمز در دقایق پایانی پس از انحراف ایساک حاجَار مختل شد.
در شرایط خشک و آفتابی ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی، تمامی رانندگان در دقایق اولیه یک جلسه یک ساعته که بهترین شبیهسازی از شرایط پیش از تعیین خط (Qualifying) روز شنبه را ارائه میداد، وارد پیست اتودرومو اینترنازیوناله انزو و دینو فراری شدند.
نوریس پس از اولین سری دورها با تایر متوسط به صدر جدول زمانها صعود کرد، زمان ۱ دقیقه و ۱۶.۰۷۴ ثانیه او تقریباً نیم ثانیه سریعتر از بهترین زمان همتیمیاش پیاستری از جلسه اول با لاستیک سافت بود.
ترافیک از همان ابتدا مدیریت را برای تیمها و رانندگان در پیست باریک دشوار ساخت، فرناندو آلونسو پس از ترمز شدید در پیچ اول هنگامی که آلپین فرانکو کولاپینتو از پیتلین خارج شد، مدعی شد “نزدیک بود تصادف کنم”.
Pos | Driver | Time | Gap | Laps |
---|---|---|---|---|
1 | PIA | 1:15.293 | 28 | |
2 | NOR | 1:15.318 | +0.025s | 25 |
3 | GAS | 1:15.569 | +0.276s | 29 |
4 | RUS | 1:15.693 | +0.400s | 23 |
5 | VER | 1:15.735 | +0.442s | 26 |
6 | LEC | 1:15.768 | +0.475s | 28 |
7 | HAD | 1:15.792 | +0.499s | 22 |
8 | TSU | 1:15.827 | +0.534s | 29 |
9 | ALB | 1:15.916 | +0.623s | 29 |
10 | SAI | 1:15.934 | +0.641s | 29 |
11 | HAM | 1:15.943 | +0.650s | 26 |
12 | BEA | 1:16.009 | +0.716s | 26 |
13 | COL | 1:16.044 | +0.751s | 29 |
14 | ALO | 1:16.220 | +0.927s | 21 |
15 | LAW | 1:16.255 | +0.962s | 22 |
16 | BOR | 1:16.339 | +1.046s | 27 |
17 | STR | 1:16.341 | +1.048s | 23 |
18 | ANT | 1:16.406 | +1.113s | 27 |
19 | HUL | 1:16.419 | +1.126s | 26 |
20 | OCO | 1:16.420 | +1.127s | 24 |
کارلوس ساینز پس از ۱۰ دقیقه اولین رانندهای شد که زمان خود را به زیر ۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه رساند و کمی جلوتر از همتیمیاش در ویلیامز، الکس آلبون قرار گرفت، پیش از آنکه هر دو راننده توسط نوریس که زمان معیار را به ۱ دقیقه و ۱۵.۹۵۲ ثانیه کاهش داد، یک پله پایینتر بیایند.جورج راسل اولین رانندهای بود که از مجموعهای از تایرهای سافت استفاده کرد، لاستیک C6 نرمترین لاستیک در طیف پیرلی است و این آخر هفته برای جایزه بزرگ امیلیا-رومانیا معرفی میشود، این راننده مرسدس با زمان ۱ دقیقه و ۱۵.۶۹۳ ثانیه در آستانه دقیقه ۲۰ به صدر جدول زمانها رسید.
متن شما به فارسی ترجمه شده است:اکثر رانندگان به زودی از او پیروی کردند و از تایرهای دیوارهقرمز (سافت) استفاده کردند، مکس ورستاپن با تنها ۰.۰۴۲ ثانیه کمتر از بهترین زمان راننده بریتانیایی (راسل) قرار گرفت و از “کوبشهای نسبتاً شدید در پیچهای ۱۱ و ۱۲” شکایت داشت، در حالی که دومین خودرو ردبول، یوکی سونودا، برای مدت کوتاهی در جایگاه سوم قرار گرفت.این وضعیت کوتاه بود زیرا نوریس دوباره با زمان ۱ دقیقه و ۱۵.۳۱۸ ثانیه خود را در صدر جدول زمانها تثبیت کرد، پیش از آنکه پیاستری در نیم ساعت اول، زمان معیار را به ۱ دقیقه و ۱۵.۲۹۳ ثانیه کاهش دهد. تلاش دوم نوریس برای پیشی گرفتن از همتیمیاش ناکام ماند زیرا او در پیچ آخر دچار انحراف ناگهانی (اوراستیر) شد، در حالی که بهترین زمان شخصی خود را در سکتور اول و بهترین زمان جلسه را در سکتور دوم ثبت کرده بود.پس از آن، نیمه دوم جلسه شامل شبیهسازی مسابقه با استفاده از تایرهای متوسط بود تا اینکه در شش دقیقه پایانی پرچم قرمز برافراشته شد. حاجَر در خروجی پیچ تانبِرِلو به شنی رفت و با وجود برخورد با مانع، خودرو ریسینگ بولز خود را به لبه پیست برگرداند پیش از آنکه متوقف شود.جلسه با کمتر از دو دقیقه باقیمانده از سر گرفته شد و پیاستری پیشتاز ماند تا مکلارن یک روز جمعه بینقص را به پایان برساند.
آلپین پیر گسلی دوباره با قرار گرفتن در جایگاه سوم پس از راسل، ورشتاپن و شارل لکلرک عملکرد خوبی از خود نشان داد؛ راننده فراری به همراه همتیمیاش لوئیس همیلتون در طول جلسه از مشکلات ترمز با خودروی SF-25 خود گلایه داشتند.راننده بریتانیایی (همیلتون) که در نهایت یازدهم شد، برای رام کردن فراری خود با مشکل مواجه بود که شامل لحظهای اوراستیر شدید در پیچ شیکان اول در اولین دور سریع او میشد، ضمن اینکه قهرمان هفتباره جهان بارها با ترافیک روبرو شد.
جانشین او در مرسدس، کیمی آنتونلی، نیز در مسیر سرازیری به سمت پیچ ریواتزا ۱ با سونودا برخورد نزدیکی داشت و از طریق رادیو مدعی شد “این از سمت ردبول فوقالعاده خطرناک بود”.راننده جوان ایتالیایی (آنتونلی) در جایگاه هجدهم قرار گرفت، در حالی که حاجَار با وجود انحراف خود، پیش از سونودا به عنوان برترین تازهکار در جایگاه هفتم قرار گرفت و آلبون و ساینز دهنفر برتر را تکمیل کردند.هاس اولی برمن دوازدهم شد و کولاپینتو که بازگشته بود و در طول جلسه در خروجی پیچ توسا نیز چرخ به چرخ با ورشتاپن رقابت کرده بود، پس از او قرار گرفت.آلونسو با قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم، پیشتاز استون مارتین بود و پس از او لیام لاسون و گابریل بورتولتو قرار گرفتند؛ راننده کیک ساوبر در FP1 باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شده بود و لنس استرول هفدهم شد. نیکو هالکنبرگ جلوتر از استبان اوکون قرار گرفت، در حالی که راننده هاس (اوکون) در جایگاه آخر و با ۱.۱۲۷ ثانیه فاصله از بهترین زمان پیاستری در جلسه قرار گرفت.تیمها شبانه مجدداً آماده میشوند تا برای سومین و آخرین جلسه تمرینی در روز شنبه که از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی برگزار میشود، پیش از تعیین خط در اواخر روز، شرکت کنند.