گرندپری انگلیس: یک و دو رانندگان مکلارن در آخرین مسابقه نیم فصل اول فرمول یک ۲۰۲۵

نوریس در گرندپری انگلیس در شرایط خشک و بارانی، بالاتر از پیاستری قهرمان شد؛ هالکنبرگ برای اولین بار روی سکوی فرمول یک ایستاد.
لاندو نوریس در گرندپری انگلیس و در مقابل تماشاگران خانگی خود به پیروزی رسید. راننده مکلارن، بالاتر از همتیمیاش اسکار پیاستری قرار گرفت و نیکو هالکنبرگ از تیم کیک سائوبر نیز پس از مدتها انتظار، جایگاه سوم و سکوی فرمول یک را از آن خود کرد.
لاندو نوریس در گرندپری پر حادثه بریتانیا در شرایط بارانی-خشک به پیروزی رسید. این راننده مکلارن، در یک بعدازظهر پرهیجان، بالاتر از همتیمیاش اسکار پیاستری قرار گرفت و نیکو هالکنبرگ نیز بالاخره اولین سکوی فرمول یک خود را کسب کرد.مسابقه در شرایط خشک آغاز شد و مکس ورشتپن، راننده پولپوزیشن، در ابتدا از پیاستری جلو افتاد. اما به محض شروع بارندگی شدید در پیست سیلورستون، راننده استرالیایی مکلارن موفق شد از او پیشی بگیرد.در حالی که مکلارن به سرعت فاصله خود را زیاد کرد، با ورود خودروی ایمنی (Safety Car) برای اولین بار در این مسابقه، این فاصله خنثی شد.از آنجا به بعد، رویدادی پرحادثه رخ داد. پیاستری به دلیل کاهش سرعت بیش از حد در هنگام آماده شدن برای هدایت مجدد گروه پس از ورود دوباره خودروی ایمنی، ۱۰ ثانیه پنالتی دریافت کرد. لحظاتی بعد نیز چرخش ورشتپن باعث شد راننده هلندی به عقب برود.با تغییر شرایط آب و هوایی و شروع تعویض لاستیکها به حالت خشک توسط رانندگان، پیاستری پنالتی خود را در پیتاستاپش سپری کرد و نوریس پیشتازی مسابقه را به دست گرفت. از آن لحظه به بعد، نوریس برتری خود را حفظ کرد تا در مقابل تماشاگران هیجانزده به پیروزی برسد و با ۶.۸۱۲ ثانیه اختلاف نسبت به پیاستری از خط پایان عبور کند.در پشت سر آنها، داستان بزرگ به هالکنبرگ تعلق داشت؛ راننده تیم کیک سائوبر به شکلی باورنکردنی از رده نوزدهم جدول استارت به جایگاه سوم صعود کرد تا در دویست و سی و نهمین گرندپری خود، برای اولین بار روی سکو بایستد. او موفق شد در مقابل چالش احتمالی لوئیس همیلتون مقاومت کند و این نتیجه رویایی را حفظ کند.
همیلتون در اولین حضورش با فراری در سیلورستون، مجبور شد به جایگاه چهارم بسنده کند. ورشتپن نیز پس از چرخش اولیه خود با ردبول، به رده پنجم بازگشت و پیر گسلی با آلپاین، جایگاه ششم محکم را از آن خود کرد.لنس استرول از استون مارتین هفتم شد – او در لحظات پایانی رده ششم را به گسلی واگذار کرد – و الکس آلبون نیز جایگاه هشتم را برای ویلیامز به دست آورد. دیگر خودروی استون مارتین، رانده شده توسط فرناندو آلونسو، نهم شد، در حالی که جورج راسل برای مرسدس در رده دهم قرار گرفت و ۱۰ نفر برتر را تکمیل کرد.اولی برمن در مسابقه خانگی خود، به سختی امتیاز از دست داد؛ راننده هاس در رده یازدهم، بالاتر از کارلوس ساینز از ویلیامز در رده دوازدهم و دیگر راننده هاس، استبان اوکون در رده سیزدهم قرار گرفت. اوکون در مراحل پایانی با همتیمیاش برمن برخورد کرده بود.شارل لکلرک در روزی دشوار برای راننده فراری، چهاردهم شد. او یکی از رانندگانی بود که پس از دور تشکیلاتی (Formation Lap) ریسک کرده و لاستیکهای خشک را انتخاب کرده بود. در نهایت نیز یوکی سونودا به عنوان آخرین راننده، در رده پانزدهم برای ردبول طبقهبندی شد.
بازنشستگان گرندپری بریتانیا
در این مسابقه، پنج راننده مجبور به کنارهگیری شدند: * فرانکو کولاپینتو اولین نفری بود که پس از خاموش شدن آلپاینش در پیتلین، از دور مسابقه خارج شد. * لیام لاوسون در دور اول و پس از برخورد با اوکون، مجبور شد خودروی ریسینگ بولز خود را از پیست خارج کند. * گابریل بورتولتو از کیک سائوبر، نفر بعدی بود که پس از چرخش و رفتن به گراول (کنار پیست)، نامش در لیست بازنشستگان ثبت شد. * ایساک هاجار در شرایط متغیر پیست، دچار یک تصادف شدید شد، اما خوشبختانه راننده ریسینگ بولز اعلام کرد که حالش خوب است. * کیمی آنتونلی از مرسدس، پس از یک بعدازظهر دشوار برای این راننده ایتالیایی، آخرین نفری بود که از مسابقه بازنشست شد.
POS. | DRIVER | TIME / RETIRED | PTS. |
---|---|---|---|
1 | ![]() | 1:37:15.735 | 25 |
2 | ![]() | +6.812s | 18 |
3 | ![]() | +34.742s | 15 |
4 | ![]() | +39.812s | 12 |
5 | ![]() | +56.781s | 10 |
6 | ![]() | +59.857s | 8 |
7 | ![]() | +60.603s | 6 |
8 | ![]() | +64.135s | 4 |
9 | ![]() | +65.858s | 2 |
10 | ![]() | +70.674s | 1 |
11 | ![]() | +72.095s | |
12 | ![]() | +76.592s | |
13 | ![]() | +77.301s | |
14 | ![]() | +84.477s | |
15 | ![]() | +1 lap | |
NC | ![]() | DNF | |
NC | ![]() | DNF | |
NC | ![]() | DNF | |
NC | ![]() | DNF | |
NC | ![]() | DNF |