کنفرانس مطبوعاتی پس از تعیین خط گرندپری عربستان سعودی

تعیین خط گرندپری عربستان سعودی ۲۰۲۵ : * مکس ورستاپن (ردبول) * اسکار پیاستری (مکلارن) * جورج راسل (مرسدس)
مصاحبههای پیست گرندپری عربستان (اجرا توسط جیمی چادویک)
سوال: جورج، در جایگاه سوم برای مسابقه فردا. کمی ناامید به نظر میرسید. آیا احساس میکردید که پتانسیل بیشتری وجود داشت؟
جورج راسل: راستش را بخواهید، قبل از شروع جلسه، قطعاً جایگاه سوم را میپذیرفتم. اما وقتی دیدم چقدر نزدیک بود… از دورم واقعاً راضی بودم، اما همیشه فکر میکنید که شاید کمی بیشتر در آن بود. اما، صادقانه بگویم، فکر میکنم این احتمالاً حداکثر امروز بود. ما میدانیم در پیستهایی با سرعت بالا، احتمالاً به اندازه مکلارنها سرعت نداریم و البته مکس دوباره کار فوقالعادهای انجام داد. بنابراین، بله، به او تبریک میگویم.
سوال: دیدیم که شما احتمالاً با تکامل پیست کمی ضرر کردید، چون دورتان را کمی زودتر انجام دادید. آیا فکر میکنید که میتوانستید در پایان جلسه کمی بیشتر داشته باشید؟
GR: راستش را بخواهید، نمیتوانم صدای شما را خوب بشنوم. اما، بله، همانطور که گفتم، جلسه واقعاً سختی بود، مشخصاً با پرچم قرمز در میانه جلسه، و ما مجبور شدیم – آن یک دور در پایان تمام چیزی بود که اهمیت داشت. دیدن ردبول که دو دور انجام داد، جالب بود. اما همانطور که گفتم، جایگاه سوم برای شروع عالی است و مسابقه فردا طولانی خواهد بود.
سوال: اسکار، در بیشتر آن جلسه شما را برای پول پوزیشن انتخاب میکردم. فقط در پایان از شما دور شد. چه پتانسیلی را در آنجا احساس میکردید و آیا فکر میکنید پول پوزیشن در پایان در دسترس بود؟
اسکار پیاستری: منظورم این است که از آن راضی بودم. چیز زیادی در آن دور باقی نمانده بود. بنابراین، از کاری که انجام دادم خوشحالم. فکر میکنم در بخش اول تعیین خط کمی در حال جبران بودم و سپس، بله، آن دور آخر تقریباً بهترین کاری بود که میتوانستم انجام دهم. بنابراین، میدانید، فکر میکنم مکس کار خوبی انجام داده است. فکر میکنم این یک پیست پرسرعت دیگر برای آنهاست که به نظر میرسد کمی موفقیت بیشتری دارند. اما، نه، او دوباره کار خوبی انجام داده است، مشخصاً.
بنابراین، بله، هنوز همه چیز برای مسابقه فردا باقی مانده است. فکر میکنم سرعت ما خوب است. مسابقه سختی خواهد بود و لاستیکها کمی نرمتر از سال گذشته هستند، بنابراین خواهیم دید که آیا این به نفع ما خواهد بود یا خیر.
سوال: در مورد اینکه چقدر دشوار است در اینجا یک دور خوب ثبت کرد صحبت کنید. سرعت بسیار بالاست، همه شما در محدودیت هستید. دیدیم که همتیمی شما اشتباه کرد. شما هم چند بار در پیچ ۴ کمی دچار مشکل شدید. بنابراین چقدر دشوار است که آن حداکثر را در آن یک دور به دست آورد؟
OP: اینجا سخت است. و وقتی کمی از ریتم خارج میشوید، بازگشت به آن بسیار دشوار است. باید همه پیچها را درست بزنید، چون اگر یکی را درست نزنید، به این معنی است که حدود شش پیچ پشت سر هم را درست نمیزنید. بنابراین قطعاً پیست دشواری است. اما، میدانید، در شب با لاستیکهای سافت، چسبندگی بالا، این یکی از بهترین پیستهایی است که به آن میرویم.
بنابراین، بله، آدرنالین زیادی – کمی میلرزم فقط از رانندگی در خیابانها. اما، این پیست واقعاً جذابی است و مسابقه فردا نیز سرگرمکننده خواهد بود.
سوال: مکس، آن یک دور باورنکردنی بود. یک رکورد پیست. چقدر راننده در اینجا تفاوت ایجاد میکند؟
به نظر میرسد پیستی است که واقعاً میتوانید در چند دور آخر به دنبال عملکرد باشید. بنابراین از تمرین تا حالا، چقدر از پیشرفت راضی هستید؟
مکس ورشتاپن: بله، منظورم این است که خیلی خوشحالم. قطعاً انتظار نداشتم اینجا بعد از FP3 (تمرین سوم) نیز پول پوزیشن بگیرم و با توجه به اینکه کل آخر هفته چگونه بود. اما، بله، ماشین در شب جان گرفت. ما تغییرات نهایی را انجام دادیم و رانندگی با آن بسیار لذتبخشتر بود. چسبندگی به من میرسید. و در اینجا، میدانید، یک دور تعیین خط به دلیل تمام دیوارها فوقالعاده دشوار است. باید سعی کنید آن را دقیق انجام دهید. و، بله، واقعاً رضایتبخش است، میدانید، اول شدن اینجا در تعیین خط، البته بهترین موقعیت برای فردا است. حتی اگر فکر میکنم فردا در مسابقه حفظ آنها پشت سر دشوار خواهد بود، اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
سوال: میگویید که راننده پول پوزیشن سه بار از چهار بار اینجا برنده شده است. بنابراین هنوز به شانس خود در مسابقه امیدوار هستید؟
MV: بله. تمام تلاشمان را خواهیم کرد. منظورم این است که، میدانید، تاکنون، فقط خیلی خوشحالم که دوباره یک تعیین خط محکم داشتیم – خیلی بهتر از آنچه در بحرین داشتیم، البته. و، بله، ببینیم فردا در مسابقه چه کاری میتوانیم انجام دهیم.
سوال: مکس، یک دور کاملاً درخشان توسط شما در امشب.
بارها در طول حرفهتان از شما پرسیدهام، اما آن دور چقدر خوب بود؟
MV: به اندازه کافی خوب، مشخصاً. وقتی وارد تعیین خط شدم بلافاصله احساس اعتماد به نفس بیشتری داشتم. تغییرات جزئی روی ماشین انجام دادیم، اما به وضوح به اندازه کافی بزرگ بودند که احساس شوند، و فکر میکنم این کمی داستان ماشین ماست. میتواند واقعاً موفق یا ناموفق باشد. وقتی آن را درست انجام میدهیم، فکر میکنم رقابتی است، البته.
اما، بله، وقتی آن را درست انجام نمیدهیم، خیلی سختتر است. اما کل تعیین خط خوب پیش رفت. در اینجا، فکر میکنم همیشه مهم است که ریتم خوبی داشته باشید. بنابراین، به طور طبیعی، دورهای نسبتاً زیادی میزنید. همچنین لاستیکها، خوشبختانه، برای انجام این کار دوام میآورند. البته، پرچم قرمز در Q3 ایدهآل نیست، اما همه باید با آن کنار بیایند. بنابراین ما استراتژی دو دوری را انتخاب کردیم و خوشحالم که این کار را انجام دادیم. فقط باعث شد که کنترل اوضاع دستم باشد و احساس خوبی داشت.
سوال: در مورد ماشین صحبت کردید، اما میتوانید در مورد آن دور آخر صحبت کنید؟ آیا چیزی را دستنخورده باقی گذاشتید؟ آیا به خوبی دور سوزوکا دو هفته پیش بود؟
MV: فکر میکنم در پایان روز، فقط باید سعی کنید یک دور تمیز داشته باشید، سعی کنید در محدودیت باشید. اما راستش را بخواهید، در اینجا فوقالعاده سخت است زیرا در برخی پیچها، مثلاً، میخواهید سعی کنید خیلی به دیوار نزدیک باشید. گاهی اوقات موفق میشود. گاهی اوقات نه. ترمزگیری در پیچ ۲۲ بسیار ناهموار است، بنابراین وقتی فرمان را میپیچانید حتی نمیبینید کجا میروید. بنابراین درست انجام دادن همه چیز بسیار سخت است. اما، بله، به وضوح، به اندازه کافی خوب بود. و، بله، البته در Q3، همه چیز را کمی بیشتر ریسک میکنید.
سوال: حالا یک هفته در فرمول یک زمان طولانی است. میتوانید ماشین را که هفته گذشته در بحرین میراندید با ماشینی که اینجا دارید مقایسه کنید و بگویید چرا اینقدر برای این پیست مناسبتر است؟
MV: پیچهای پرسرعت بیشتری دارد. آسفالت کاملاً متفاوت است، که تأثیر زیادی بر لاستیکها نیز دارد. طبیعتاً وقتی پیستهایی دارید که نیاز به چرخش زیاد در میانه پیچ و پیچهای طولانیمدت دارند، که در بحرین دارید، این یک مشکل بزرگ برای ماست. اینجا به نظر میرسد کمی رقابتیتر باشد. نمیگویم که حل شده است، اما حداقل فرصتی برای من فراهم کرد تا کمی بهتر فشار بیاورم و با محدودیتهایی که داریم کمی بهتر کنار بیایم.
سوال: با نگاه به فردا، نرخ تبدیل خوبی از پول پوزیشن به برد در مسابقه در این پیست وجود دارد. چقدر به سرعت مسابقه مطمئن هستید؟
MV: تا الان، راستش را بخواهید، خیلی مطمئن نیستم. رانهای طولانی من در مقایسه با اسکار یا لاندو به خصوص عالی نبودند. مطمئناً تمام تلاشم را خواهم کرد. آیا به این معنی است که به اندازه کافی دارم؟ نمیدانم. اما ماشین قطعاً نسبت به آنچه دیروز آزمایش میکردیم کمی پیشرفت داشته است. بنابراین امیدوارم این به عمر لاستیک ما نیز کمک کند، اما گفتن اینکه این فرصتی برای مبارزه ایجاد میکند، دشوار است. اما همانطور که گفتم، تلاشم را خواهم کرد